کارلوس آلکاراز با غلبه بر استفانوس سیتسیپاس عناوین قهرمانی پشت سر هم بارسلونا را به دست آورد.

کارلوس آلکاراز روز یکشنبه در ست‌های متوالی استفانوس سیتسیپاس را کنار زد تا دومین قهرمانی پیاپی بارسلونا را به دست آورد و جایگاه خود را به عنوان جانشین احتمالی رافائل نادال به عنوان قهرمان آزاد فرانسه به دست آورد.

مرد 19 ساله شماره دو جهان، پس از پیروزی در بوئنوس آیرس و ایندین ولز و نهمین قهرمانی دوران حرفه ای خود، با نتایج 6-3، 6-4 به سومین جام خود در سال 2023 دست یافت.

در شرایطی که نادال 14 بار قهرمان اوپن فرانسه از ژانویه به دلیل آسیب دیدگی لگن از میادین دور بود و نواک جوکوویچ قهرمان شماره یک و دو دوره رولان گاروس جهان با مشکل آرنج دست و پنجه نرم می کرد، آلکاراز اعتبار خود را به عنوان یک مدعی اصلی برای اضافه کردن گرند اسلم زمین خاکی تقویت کرد. عنوان قهرمانی اوپن آمریکا را که سال گذشته به دست آورد.

روز یکشنبه تنها ضربه او حذف سرویس در سومین گیم مسابقه بود.

از آن نقطه به بعد، آلکاراز در 79 دقیقه در برابر شماره پنج جهان به پیروزی رسید که چهارمین پیروزی او در چهار دیدار با یونانی بود.

سیتسیپاس پس از شکست مقابل نادال در سال‌های 2018 و 2021، اکنون سه فینال در بارسلونا را باخته است.

آلکاراز گفت: «این باورنکردنی است. برای اینکه این انرژی را احساس کنم و در حضور خانواده و دوستانم جام را در بارسلونا ببرم و اکثر اعضای تیم من نیز اینجا هستند.

بازی در این سطح و بردن جام در مقابل آنها احساس خوبی برای من است.”

پس از شکست تسیسیپاس برای برتری 2-1، آلکاراز در 5 بازی از 6 بازی بعدی پیروز شد تا هدایت تیم را بر عهده بگیرد.

شوت‌زنی پر زرق و برق او، تماشاگران خانگی‌اش را خوشحال کرد قبل از اینکه استراحت انفرادی در پنجمین گیم ست دوم تعیین‌کننده بود.

آلکاراز که بدون رها کردن یک ست به قهرمانی رسید، گفت: “من و تیمم قبل از مسابقه درباره آرامش صحبت می کردیم.”

“این که بخواهم لحظات سخت را بازی کنم، آرام ماندن مهمترین بخش برای من است. فراموش کردن اشتباهات، همه چیز و خودم بودن در زمین. به همه افرادی که تماشا می کنند فکر نکنم، بلکه فقط به من، زمین، راکت و راکت فکر کنم. آخرین.”

آلکاراز اکنون به مسترز مادرید می رود، جایی که او نیز مدافع عنوان قهرمانی است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله

کارلوس آلکاراز استفانوس سیتسیپاس تنیس