ژیمناستیک چهار ملت نکاتی درباره چگونگی عملکرد المپیک همه گیر می تواند باشد


ژاپن روز یکشنبه نگاهی به آنچه المپیک با تأخیر در توکیو در تابستان سال آینده به نظر می رسد ، ارائه داد ، زیرا هواداران در اولین مسابقه بین المللی ورزشی این کشور از زمان تعطیلی همه گیر حضور داشتند. ژیمناستیک “مسابقه دوستی و همبستگی” حدود 30 ورزشکار از ژاپن ، چین ، روسیه و ایالات متحده را جمع کرد تا در شرایط کاملاً بیولوژیکی کنترل شوند. کمیته بین المللی المپیک (IOC) و دولت ژاپن قبلاً به دلیل شیوع بیماری همه گیر موافقت یک ساله بازی های المپیک توکیو تا تابستان سال آینده را توافق کردند.

اخبار

حدود 2000 طرفدار با ماسک صورت مرتبا دستهای خود را تمیز می کردند ، درجه حرارت بدن آنها را بررسی می کردند و در سالن ورزشی 870 ظرفیت Yoyogi No.1 در حالی که از عدم فریاد زدن برای جلوگیری از پخش قطرات ، فریاد می زدند ، از نظر اجتماعی فاصله داشتند.

ورزشکاران و روزنامه نگاران تحت همان اقدامات بهداشتی دقیق قرار گرفتند و همچنین با یک غبار ضدعفونی کننده اسپری شدند.

تماشاگران با تشویق مastدبانه و زمزمه های گاه و بیگاه در حالی كه ژیمناست ها رویه های ضد خشكش و نیروهایی را از بین می بردند ، متوسل می شدند.

توماس باخ ، رئیس IOC اظهار امیدواری کرد این رویداد بتواند نشان دهد که چگونه برگزارکنندگان توکیو 2020 می توانند سال آینده المپیکی را برگزار کنند که برای ورزشکاران ، مسئولان و هواداران بی خطر است.

باخ در یک پیام ویدئویی در مراسم افتتاحیه گفت: “با این مسابقات ، شما همچنین یک مثال می زنید که می توان ورزشها را حتی با محدودیت های بهداشتی ادامه داد.”

برخی از متخصصان پزشکی در مورد اینکه آیا اجتماع عظیم بین المللی می تواند با خیال راحت و در همه گیر و بدون واکسن برگزار شود ابراز تردید کرده اند.

“این بسیار سرگرم کننده بود”

برای مسابقات ژیمناستیک توکیو ، این ورزشکاران قوانین سخت بهداشتی را برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا قبل از پرواز به ژاپن گذرانده بودند.

هنگامی که به توکیو رفتند ، بلافاصله تحت پروتکل های ایمن زیستی سخت قرار گرفتند ، و فقط در طبقه های مشخص شده هتل خود محدود شدند و فقط می توانستند با اتوبوس های اختصاصی به محل های تمرین و مسابقات بروند.

بعد از مسابقه ، بسیاری از ورزشکاران اعتراف کردند که نمی توانند در بالاترین سطح خود عمل کنند اما درک کردند که محدودیت ها لازم است.

پس از نادرست بودن آزمایش ویروس کرونا ، مثبت ، کههی اوچیمورا ، دارنده مدال طلای المپیک و ستاره محلی سه بار در آن شرکت کرد.

وی در مراسم اختتامیه به تماشاگران گفت: “حتماً می توانستید آن را در چهره های ما ببینید. این بسیار سرگرم کننده بود.”

وی با ابراز علاقه فراوان از هموطنان خواست تا به دنبال راه هایی برای برگزاری المپیک باشند ، زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد بیشتر ژاپنی ها بر این باورند که رویداد ورزشی جهانی باید بیشتر به تأخیر بیفتد یا لغو شود.

وی گفت: “این طور نیست که ما نتوانیم آن را نگه داریم.” “امیدوارم همه به کارهایی که می توانیم انجام دهیم تمرکز کنند تا بتوانیم آن را نگه داریم.”

نیکیتا ناگورنی ، قهرمان جهان روسیه ، با فراخوان رقبای خود گفت: برای هر ورزشکاری ، المپیک سال آینده مهمترین رقابت زندگی آنها خواهد بود.

وی پس از این رویداد گفت: “حتی اگر قرار باشد این شرایط (بهداشتی) در طول بازی های المپیك تحمیل شود ، ما آماده احترام به آنها هستیم.”

مقامات ارشد دولت ژاپن در این مراسم شرکت کردند ، از جمله یوریکو کویکه فرماندار توکیو ، سیکو هاشیموتو وزیر المپیک و کویچی هاگیودا وزیر ورزش.

یوشیرو موری ، رئیس کمیته برگزاری توکیو 2020 ، گفت که باخ هفته آینده بخشی از ژاپن را برای بررسی دیدار ژیمناستیک دیدار خواهد کرد.

تبلیغ شده

موری در مراسم اختتامیه گفت: “تا زمانی که این مسابقات به موفقیت نرسد ، این دیدگاه وجود داشت که برگزاری المپیک در سال آینده تقریباً غیرممکن است.”

انتظار می رفت که مسئولان ژیمناستیک و توکیو 2020 طی یک هفته با هم دیدار کنند و در مورد درس های آموخته شده از این مسابقات بحث کنند.

مباحث ذکر شده در این مقاله