چنای سوپر کینگز مقابل گجرات تایتانز، فینال IPL 2023: قدرت و ضعف GT

پس از شکست دادن هندی های بمبئی با 62 ران در مرحله مقدماتی 2، مدافع عنوان قهرمانی گجرات تایتانز اکنون در فینال IPL 2023 در روز یکشنبه به مصاف چنای سوپر کینگز خواهد رفت. پس از اینکه شوبمن گیل 129 ران فقط 60 توپ را شکست، مدافعان قهرمانی که ابتدا از آنها خواسته شد، مجموع 233/3 را در 20 اور به ثبت رساندند. بعداً، MI برای 171 باندل شد زیرا موهیت شارما یک حرکت پنج ویکت را انجام داد. تیم تحت رهبری MS Dhoni گجرات را در مسابقات مقدماتی 1 با 15 ران شکست داده بود و همچنین اولین پیروزی آنها بر تیم تحت رهبری هاردیک پاندیا در چهار دیدار بود.

با این حال، بازی قبلی در Chepauk برگزار شد، که قلعه CSK است و همه چیز می تواند در روز یکشنبه به سمت دیگری پیش برود، زیرا هر دو تیم در احمدآباد، زمین خانگی GT به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

نقاط قوت GT

شکل آتشین شوبمن گیل: شوبمن گیل، بازکننده جوان، در چند مسابقه گذشته تمام توجهات را به خود جلب کرده است، زیرا او سه قرن گلزنی کرده است، که جدیدترین آنها مقابل هندی‌های بمبئی در مسابقات مقدماتی 2 بوده است. به دنبال برگزاری یک نمایش عالی دیگر با خفاش باشید.

مرتبه متوسط ​​قوی:با وجود افرادی مانند دیوید میلر، راهول تواتیا، ویجی شانکار در تیم خود، رتبه متوسط ​​GT در تعقیب مجموع بالا بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد. اگرچه میلر و تواتیا فرصت‌های زیادی در این فصل به دست نیاورده‌اند، ویجی با مجموع 301 دوش در 13 مسابقه، با سه نیم قرن بازی، بازی درخشانی داشت.

رشید خان تاثیرگذار: رشید خان همه کاره افغانستان بار دیگر ثابت کرد که یک سرمایه برای طرفش است. با چرخش قدرتمند خود، او در مجموع 27 ویکت اسکالپ کرده است و در حال حاضر دومین ویکت گیر برتر فصل است. جدای از این، او همچنین با ناک آف 79 ران خود در برابر MI مهارت های خود را به عنوان یک ضربه زن درخشان نشان داده است.

حمله سرعت تاول زا: اشتباه نخواهد بود که GT را متعادل ترین تیم IPL 2023 بنامیم زیرا آنها در همه بخش ها موفق بوده اند. آنها علاوه بر داشتن گزینه‌های اسپین قوی در قالب رشید خان و نور احمد، شامل یک حمله سرعتی تاول‌آمیز از محمد شامی و محیط شارما نیز هستند. شامی با 28 اسکالپ در حال حاضر بالاترین ویکت گیر فصل است در حالی که موهیت پس از زدن یک فیفر مقابل MI به این مسابقه خواهد آمد.

نقطه ضعف GT

اجرای متوسط ​​از هاردیک: یکی از ناامیدی های اصلی GT در این فصل، حرکت متوسط ​​هاردیک پاندیا، کاپیتان آنها بود. این ستاره همه کاره نتوانست با چوب و توپ اثری از خود به جای بگذارد زیرا در 15 مسابقه 325 دوش به ثمر رساند و تنها سه ویکت را اسکالپ کرد.

نمایش فلاپ ساها: Wriddhiman Saha، دروازه‌بانی عالی، خود را خوش‌شانس می‌داند، که مدیران تیم با وجود ضریب ضربه 127 و تنها یک امتیاز بیشتر از 50 در 16 ضربه، هرگز به فکر جایگزینی او نبودند.

وابستگی بیش از حد به گیل: علیرغم داشتن یک حمله ضربتی قوی، کل تیم برای یک ضربه بزرگ بیش از حد به Shubman Gill وابسته است. برای کل تیم مهم است که در دیدار روز یکشنبه در دیدار با CSK، به همین مناسبت بلند شوند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله