چرا این نیتش کومار در مقابل همه افراد در این انتخابات بهار است

چرا این نیتش کومار در مقابل همه افراد در این انتخابات بهار است

انتخابات بیهار 2020: نیتیش کومار 69 ساله در انتخابات بیهار با چند چالش روبرو است.

پاتنا:

Nitish Kumar’s “سوشاسان بابا (آقای حسن حکمرانی) “” در معرض خطر است که وی برای چهارمین دوره متوالی به عنوان وزیر ارشد بهار می جنگد. زوزه کشیدن در راهپیمایی های وی و شعارهای مخالف مخالفت که در طول سفرهای وی مطرح شده است ، باید مدیران کمپین وی را به شدت نگران کند.

نیتیش کومار 69 ساله در انتخابات بیهار با چندین چالش روبرو است. هفته ها پیش ، اتحاد ملی دموکراتیک حاکم (NDA) تصور نمی کرد که این همه رقبا در برابر رئیس وزیر باشد.

رسماً ، رقیب اصلی وی معاون سابق وی تجویوی یداو ، رئیس مشترک وزیر اتحاد مخالف متشکل از رشتریه جاناتا دال (RJD) ، کنگره و سه حزب چپ است.

بازیکنان حاشیه ای نیز علیه او باند زده اند – اوپندرا کوشوا از حزب RLSP با پشتیبانی حزب باوجان سماج (BSP) مایاواتی و AIMIM اسد الدین اویسی. و حزب جان آدیکار (Pappu Yadav) با Jandrasekhar Azad Ravan از ارتش Bhim.

اما بدترین دشمن امروز نیتیش کومار بازیگر 37 ساله ای است که تبدیل به سیاستمداری شده و سه سال متحد وی بود تا زمانی که قیام کرد.

چراغ پسوان ، رئیس حزب لوک جانشکتی (LJP) ، در اولین انتخابات خود در بیهار مبارزه می کند ، یک قمار بزرگ که او را در برابر ائتلاف خود ، NDA قرار می دهد. وی به صراحت گفته است که تنها برنامه کاری وی برکناری نیتیش کومار و تشکیل دولت با BJP است.

نیتیش کومار دلایلی برای نگرانی در مورد تجاوی یداو دارد ، که جمعیت زیادی را به خود جلب می کند و به نظر می رسد قولش برای 10 شغل دولتی غیراخلاقی بیش از آنچه رئیس وزیر تصدیق می کند در Bihar طنین انداز است.

sm0iidqo

چراگ پسوان ، رئیس حزب لوک جانشکتی (LJP) ، در اولین انتخابات خود به تنهایی در بیهار مبارزه می کند.

اما چراگ پاسوان و حامیان پنهان وی که در برجام شناخته شده اند ، شبهای بی خوابی را به رئیس ارشد وزیر پنج بار داده اند.

همانطور که یکی از آن طرف بهار سفر می کند ، “پریوارتان (تغییر) تیپ “قابل مشاهده است. آنها کارگران BJP هستند که معتقدند نیتیش کومار باید برود. برای آنها اکنون یا هرگز نیست. آنها فرصتی را در شورش متحد و متحد خود ، چراگ پاسوان ، می بینند.

طبق سابقه ، رهبران BJP به شیراگ پاسوان حمله کرده اند اما حزب با وجود حملات بی امان وی به نیتیش کومار ، رئیس NDA در بیهار ، در بیرون انداختن او از اتحاد متوقف شده است.

وزیر کشور اتحادیه ، آمیت شاه ، در دو مصاحبه در دو روز ، موارد بیشتری را در مورد آنچه در مورد او نگفته است ، فاش کرد. وی از اقدام چراغ پسوان ابراز تاسف کرد و گفت که آیا پسوان جونیور پس از مرگ پدرش رام ویلاس پسوان در کابینه اتحادیه معرفی خواهد شد – پس از نظر سنجی های بیهار تصمیم گیری می شود. BJP به وضوح او را شل نمی کند.

رهبران Janata Dal United از Nitish Kumar ناامید شده اند. BJP بالاتر از قرار دادن متحدان عصیانگر به جای آنها نیست ، با این حال رهبر LJP با هر توهینی ، هر حمله ای که متوجه وزیر ارشد است – از جمله تهدید به زندان برای فساد – از بین می رود.

در زمین ، نیتیش کومار و BJP با هم در حال مبارزات هستند. رهبران BJP حتی در نامزدی ها و جلسات نامزدهای JDU شرکت می کنند. نمایندگان BJP مانند Chedi Paswan و Sushil Singh ، که سعی در دور ماندن از نامزدهای JDU داشتند ، پس از تحریک رهبری در صف افتادند.

این رهبران BJP می گویند که خشم بیش از حد علیه نیتیش کومار وجود دارد.

چرا بیهار عصبانی است؟

به گفته منتقدان ، بزرگترین اشتباه نیتیش کومار تضعیف ویروس کرونا و بحران مهاجران بود.

امتناع سرسختانه او از بازگرداندن مهاجران در وسط قفل و عدم تأمین شغل به یک نقطه تجمع نه تنها برای تجویوی یداو بلکه همچنین چراگ پاسوان تبدیل شد. از آن بدتر ، او در ماه های قفل ویروس کرونا هنگامی که می توانست با توده های مردم ارتباط برقرار کند ، MIA بود. او تنها رئیس وزیر بود که در آن زمان خطاب به مردم ایالت خود یا رسانه ها صحبت نمی کرد. تجاوی یداو در تجمع های خود می گوید: “حالا او بیرون می آید تا رای بخواهد.”

9vjmj9m8

در زمین ، نیتیش کومار و BJP با هم در حال مبارزات هستند. رهبران BJP حتی در نامزدی ها و جلسات نامزدهای JDU شرکت می کنند.

همچنین ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی که به خوبی اجرا نشده است ، جلوه های زیادی را به همراه داشته است “سوشاسان بابا“. این منجر به یک اقتصاد موازی شد که علی رغم قوانین و پلیس رونق یافته است.

طرح “Saat Nischay” وی فقط در جهت بیگانگی متحدان بوده است. با وجود صحبت های وی در مورد تحمل صفر در برابر فساد ، انجام کار بدون رشوه در بیهار همچنان دشوار است.

طرفداران نیتیش کومار اعتراف می کنند که استکبار او کمکی نمی کند. وی که روزگاری در میان مشهورترین وزیران هند بود ، اکنون کنار رفته و عملاً گوشه گیر است.

نیتیش کومار هرگز در انتخابات ایالتی که منع آن سال 1995 بود ، شرکت نکرده است. وی زمانی که نماینده مجلس بود به مقام نخست وزیر رسید و سپس استعفا داد. وی همیشه عضو شورای قانونگذاری بحار بوده است.

در سال 2015 ، یک سال پس از به قدرت رسیدن دولت BJP به رهبری Narendra Modi ، نبرد نظرسنجی بیهار به یک مبارزه Nitish Kumar vs PM Modi تبدیل شد. در سال 2010 ، قبل از اینکه JDU از NDA خارج شود ، وی اجازه نداد که آقای مودی ، وزیر ارشد وقت گجرات ، برای او تبلیغ کند.

رقیب دیرینه او که به عنوان یک دوست سیاسی تبدیل شده بود ، شیوانند تیواری می گوید او وقتی که اتحاد خود را با BJP در سال 2017 احیا کرد ، چهار سال پس از آن که از نارندرا مودی به عنوان گزینه نخست وزیری NDA خارج شد ، از نظر سیاسی به پایان رسید.

پیش از آن ، نیتیش کومار به عنوان تنها مردی دیده می شد که می تواند با نخست وزیر مودی رقابت کند. او همچنین با تصویر پاک خود طیف “ضد لالو یاداو” را در بهار نشان داد.

پس از بازگشت ائتلاف نیتیش کومار و BJP ، هنگامی که نخست وزیر مودی درخواست وزیر ارشد برای دستیابی به وضعیت مرکزی دانشگاه پاتنا را رد کرد ، مشخص شد که توازن قدرت تغییر کرده است.

آقای تیواری گفت ، نیتیش كومار حتی از صدور مانیفست خود خودداری كرد و مدام در مورد اتحاد در انتخابات ملی 2019 صحبت می كرد تا فقط نخست وزیر مودی را خوش و بش كند.

روز جمعه ، در اولین راهپیمایی با هم ، نخست وزیر مودی انتقاد مخالفان از تصمیم ماده 370 دولت خود را هدف قرار داد ، درست در كنار نیتیش كومار ، كه در ابتدا در میان آن منتقدان بود و بعداً نظر خود را تغییر داد.

همانطور که چندین انتخابات ثابت کرده است ، جمعیت رالی همه چیز نیست.

رهبران BJP اعتراف می کنند که از جلسات مملو از تجشوی یداو متعجب شده اند.

19vqlrbg

نیتیش کومار دلایلی برای نگرانی در مورد تجاوی یداو دارد که جمعیت زیادی را به خود جلب می کند و به نظر می رسد قولش برای 10 شغل دولتی غیراخلاقی بیشتر در بیهار طنین انداز شده است.

نحوه استفاده تجوشوی از مخالفان Mahagatbandhan و نحوه متحمل کردن متحدان او در وزن مرده Upendra Kushwaha و Mukesh Sahni به عنوان مدرکی اثبات می شود که این بازیکن 31 ساله در سیاست در حالی که پدرش Lalu Yadav در زندان به سر می برد ، موفق بوده است.

اما بهترین سناریوی تجاوی یداو هنوز بر این است که BJP خرابکاری می کند در مورد وزیر ارشد خود یا چراگ پسوان که واقعاً به نیتیش کومار آسیب می رساند. به همین دلیل است که رهبر RJD اخیراً “بی عدالتی” نسبت به “چیراگ پاسوان” را نیتیش کومار tsk-ed انجام داده است.

محبوبیت غیر منتظره نوید شغل تجاوی نیتیش کومار را به هم زده است. او اخیراً بر سر جمعیت فریاد زد: “حرفهای بیهوده را ترک کن. اگر نمی خواهی به من رای دهی ، پس نکن”.

مردان حزب رئیس وزیر می گویند اینها فقط چین و چروک است. رئیس JDU می گوید: “پایگاه اجتماعی ما دست نخورده و NDA متحد است. مردم بیهار هنوز خواهان بازگشت لالو-راباری راج (حکومت لالو یداو و همسرش رابری دوی) نیستند ، همان چیزی است که تجوشوی به معنای آن است.” سخنگوی سانجی سینگ.