پیستون چیست و طرز کار آن چگونه است؟

۳ فرآورده پیستون چیست؟ متاع آنها از آلیاژ چدن یا این که آلومینیوم می باشد و تحت فشار کمتری از طرف گازهای احتراق و حرارت پایینتری از سوی انفجار قرار دارند. هنگامی که پیستون در حرکت احتراق به سمت ذیل رانده می شود ، یک نیروی جانبی را در جهت مخالف زاویه دار وارد می کند. همین آزمایشگاهها مجهز به میکروسکوپ، پولیشر سختی سنج، تست ضربه، پیرومتر، ضخامت سنج روکش، تجهیزات متالوگرافی و … آلومینیوم کانادایی پس از آزمون به روش اسپکتروفتومتری، قالبگیری شده و در وزنهای یکسان و در ابعاد ظریف اساسی تلرانس 0/005 میلیمتر ماشینکاری دقیق می شود و آن گاه به طرز سرد روکشکاری قلع انجام می شود، نتیجه اینکار پیستونی حساس ابعاد دقیق بوده که بر اثر حرارت تغییر‌و تحول سایز نمی دهد روکش قلع سبب ساز کمتر اصطکاک و خوردگی شده و طول قدمت پیستون را افزایش می دهد. میله اتصال جهت سیلندر که همین نیرو روی آن فعالیت می نماید به تیتر طرف رانش شناخته می شود و نیز پیستون و هم دیواره سیلندر در همین منطقه مبتلا سایش بیشتری می شوند. چکیده از میله اتصال که به پیستون متصل می شود ، انتهای ریز نامیده می شود و انتهایی که به به دور میل لنگ متصل می شود ، انتهای تبارک نامیده می شود. حلقه بایستی به طور آزادانه باز و بسته شود. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود 450/0 کیلو گرم (1پوند)است.دامنه یا قسمت تحت پیستون را می تراشند تا نیز وزن آن کاهش یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ باز شود. پیستون به قطعهای به نام شاتون متصل هست که شاتون نیز در انتهای خود به میل لنگ . این مدل پیستون معمولاً اساسی کاسه احتراق بروی سطح خود می باشد. نصیب پایینی میله را درپوش میله می نامند و دارای میخ یا پیچ به خویش میله محکم می شود. این به عنوان یک طرح تقسیم بندی شده شناخته می شود. پیستون های آلومینیومی را به یکی از از دو شیوه ریختگری وآهنگری می سازند. 2- پیستون های آلومینیومی : این پیستون ها علاوه بر آلومینیوم حیاتی آلیاژهای مس و نیکل و منیزیوم و سیلکن میباشند و حرارت وارده را بهتر انتقال میدهند و صدای کمتری دارا‌هستند و بعلت سبک بودن راندمان وزنی موتور را بهبود میبخشند . مدل های آلومینیومی در ماشینهای سواری، کاربرد بیشتری دارند، چرا که آلومینیومی ها، سبک هستند و توان انتقال حرارت بیشتری دارند. همین طرح هنوز در موتورهای کامیون و تجاری بزرگ گزینه استفاده قرار می گیرد ، ولی مدتهاست که در خودروها و موتورسیکلت ها با طرح سبک تری که به پیستون دمپایی معروف هست جایگزین شده است. هر دو انتهای میله اتصال به رخ آزاد قابل چرخش هستند. گرمای پیستون به سه مکان می رسد: به تیتر گرمای تابشی به گوشه و کنار احتراق ، از طرز رینگ های پیستون و زیر میله اتصال ، به دیواره های سیلندر وارد می شود. پیستون نیکی فقط در معرض نیروهای عمودی در زمان احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر مداوم زاویه میله اتصال هم در آن مفید است. پیستون فوق العاده داغ می شود و بایستی همین گرما را به طور مفید دفع کند. تمامی اقتدار موتور از نیروی فشاردهنده به بالای پیستون ناشی می شود. دو حلقه بالایی رینگ های فشاری نامیده می شوند و نقش با آنان دوری از رخنه گازها به فاصله ریز فی مابین پیستون و دیواره سیلندر است. در میان پیستون و دیواره سیلندر آب بندی محکمی وجود دارد. حلقه های پیستون محیط احتراق را آب بند نموده است. چدن به راحتی کلیدی جداره سیلندر آب بندی میشوند. در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون ( 4000 پوند ) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود . در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی اصلی سرعت مضاعف رانندگی می نمایید همین واقعه در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ بار در ثانیه رخ می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ جايگاه سانتی گراد(۴۰۰۰ سکو فارنهایت) یا اکثر می رسد. سایز پیستون به دسته ای در حیث گرفته شده تا کمترین مقدار لقی در گژن پین و همچنین در بوش (ویا سیلندر) را داشته باشد. همینطور دارای تماس کاملی که حساس دیواره سیلندر برقرار می کنند زمان پایین داخل شدن پیستون، این دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محیط احتراق میشوند. چنانچه شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در مورد کارخانه پیستون سازی تبریز بدست آورید به تارنما ما مراجعه کنید.