پس از اینکه پاکستان برای اولین بار در سمت اول ODI قرار گرفت، پیام “سخت فکر کن” کاپیتان سابق برای ICC

تیم کریکت پاکستان در روز جمعه به اوج جدیدی دست یافت زیرا در رده بندی شورای بین المللی کریکت (ICC) در رتبه اول ODI قرار گرفت. بابر اعظم جمعه قرن فوق العاده ای را به ثمر رساند تا پاکستان را پس از پیروزی 102 ران در چهارمین مسابقه مقابل نیوزلند در کراچی به صدر جدول رده بندی ODI برساند. اعظم یک توپ 117 توپ 107 را نوازش کرد و همچنین سریعترین ضربه زن برای رسیدن به 5000 ران ODI شد، زیرا تیمش در 50 اورهای خود نتیجه 334-6 را به دست آورد.

هجدهمین صدمین ODI او در نود و هفتمین اینینگ خود در این فرمت، رکورد قبلی هاشم آملا، مهاجم سابق آفریقای جنوبی را با 101 اینینگ شکست داد. نیوزلند در 43.4 اور با کاپیتان تام لتهام (60)، مارک چپمن (46) و داریل میچل (34) کمی مقاومت نشان دادند.

اسامه میر، قهرمان بولینگ پاکستان را با بهترین امتیاز 4-43 در دوران حرفه ای خود رهبری کرد، در حالی که محمد وسیم (3-40) و حارث رئوف (2-37) نیز تحت تأثیر قرار گرفتند. این سری برای اولین بار از زمانی که شورای بین‌المللی کریکت رتبه‌بندی را رسماً در سال 2005 به رسمیت شناخت، آنها را به رتبه یک رساند.

پس از انتشار آخرین رتبه‌بندی، راشد لطیف، کاپیتان سابق پاکستان پیامی ظریف برای شورای بین‌المللی کریکت (ICC) و شورای کریکت آسیا (ACC) داشت. “زمان مناسب برای دستیابی به رتبه های شماره 1. ODI. این که توسط رتبه های بالای بابر، فخار، امام، شاهین و شاداب حمایت می شود، باعث می شود ACC، ICC و حامیان آنها قبل از تصمیم گیری سخت فکر کنند. پاکستان یک نیرو است و آنها این کار را انجام داده اند. این را دوباره نشان داد. آفرین بچه ها. @ICC @TheRealPCBMedia #BabarAzam.”

در چند ماه گذشته گمانه زنی های زیادی در مورد محل برگزاری نهایی جام ملت های آسیا که قرار است در پاکستان برگزار شود، مطرح شده است. پس از اینکه جی شاه رئیس ACC و دبیر BCCI گفت که هند برای این رویداد قاره ای به پاکستان سفر نخواهد کرد، تئوری های زیادی در مورد نحوه برگزاری مسابقات وجود دارد. از مدل ترکیبی که ممکن است مسابقات هند در یک مکان بی طرف برگزار شود تا مسابقات به تعویق بیفتد، گزارش ها متفاوت بوده است. حتی برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که پاکستان ممکن است در تصمیم خود برای سفر به هند برای جام جهانی 2023، در صورتی که جام ملت‌های آسیا در کشورشان برگزار نشود، تجدید نظر کند، اما هیچ تایید رسمی در این مورد وجود ندارد. این وسط. پیام لطیف آمده است.

در صحبت کردن در مورد بازی، اعظم با 30 تن خود در تمام کریکت بین‌المللی پس از اینکه نیوزلند برنده بازی شد و میزبان را در ورزشگاه ملی قرار داد، بازی کرد. این بازیکن 28 ساله با رسیدن به 19 رکورد آملا را شکست.

او 50 ویکت دوم با شان مسعود (44)، برای ویکت چهارم با آقا سلمان (58) 127 و برای ویکت ششم با افتخار احمد که 28 امتیاز را به ثمر رساند، 41 گل دیگر اضافه کرد.

اعظم که در دو سال گذشته بازیکن شماره یک ODI بوده است، قبل از اینکه بن لیستر در رده چهل و هشتم مقابل اعظم در ویکت عمیق وسط ویکت آف گرفتار شود، چهاردهمین پاکستانی است که 5000 دوش یا بیشتر در کریکت ODI به ثمر رسانده است. کاپیتان سابق انظام الحق با 11701 نفر در صدر فهرست قرار دارد.

او همچنین با 18 صدها ODI سریعترین است و رکورد 102 اینینگ آملا را شکست.

با ورودی های AFP

موضوعات ذکر شده در این مقاله