پاکستان از افغانستان در اولین تور رسمی کریکت دعوت می کند


مقامات روز سه شنبه ، پس از سفر نخست وزیر عمران خان به کابل ، یکی از بزرگترین بازیکنان بازی ، گفتند که پاکستان برای اولین بار تیم ملی کریکت افغانستان را به یک تور شناخته شده دعوت کرده است. وسیم خان ، مدیر اجرایی هیئت کریکت پاکستان (PCB) ، گفت: “ما سعی خواهیم کرد تا پنجره احتمالی این تور را جستجو کنیم – و اگر سال 2021 نباشد ، قطعاً سعی خواهیم کرد که مجموعه ای را در فصل 2022 برنامه ریزی کنیم.” وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “یک سریال کریکت بین پاکستان و افغانستان می تواند منادی عشق و صلح بین دو کشور باشد.”

اخبار

یک تیم ملی افغانستان در ماه مه 2011 به پاکستان سفر کرد ، اگرچه آنها فقط یک تیم دسته دوم بازی کردند و به مسابقات درجه یک اعطا نشدند.

خان نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه به افغانستان سفر کرد ، در آنجا وی قول داد که به کاهش خشونت مارپیچ و فشار برای آتش بس بین طالبان و نیروهای افغان کمک کند.

قبل از ورود به سیاست ، خان تحصیل کرده آکسفورد یکی از پیشتازان کریکت جهان بود – یک همه جانبه مخرب با توانایی ویرانگر در چرخاندن توپ و حمله وحشیانه به بولینگ مخالف.

افغانستان سال گذشته در یک بازی دوستانه در آستانه جام جهانی در انگلیس پاکستان را شکست داد و صحنه های وحشیانه ای را در کابل ایجاد کرد که هواداران سرحال با مسلسل به آسمان شب شلیک کردند و باعث قفل امنیتی در سفارتخانه های خارجی شد.

بیشتر افغان ها فقط از دهه 1980 با این بازی آشنا شدند ، زمانی که میلیون ها نفر به عنوان پناهنده در نزدیکی شهر پیشاور پاکستان ، فقط 50 کیلومتری مرز خود تبعید شدند.

این دو کشور فقط یک مسابقه رسمی یک روزه و یک مسابقه بین المللی 20 نفره – هر دو در امارات متحده عربی برگزار کرده اند.

روابط بین دو بدن کریکت ملی بسیار قوی است.

تبلیغ شده

واسم گفت: “افغانستان قدرتمند به معنای یک بلوک قوی آسیایی است … بنابراین پاکستان همچنان به نقش خود کمک می کند و به کریکت افغانستان کمک می کند.”

قرار است افغانستان در چارچوب مسابقات سوپرلیگ جام جهانی 2023 به میزبانی پاکستان برای سه بازیکن بین المللی یک روزه برگزار شود که به احتمال زیاد در امارات متحده عربی برگزار می شود.

مباحث ذکر شده در این مقاله