پالانیسوامی از روستای سالم تا تبدیل شدن به رئیس AIADMK راه درازی را پیموده است.

از دهکده سالم تا تبدیل شدن به رئیس AIADMK، EPS راه طولانی را طی کرده است

EK Palaniswami راه درازی را در AIADMK، اکنون حزب اصلی مخالف در تامیل نادو پیموده است.

چنای:

یک ماه پس از مهر تایید دیوان عالی بر رهبری وی، اداپادی کی پالانیسوامی (EPS) روز سه شنبه رسماً به عنوان دبیر کل آن فارغ التحصیل شد، پس از اینکه در هفت ماه گذشته دبیرکل موقت این سازمان 50 ساله بود.

روز سه‌شنبه، دادگاه عالی مدرس درخواست‌های رهبر رقیب EPS، O Panneerselvam و دستیارانش را علیه قطعنامه‌های شورای عمومی AIADMK در 11 ژوئیه 2022 و همچنین برگزاری انتخابات دبیر کل، که در پی 23 فوریه اعلام شده بود، رد کرد. حکم دادگاه به او اجازه می دهد به عنوان رئیس موقت حزب ادامه دهد.

بنیانگذار AIADMK و وزیر ارشد فقید MG Ramachandran اولین دبیر کل حزب پس از تاسیس آن در سال 1972 بود. پس از مرگ Jayalalithaa، یکی از معتمدان او VK Sasikala به عنوان دبیرکل موقت انتخاب شد، اما بعداً در یک پرونده اختلاس به 4 سال زندان محکوم شد.

آقای پالانیسوامی راه درازی را در AIADMK پیموده است، اکنون حزب اصلی مخالف و حزبی که بیش از سه دهه بر تامیل نادو حکومت کرده است.

آقای پالانیسوامی با شروع فعالیت سیاسی خود به عنوان دبیر شعبه در سال 1974 در Siluvampalayam در منطقه Salem، به تدریج در رتبه های بالاتری قرار گرفت و به عنوان رئیس موقت حزب رسید و مناصب مختلف حزب از جمله دبیر منطقه و دبیر ستاد حزب را بر عهده داشت. او متعلق به جامعه گاندر است که در غرب تامیل نادو غالب است.

در سال 1989، زمانی که حزب پس از مرگ بنیانگذار ام جی راماچاندران منشعب شد، او قدرت خود را پشت سر مرحوم Jayalalithaa انداخت و برای اولین بار در انتخاباتی که در آن سال برگزار شد به عنوان قانونگذار انتخاب شد.

در آن زمان، آقای پانیرسلوام با اردوگاه رقیب بود و آقای پالانیسوامی قبلاً گفته بود که رهبر برکنار شده نه به اما (همانطور که Jayalalithaa خطاب شد) و نه به حزب وفادار است.

آقای پالانیسوامی بار دیگر در سال 1991 به عضویت مجلس انتخاب شد و در سال 2011 وزیر شد. مجدداً در سال 2016، او نه تنها در کابینه جایالالیتا جائی پیدا کرد، بلکه در میان گروه کوچکی از رهبران منتخب او بود که ماتریارک فقید اغلب در مورد حزب با آنها مشورت می کرد. مسائل

یکی از رهبران مردمی، پالانیسوامی 68 ساله، رشد در حزب در طول حرفه ای نزدیک به 50 سال ثابت بوده است. او همچنین در سال 1998 به عضویت لوک سبها انتخاب شد.

اولین جهش مهم آقای پالانیسوامی پس از انتخابات مجلس مه 2016 صورت گرفت، زمانی که جاالالیتا به او سبد خدمات عمومی مهم علاوه بر بزرگراه ها و بنادر کوچکی را که حتی پیش از آن در اختیار داشت، به او سپرد.

پس از شورش آقای پانیرسلوام در اوایل سال 2017، آقای پالانیسوامی از فرصت استفاده کرد و در کنار ساسیکالا قرار گرفت که او را به عنوان گزینه نخست وزیری انتخاب کرد. زمانی که آقای پالانیسوامی بر سر کار آمد، تلاش کرد تا موقعیت خود را تثبیت کند و توانایی خود را به عنوان یک مدیر توانا هم در حزب و هم در دولت به اثبات رساند و آقای پانیرسلوام به یک چهره برجسته تبدیل شد.

آقای پالانیسوامی با دقت تصویر خود را به عنوان یک رهبر از یک پیشینه متواضع، از یک خانواده کشاورز ساخت و اغلب در عمامه سبزی که کشاورزان در طول مبارزات انتخاباتی استفاده می کردند ظاهر می شد. او همچنین اطمینان داده است که هیچ یک از خانواده نزدیکش در پست های حزبی نبوده و عملاً DMK را برای «سیاست های سلسله ای» هدف قرار می دهد.

حتی در طول مبارزات انتخاباتی سال گذشته مجلس، این آقای پالانیسوامی بود که نمایش را دزدید. اگرچه AIADMK قدرت را از دست داد، اما در چمن خانگی آقای پالانیسوامی در منطقه غربی دست به دست شد که به او کمک کرد موقعیت خود را در حزب تثبیت کند.

از آن زمان، هیچ نگاهی به گذشته وجود نداشت و تلاش‌های مستمر برای گسترش پایگاه حمایتی او در میان کارگزاران در نهایت منجر به ارتقای او به عنوان رئیس موقت حزب و دبیر کل در روز سه‌شنبه شد.

از سوی دیگر، عملکرد حزب در انتخابات مجلس 2021 در مناطق جنوبی و منطقه تنی، محل اقامت آقای پانیرسلوام، ناامیدکننده بود.

از این رو رهبر برکنار شده مجبور شد تا نقش کوچکی را به عنوان معاون رهبر در مجمع بپذیرد در حالی که آقای پالانیسوامی به عنوان رهبر مخالفان در سال 2021 انتخاب شد.

آقای پانیرسلوام و پسرش، نماینده لوک سبها، پی راویندرانات، نماینده لوک سبها، که در موارد متعددی از DMK ​​تمجید می‌کردند، نیز یکی از عواملی بود که منجر به اخراج OPS از حزب در شورای عمومی 11 جولای، بالاترین نهاد تصمیم‌گیری حزب شد.

مهارت‌های سازمان‌دهی آقای پالانیسوامی را می‌توان از این واقعیت سنجید که تعداد زیادی از پیروان آقای پانیرسلوام از جمله KP Munusamy سنگین‌وزن و وزیر سابق K Pandiarajan مدتی پیش از تغییر وفاداری خود دریغ نکردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)