وینیسیوس جونیور: لالیگا کریستیانو و مسی بود، حالا به نژادپرستان تعلق دارد.

وینیسیوس جونیور پس از اینکه روز یکشنبه در جریان شکست 1-0 رئال مادرید مقابل والنسیا مورد آزار و اذیت قرار گرفت، گفت که لالیگا “متعلق به نژادپرستان” است. وینگر 22 ساله برزیلی پس از توهین های نژادپرستانه در نیمه دوم با هواداران میزبان روبرو شد و مستقیماً به یکی اشاره کرد. تیبو کورتوا، دروازه بان رئال مادرید گفت که در ابتدای بازی صدای میمون ها را شنیده است، در حالی که کارلو آنچلوتی، سرمربی لوس بلانکوس، گفت که “جو نژادپرستانه” در مستایا وجود دارد.

وینیسیوس روز یکشنبه در اینستاگرام خود نوشت: “این اولین بار، نه دومین و نه سومین بار بود. نژادپرستی در لالیگا طبیعی است. رقابت فکر می کند طبیعی است، فدراسیون (اسپانیا) نیز آن را عادی می داند و مخالفان آن را تشویق می کنند.” .

لیگی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو (رونالدو) و (لئو) مسی تعلق داشت، اکنون متعلق به نژادپرستان است.

«ملت زیبایی که از من استقبال کرد و من آن را دوست دارم، اما کشوری که پذیرفته است تصویر یک کشور نژادپرست را به جهان صادر کند.

“من برای اسپانیایی هایی که موافق نیستند متاسفم، اما امروز در برزیل، اسپانیا را به عنوان کشور نژادپرست می شناسند. متأسفانه، برای هر اتفاقی که هر هفته می افتد، من هیچ راهی برای دفاع از آن ندارم. من موافقم.”

تیم برتر اسپانیایی اعلام کرد که آنها “در مواجهه با تمام حوادث نژادپرستانه” مربوط به وینیسیوس که در بازی روز یکشنبه اخراج شد، فعال بوده اند.

لالیگا گفت که آنها در حال بررسی اتفاقات رخ داده در مستایا هستند و در صورت کشف جنایت ناشی از نفرت اقدامات قانونی مناسب را انجام خواهند داد.

لیگ برتر در بیانیه ای اعلام کرد: «لالیگا در دو فصل گذشته در 9 مورد شکایت (به مقامات مربوطه) ارائه کرده است.

لالیگا سال‌ها است که با این نوع رفتارها مبارزه می‌کند و ارزش‌های مثبت ورزش را نه تنها در زمین بلکه در خارج از آن ترویج می‌کند.»

ادنالدو رودریگز، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل (CBF) نیز از این حادثه انتقاد کرد.

تا کی قرار است در اواسط قرن بیست و یکم، اپیزودهایی مانند آنچه که اخیراً شاهد آن بودیم، یک بار دیگر در لالیگا تجربه کنیم؟ او در بیانیه ای که توسط CBF در اینستاگرام منتشر شد نوشت.

تا کی بشریت فقط یک تماشاگر و شریک در اعمال ظالمانه نژادپرستی باقی خواهد ماند؟

رودریگز به مهاجم مادریدی پیام حمایتی داد.

او افزود: «جایی که نژادپرستی وجود دارد، شادی وجود ندارد.

“تو تمام محبت ما و همه برزیلی ها را داری، وینیسیوس.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله