وزیر ورزش Kiren Rijiju از رئیس آژانس جهانی ضد دوپینگ خواست تا تعلیق سیستم NDTL را لغو کند


وزیر ورزش كیرن ریجیجو روز دوشنبه با اعلام اینكه “اقدامات اصلاحی مختلفی” را كه از طرف نهاد جهانی تجویز شده است ، از آژانس جهانی ضد دوپینگ خواست تا تعلیق وضع شده در آزمایشگاه آزمایش ملی آزمایش پیشگیری را لغو كند. ریجیجو در سخنرانی در یک وبینار “ضد دوپینگ ، نیازهای غذایی و درمانی در ورزش” ، از رئیس WADA ، ویتولد بانکا ، که در این کنفرانس مجازی نیز حضور داشت ، خواست تا به NDTL که تا ژانویه سال آینده به حالت تعلیق درآمده اجازه دهد تا تجزیه و تحلیل پیش بینی ها را در اسرع وقت از سر بگیرد .

اخبار

ریجیجو گفت: “NDTL اقدامات اصلاحی مختلفی را كه WADA تجویز كرده است انجام داده است و ما امیدواریم كه تجزیه و تحلیل Dope را تحت دستورالعمل های WADA از سر بگیریم.”

وی خطاب به رئیس WADA گفت: “من مشتاقانه منتظر دیدار شما و تیم شما از هند هستم و همزمان با بهبود اوضاع همه گیر COVID-19.”

وزیر ورزش همچنین از بانكا خواست تا سرخپوستان را در كمیته ها و هیئت های مختلف WADA بگنجاند.

“من از شما می خواهم که به نمایندگی مناسب سرخپوستان در کمیته ها و هیئت های WADA توجه کنید تا دانشمندان ما بتوانند در زمینه علوم ورزشی ، پزشکی قانونی و ضد دوپینگ تخصص خود را به اشتراک بگذارند.

“هند قاطعانه به دنبال ورزشهای منصفانه و پاک و یکپارچگی در ورزش است. ما آماده ارائه کمک به WADA ، NADOs (سازمان های ملی ضد دوپینگ) و RADO (سازمان های منطقه ای ضد دوپینگ) در تقویت فعالیت های ضد دوپینگ هستیم.”

در ماه جولای ، WADA به دلیل عدم انطباق با استانداردهای بین المللی ، تعلیق NDTL را شش ماه تمدید کرد. سازمان نظارت بر مبارزه با دوپینگ جهان برای اولین بار اعتبار NDTL را در آگوست سال گذشته به مدت شش ماه به حالت تعلیق درآورد.

عدم انطباق آزمایشگاه مربوط به استاندارد بین المللی آزمایشگاه ها (ISL) است که در هنگام بازدید از سایت WADA مشخص شده است ، از جمله طیف سنجی جرمی نسبت ایزوتوپ آن – روش تحلیلی انتخابی برای تایید مواد ممنوع.

این تعلیق NDTL را از انجام هرگونه فعالیت ضد دوپینگ ، از جمله تمام تجزیه و تحلیل های نمونه های ادرار و خون ، منع می کند.

در حال حاضر ، نمونه های ادرار جمع آوری شده توسط آژانس ملی ضد دوپینگ در درجه اول به آزمایشگاه معتبر WADA در دوحه ارسال می شود.

رئیس WADA قبل از ریجیجو صحبت نکرد و به چیزی در رابطه با تعلیق هند یا NDTL اشاره کرد.

او عمدتا در مورد وضعیت جمع آوری نمونه پیش بینی در سراسر جهان در این اوقات دشوار به دلیل همه گیری COVID-19 و اصلاحات حکومتی صحبت کرد.

“بانكا ، وزیر ورزش سابق لهستان” “COVID-19 به طور گسترده فعالیت های جهانی ضد دوپینگ را تحت تأثیر قرار داده است. اما در عین حال ، چیزهای زیادی توسط WADA ، NADOs ، از جمله NADA هند و سایر شرکای ما به دست آمده است.” ، گفت

“آزمایش دوپ از ماه آوریل شاهد افزایش مداوم جهانی بوده است. تا ماه اکتبر ، 21000 نمونه در سراسر جهان جمع آوری شده است که 80 درصد از یک سال پیش است. از این نمونه ها ، 85 درصد خارج از رقابت هستند.”

تبلیغ شده

وی از آژانس های ملی ضد دوپینگ ، از جمله NADA ، خواست که برای کد جهانی ضد دوپینگ و استانداردهای بین المللی 2021 که از اول ژانویه 2021 لازم الاجرا می شود ، آماده شوند.

بانكا همچنین گفت كه WADA در روند اصلاحات حكومتی بوده است كه به دنبال افزایش نمایندگی ورزشكاران و سازمانهای ملی ضد دوپینگ است.

مباحث ذکر شده در این مقاله