واکنش آنیل کومبل کاپیتان سابق کریکت هند به اقدام علیه کشتی گیران معترض

تصویر فایل آنیل کومبل© توییتر

برخی از کشتی گیران برتر هند از جمله ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا دارنده مدال المپیک و وینش فوگات دارنده مدال قهرمانی جهان روز سه شنبه در توییتی اعلام کردند که قصد دارند مدال های خود را در رودخانه گانگا غوطه ور کنند. آنها شکایت کردند که علیرغم ادعاهای آزار جنسی علیه رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) بریج بوشان شاران سینگ، هیچ اقدامی علیه وی انجام نمی شود. کشتی گیران حتی به هاریدوار رفتند تا مدال های خود را غوطه ور کنند، اما بعداً پس از اصرار زیاد مردم محلی، این طرح را کنار گذاشتند تا مدال های خود را در گانگا تحویل دهند.

آخرین تحول در اعتراض طولانی مدت کشتی گیران، که خواستار اقدام علیه سینگ هستند، چند روز پس از آن رخ داد که تصاویری نشان داد که کشتی گیران را هل داده، هل داده و توسط پلیس در پایتخت ملی به زمین چسبانده اند.

آنیل کومبل، کاپیتان و مربی سابق کریکت هند به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که از اقدام علیه کشتی گیران ناامید شده است.

آنیل کومبل در توییتر خود نوشت: “از شنیدن آنچه در 28 مه رخ داد و کشتی گیران ما تحت کنترل قرار گرفتند، ناامید شدم. هر چیزی را می توان از طریق گفت و گوی مناسب حل کرد. به امید راه حلی در اسرع وقت.”

روز یکشنبه، کشتی گیران معترض در حالی که قصد داشتند به سمت پارلمان جدید راهپیمایی کنند، توسط پلیس دهلی بازداشت شدند. تصاویری از قهرمانان وینش فوگات و پسر عمویش سانگیتا فوگات که توسط پلیس به دست و به زمین چسبانده شده بودند، شوک و خشم را در سراسر کشور برانگیخته بود.

پلیس دهلی که پس از سرکوب روز یکشنبه سایت اعتراضی جانتار منتار را به روی کشتی گیران بست، گفت که آنها اجازه برگزاری تظاهرات در دروازه هند را ندارند. پلیس دهلی کشتی گیران معترض را به شورش در روز یکشنبه متهم کرده بود و گفته بود که با وجود درخواست های مکرر آنها قانون را زیر پا گذاشته اند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله