وانزیر مهاجم بلژیکی به خاطر اظهارات نژادپرستانه در MLS عذرخواهی کرد

نیویورک ردبولز و مهاجم آنها دانته وانزیر روز دوشنبه پس از اظهارات نژادپرستانه این بازیکن بلژیکی در جریان بازی لیگ برتر فوتبال مقابل سن خوزه ارتکویکز عذرخواهی کردند. بازی برای حدود 15 دقیقه متوقف شد زیرا بازیکنان سن خوزه قبل از تصمیم گیری درباره ادامه بازی شنبه بحث می کردند. این دیدار با نتیجه 1-1 در ردبول آرنا به پایان رسید. جرمی ابوبیسه، مهاجم سن خوزه گفت که یک بازیکن نیویورک در اوایل نیمه دوم بدون نام بردن از لقب نژادپرستانه استفاده کرد.

Ebobisse پس از بازی گفت که سن خوزه پس از اینکه بازیکن اصرار داشت که این اظهارات را متوجه حریف خاصی نکرده است، تصمیم به ادامه بازی گرفت.

MLS بلافاصله تحقیقات را آغاز کرد و وانزیر، ردبول ها و مربی آنها گرهارد استروبر اکنون همگی عذرخواهی کرده اند.

ونزایر 24 ساله در بیانیه ای گفت: “می خواهم صمیمانه از بازیکنان زلزله عذرخواهی کنم. هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا بخشی از تغییری باشم که باید در این ورزش و دنیای ما اتفاق بیفتد.”

من همچنین می خواهم از هم تیمی هایم، مربیان، سازمان و هوادارانمان عذرخواهی کنم. اشتباه کردم و تمام اقدامات لازم را برای رشد انجام خواهم داد.

“من مسئولیت کامل اعمالم را می پذیرم. در حالی که قصد نداشتم با زبانم آسیب یا توهینی ایجاد کنم، می دانم که انجام دادم و از این بابت عمیقا متاسفم.”

همچنین در بیانیه ای، ردبولز اعلام کرد که آنها “با تمام وجود به خاطر اتفاقات غیرقابل قبولی که شنبه شب رخ داد عذرخواهی می کنند.”

این تیم گفت: “کلمات و انفعال غیرقابل توجیه بود و ما معتقدیم که هرگز جایی برای آن وجود ندارد.”

استروبر اتریشی گفت که متأسف است که بلافاصله پس از این حادثه ونزایر را از زمین خارج نکرده است.

وانزیر که یک بار برای کشورش بازی کرده و در ماه فوریه از فوتبال بلژیک به ردبولز نقل مکان کرد، گفت که هر گونه محرومیت یا جریمه ای را از باشگاه خود یا MLS می پذیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله