هند در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه هاکی روی یخ زنان شرکت می کند

دهلی نو :

اتحادیه هاکی روی یخ هند از پیراهن جدید تیم بانوان رونمایی کرد. تیم هاکی روی یخ زنان هند از 30 آوریل تا 7 مه در مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ زنان در آسیا و اقیانوسیه IIHF 2023 شرکت خواهد کرد. تیم 20 نفره هاکی روی یخ هند شامل پنج بازیکن اولیه است که توسط دارین هارولد کانادایی به همراه تسوانگ گیالتسون و تسوانگ گیالتسون هدایت خواهند شد. آمیت بلوال به او کمک می کند. تسوانگ چوسکیت کاپیتان تیم خواهد بود در حالی که نور جهان، یک محافظ از تمرینات، هدایت دروازه را بر عهده دارد. پس از رونمایی از پیراهن تیم، میزگردی در مورد رشد هاکی روی یخ در سراسر هیمالیا، توسعه ورزش های زمستانی و گردشگری زمستانی برگزار شد.

20 بازیکن تیم ملی هند که اهل لاداخ و هیماچال پرادش هستند، این فرصت را داشتند که در طول شب با اعضای کلیدی اکوسیستم ورزشی هند ارتباط برقرار کرده و گفتگو کنند.

در بیانیه ای آمده است که رویال انفیلد در حال حاضر با همه سهامداران برای رشد هاکی روی یخ، ورزش های زمستانی و گردشگری زمستانی در سراسر هیمالیا کار می کند. هدف ساختن یک اکوسیستم برای هاکی روی یخ است که در نهایت بازیکنان هندی را قادر می سازد در بالاترین سطوح این ورزش، از جمله بازی های المپیک زمستانی، رقابت کنند.

“هیمالیا خانه معنوی ما است و مشارکت ما با تیم هاکی روی یخ زنان هند، بخشی از جاه طلبی اجتماعی ما برای همکاری با 100 جامعه هیمالیا برای ایجاد انعطاف پذیری و حمایت از اکوسیستم آنها است. رویال انفیلد توسط UT Ladakh مامور شده است تا یک سیستم را توسعه دهد. بیدیشا دی، مدیر اجرایی بنیاد گروه ایچر، بازوی مسئولیت اجتماعی رویال انفیلد، گفت: طرحی برای هاکی روی یخ، به سمت دستیابی به جاه طلبی تیم هند برای رقابت در بازی های المپیک زمستانی.

در کنار آن، ما از آموزش مربیان و بازیکنان چه در سطح پایه و چه در سطوح پیشرفته و با تجهیزات و زیرساخت‌های لازم حمایت کرده‌ایم. امشب، مفتخریم که میزبان این زنان باورنکردنی هستیم و برای آنها بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم. به نبردهای یخی که در چمپیونشیپ در پیش رو دارند، بروید.”

18 زن از منطقه اتحادیه لاداخ و دو زن از ایالت هیماچال پرادش در نوک پیکان ورزشی هستند که در دهه گذشته در این مناطق کوهستانی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به دلیل شکل گیری طبیعی یخ در طول ماه های زمستان، ورزش هاکی روی یخ به طور پیوسته محبوبیت پیدا کرده است و با شور و شوق بازی می شود، نه تنها به عنوان سرگرمی زمستانی بلکه به عنوان یک ورزش جدی.

“این واقعاً یک لحظه غرورآفرین برای همه ما در انجمن هاکی روی یخ هند است، زیرا دختران ما برای رقابت در یکی دیگر از مسابقات قهرمانی بزرگ جهانی آماده می شوند. هدف ما اطمینان از این است که افراد بیشتری در سراسر کشور هاکی روی یخ را به عنوان ورزش رقابتی جدی ببینند. هارجیندر سینگ جیندی، دبیر کل انجمن هاکی روی یخ هند گفت که فقط یک بازی تفریحی زمستانی نیست.

در سال 2023، 18 کشور آسیایی در مسابقات قهرمانی جهانی هاکی روی یخ IIHF در سطوح مختلف حضور خواهند داشت. اینها عبارتند از قزاقستان، کره، ژاپن، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، ترکمنستان، چین تایپه، تایلند، هنگ کنگ (چین)، قرقیزستان، ایران، سنگاپور، مالزی، کویت، فیلیپین، مغولستان و اندونزی.

مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه IIHF (قبلاً IIHF Challenge Cup آسیا) به اعضای آسیایی و اقیانوسیه ای که هنوز بخشی از برنامه قهرمانی جهانی نیستند، این شانس را می دهد که رقابت کنند و تجربه بازی ارزشمندی کسب کنند. همچنین یک پلت فرم مهم منتهی به بازی های زمستانی آسیایی است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله