هدف مورینیو ششمین قهرمانی اروپا در حالی که سویا به دنبال ایده آل ماندن است

ژوزه مورینیو، سرمربی رم، هرگز در فینال اروپایی شکست نخورده است، در حالی که سویا از شش فینال لیگ اروپا، 6 نفر است. روز چهارشنبه در بوداپست باید چیزی داد. مورینیو پرتغالی پنج عنوان قهرمانی مهم قاره ای را در کارنامه خود دارد – دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو جام لیگ اروپا و قهرمانی سال گذشته در افتتاحیه لیگ کنفرانس اروپا با تیم ایتالیایی. این بازیکن 60 ساله در سال 2003 زمانی که پورتو را به جام یوفا، پیشرو لیگ اروپا رساند، خود را در صحنه بزرگ معرفی کرد و سال بعد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

اینترمیلان در سال 2010 برای اولین بار پس از 45 سال قهرمان اروپا شد و او چهارمین جام قاره ای خود را در دوران حضورش در منچستریونایتد در سال 2017 جشن گرفت و قهرمان لیگ اروپا شد.

بیست سال بعد او در حال مخالفت با مخالفانی است که می گفتند پس از یک دوره ناامیدکننده در تاتنهام، دوران حرفه ای او رو به افول است.

اگر رم جام را در مجارستان بالای سر ببرد، مورینیو از جیووانی تراپاتونی که پنج جام مهم اروپایی را نیز در دوران مربیگری خود کسب کرده بود، کنار خواهد رفت.

مورینیو بسیار سفر کرده بدون شک با افزایش سن و تجربه در حال پیشرفت است.

بازیکن پرتغالی گفت: مربی بهتر، فرد بهتر، DNA مشابه. “DNA انگیزه است، شادی است. میل به این لحظات بزرگ، و این احساساتی است که من سعی می کنم به پسرها منتقل کنم.

“من فکر می کنم شما می توانید با تجربیات خود بهتر و بهتر شوید. فکر می کنم مغز شما تیزتر می شود و انباشت دانش با گذشت سال ها بهتر می شود.

“فکر می کنم وقتی انگیزه خود را از دست می دهید متوقف می شوید. انگیزه من هر روز بیشتر می شود. فکر می کنم اکنون بهتر هستم.”

رم که در نیمه نهایی بایرلورکوزن را شکست داد، در سری آ ششم شد اما پیروزی مقابل حریف اسپانیایی خود در این هفته پاسپورتی برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

آینده مورینیو بعد از این فصل نامشخص است اما او می گوید در حال حاضر تنها تمرکز او روی بازی چهارشنبه در پوشکاش آرنا است.

– پادشاهان لیگ اروپا –

مورینیو برای رسیدن به هدف خود باید سویا را که پادشاهان رقابت های دسته دوم اروپا هستند پشت سر بگذارد – تعداد 6 برد آنها دو برابر اینترمیلان، لیورپول، یوونتوس و اتلتیکو مادرید است.

آنها در لالیگا یازدهم هستند اما در اروپا به سبک خود روی آورده اند و در یک مرحله از بازی اول مقابل منچستریونایتد در یک مرحله شکست خوردند تا غول های انگلیسی را قبل از شکست یوونتوس در نیمه نهایی شکست دهند.

این یک پایان قابل توجه در فصل برای باشگاه است، که در بسیاری از دوره های رقابتی با سقوط لاس زد و جولن لوپتگی و سپس خورخه سامپائولی را قبل از اینکه خوزه لوئیس مندیلیبار هدایت کشتی را بر عهده گرفت، اخراج کرد.

خسوس ناواس، مدافع وینگر کهنه کار، تنها دو ماه پس از هدایت مندیلیبار، قصد دارد برای چهارمین بار قهرمان لیگ اروپا شود.

بازیکن سابق منچسترسیتی گفت: “ما (شب های لیگ اروپا) متحول می شویم و این باور نکردنی است که چگونه در هر مسابقه بیرون می آییم.”

“این رقابتی است که چیزهای زیادی به ما داده است و لذتی که هر بار که در آن شرکت می کنیم به ما می دهد، ما را وادار می کند تا جایی که ممکن است پیش برویم.

کاری که خوزه لوئیس با ما انجام داده است اساسی بوده است. او بهترین ها را از ما به ارمغان آورده است، و وقتی به تیم هایی که حذف کرده ایم نگاه می کنید، مایه افتخار است. او شایسته ماندن در کنار ما برای مدت طولانی است. .

او مربی ای است که همیشه ما را تحت فشار قرار می دهد و از اخلاق کاری برخوردار است تا سخت تمرین کند و بهترین نتیجه را از ما بگیرد. آمدن او با یک چرخش باورنکردنی در فصل ما همزمان شد.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله