نیوکاسل یونایتد با 6 گل تاتنهام هاتسپر مشکل ساز شد تا چهار پیشنهاد برتر خود را شکست دهد.

تلاش تاتنهام برای راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا با ضربه چکشی روبرو شد زیرا آنها در 21 دقیقه ابتدایی 5 بار شکست تحقیرآمیز 6-1 مقابل نیوکاسل را در روز یکشنبه دریافت کردند. شاگردان کریستین استلینی با انبوهی از گل های جیکوب مورفی و الکساندر ایسک که هر دو دو گل به ثمر رساندند و گل های جولینتون و کالوم ویلسون مدفون شدند. پاسخ هری کین برای تاتنهام غمگینی که به نظر می رسد پس از دومین باخت متوالی، حضور در جمع چهار تیم برتر لیگ برتر را از دست بدهد، تسلی بخش نبود.

شمال لندنی ها با دو بازی بیشتر از یونایتد و یک بازی بیشتر از نیوکاسل با نیوکاسل رده سومی و منچستریونایتد رتبه چهارم فاصله دارند.

تاتنهام در رده پنجم پنجشنبه میزبان یونایتد است و شکست مقابل تیم اریک تن هاگ مطمئناً به امیدهای ضعیف آنها برای نجات مبارزات پر دردسرشان پایان خواهد داد.

سرمربی موقت استلینی در مورد جابجایی به تیم چهار دفاعی گفت: “این مسئولیت من بود که تصمیم بگیرم چگونه بازی کنیم. ما به دلیل مصدومیت تصمیم گرفتیم این کار را متفاوت انجام دهیم، اما اشتباه بود.”

درک اینکه چرا 25 دقیقه اول اینقدر بد بود بسیار دشوار است. ما برای انجام این نوع بازی سخت آماده نبودیم. برای رنج کشیدن، فضا را کنترل کنید و در دوئل ها پیروز شوید.”

آینده تیره‌ای برای تاتنهام در انتظار است که پس از استعفای فابیو پاراتیچی در روز جمعه، هیچ سرمربی دائمی برای فصل آینده و هیچ مدیر فوتبالی در کار نیست.

پاراتیچی پس از ناکامی در درخواست تجدیدنظر خود در مورد محرومیت 30 ماهه جهانی فیفا به دلیل دست داشتن در اتهامات مربوط به حسابداری نادرست در باشگاه سابقش یوونتوس از سمت خود کناره گیری کرد.

سنگین ترین شکست تاتنهام در این فصل برای باشگاهی بود که پس از جدایی آنتونیو کونته با “رضایت دوجانبه” در ماه مارس، پس از تنها 16 ماه سرمربیگری، در حال آشفتگی بود.

کونته شکاف‌های پشت صحنه تاتنهام را افشا کرده بود، زمانی که بازیکنان را “خودخواه” خواند و پس از تساوی مقابل ساوتهمپتون با شعاری انفجاری از فرهنگ باشگاه انتقاد کرد.

تاتنهام از سال 2008 تاکنون هیچ جام مهمی کسب نکرده است و آخرین شکست آنها می تواند شانس هری کین مهاجم انگلیسی را افزایش دهد که در فصل پایانی جدایی را بخواهد.

هواداران همچنین از رئیس دنیل لوی ناراضی هستند که از زمان اخراج مائوریسیو پوچتینو محبوب در سال 2019 با انبوهی از مدیران ناموفق روبرو شده است.

– ببخشید اسپرز –
لوریس کاپیتان تاتنهام از هواداران عذرخواهی کرد و اعتراف کرد که عملکرد “شرم آور” بود و هم تیمی های خود را به عدم “غرور” متهم کرد.

برخلاف مبارزات تاتنهام، نیوکاسل سوار بر موجی است که باید آنها را به لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار از سال 2003، یعنی زمانی که در دور مقدماتی حذف شد، ببرد.

نیوکاسل که با قدرت مالی گروه مالکیت تحت حمایت عربستان سعودی و رهبری زیرکانه ادی هاو احیا شده بود، در اوایل این فصل با شکست مقابل منچستریونایتد در جام اتحادیه به اولین فینال جام خود از سال 1999 رسید.

هاو گفت: “شما چنین انتظاری ندارید. کیفیت تکمیل ما باورنکردنی بود.”

“از زمانی که من از در اینجا عبور کردم، بازیکنان به خوبی پاسخ دادند. من نمی توانم به اندازه کافی از آنها تشکر کنم.”

نیوکاسل تنها 61 ثانیه زمان برد تا تاتنهام را به شمشیر درآورد زیرا مورفی از فاصله نزدیک به سقف تور شلیک کرد.

آنها پس از شش دقیقه اختلاف امتیاز خود را دو برابر کردند.

سرخابی‌ها در دقیقه نهم گل سوم خیره‌کننده را به ثمر رساندند. مورفی در فاصله 25 یاردی از لوریس عبور کرد.

مردان هاو اولین تیمی بودند که از زمان منچسترسیتی مقابل برنلی در سال 2010، سه گل در 9 دقیقه ابتدایی بازی لیگ برتر به ثمر رساندند.

زمانی که ایسک گل های چهارم و پنجم نیوکاسل را به ثمر رساند، هواداران شوکه شده تاتنهام به سمت خروجی ها حرکت کردند.

این دومین سریعترین برتری 5-0 در تاریخ لیگ برتر پس از منچسترسیتی بود که در 2019 مقابل واتفورد 18 دقیقه وقت صرف کرد.

کین در دقیقه 49 بازی را کاهش داد تا اینکه ویلسون در دقیقه 67 با ضربه چاقو به خانه ضربه زد تا بدبختی تاتنهام کامل شود.

در دیگر بازی یکشنبه، وستهام با گل های مایکل آنتونیو، لوکاس پاکئتا، دکلان رایس و پابلو فورنالز، با پیروزی 4-0 در بورنموث، تلاش خود را برای اجتناب از سقوط افزایش داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله