نیراج چوپرا به مقام اول در رنکینگ نیزه مردان دو و میدانی جهان رسید

تصویر فایل نیراج چوپرا© توییتر

نیراج چوپرا قهرمان المپیک در آخرین رده بندی پرتاب نیزه مردان که توسط World Athletics منتشر شد، برای اولین بار در دوران حرفه ای خود شماره یک جهان شد. چوپرا با 1455 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و 22 امتیاز بالاتر از اندرسون پیترز قهرمان جهان از گرانادا (1433) بود. یاکوب وادلیچ از جمهوری چک دارنده مدال نقره المپیک توکیو با ۱۴۱۶ امتیاز سوم شد.

چوپرا 25 ساله در 30 آگوست سال گذشته به رتبه دوم جهان رسید اما از آن زمان پشت سر پیترز ماند.

در سپتامبر سال گذشته، Neeraj Chopra در فینال لیگ الماس 2022 در زوریخ قهرمان شد و اولین هندی شد که این جام معتبر را به دست آورد.

او در اولین فصل لیگ الماس دوحه در 5 می با پرتاب 88.67 متر عنوان قهرمانی را به دست آورد.

او سپس در بازی‌های FBK در تاریخ 4 ژوئن در هلند و پس از آن در بازی‌های Paavo Nurmi در تورکو فنلاند در تاریخ 13 ژوئن شرکت خواهد کرد.

چوپرا که سال گذشته جام فینال لیگ الماس 2022 را به دست آورده بود، اولین دور افتتاحیه فصل را با بهترین پرتاب 88.67 متر برد تا زمین پر ستاره باشگاه ورزشی قطر را شکست دهد. چوپرا سپس گفت: برد بسیار سختی بود، اما خوشحالم، این یک شروع واقعا خوب برای من است.

چوپرا که چشمش به عبور از مرز 90 متر است، افزود: “این فصل من تناسب اندام و ثابت خواهم ماند و تلاش خواهم کرد تا در مسابقات بعدی بهترین عملکردم را انجام دهم. قصد دارم تناسب اندام بمانم و بیشتر از توانم انجام دهم.” .

پایگاه آموزشی فعلی چوپرا در آنتالیا، ترکیه است.

فوق ستاره هندی گفت: امیدوارم در مسابقات بعدی در جایگاه اول قرار بگیرم و در این فصل ثبات خود را حفظ کنم.

موضوعات ذکر شده در این مقاله