نوبت آنها است: برخورد تند جاوید میانداد در مورد امتناع هند از جام ملت های آسیا

عکس فایل جاوید میانداد© توییتر

جاوید میانداد، کاپیتان سابق تیم کریکت پاکستان، به بحث و جدل پیرامون امتناع هند از سفر به پاکستان برای جام ملت های آسیا به دلیل نگرانی های امنیتی پرداخته است. در حالی که هیئت کنترل کریکت در هند (BCCI) موضع خود را در این مورد روشن کرده است، گزارش ها ادعا کردند که هیئت کریکت پاکستان (PCB) نیز تهدید کرده است که از جام جهانی هند خارج می شود. با این حال، هیچ چیز مشخصی تا کنون ظاهر نشده است. به گفته یک منبع نزدیک به تحولات، یک گزارش جدید مدعی شده است که پاکستان ممکن است در نهایت مسابقات جام جهانی خود را در کلکته و چنای برگزار کند.

میانداد در پادکست نادرعلی گفت که معتقدم پاکستان برای سفر به هند مشکلی نخواهد داشت و نوبت هند است که برای این مسابقات به پاکستان بیاید.

«امنیت را فراموش کن ما معتقدیم که آغار ماوت عانی های توه آنی های. Zindagi aur maut toh allah ke haath mein hai» (اگر مرگ سرنوشت شما باشد حتماً می رسد. زندگی و مرگ در دست حق تعالی است). اگر امروز به ما زنگ بزنند می رویم. اما آنها نیز باید برگردند. موضوع آخرین باری است که رفتیم، اما از آن زمان به اینجا نیامده اند. کاپیتان سابق پاکستان گفت: اکنون نوبت آنهاست.

هند و پاکستان از سال 2012 در یک سریال دوجانبه با یکدیگر روبرو نشده اند.

پیش از این، کاپیتان سابق پاکستان، عمران خان، BCCI را با توجه به تصمیم آنها “متکبر” خواند و حتی آنها را به دلیل رفتار مانند یک “ابر قدرت” سرزنش کرد.

رابطه بین پاکستان و هند یک ماجرای غم انگیز و تاسف بار است. رفتار هند در دنیای کریکت به عنوان یک ابرقدرت، گستاخی زیادی وجود دارد. عمران به رادیو تایمز گفت، در کشورهای دیگر، من فکر می کنم آنها تقریباً اکنون به عنوان نوعی غرور یک ابرقدرت دیکته می کنند که چه کسی را باید بازی کنند و چه کسی را نباید بازی کنند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله