نواک جوکوویچ سلطنتی در فینال ATP به کنار دیگو شوارتزمن می رود


نواک جوکوویچ روز دوشنبه در حالی که شروع به کار خود برای کسب عنوان ششم با رکورد برابر ششمین دوره مسابقات ATP Finals در لندن کرد ، در برابر دیگو شوارتزمن آرژانتینی یک کلاس مستر برگزار کرد. شماره یک جهان در ابتدای مسابقه مقابل رده هشتم کوچک تکان خورد و اولین حضور خود را در مسابقات نخبه هشت نفره انجام داد اما خوب شد و 6-3 ، 6-2 پیروز شد. جوکوویچ ، که قبلاً برای بار ششم برابر با یک رکورد ، جایگاه یک پایان سال را ثبت کرده است ، قصد دارد با راجر فدرر غایب ، که رکورد شش برد ATP در فینال را دارد ، مطابقت داشته باشد.

اخبار

این صربستانی ، 33 ساله ، با وجود قطع ویروس کرونا ، یک فصل درخشان دیگر را تجربه کرده و چهار عنوان قهرمانی از جمله Open Australian را از آن خود کرده است.

او در O2 Arena خالی با رکورد 5-0 مقابل شوارتزمن وارد مسابقه شد اما اولین بازیکن آرژانتینی با چشمگیر شروع به کار کرد ، جوکوویچ را در بازی سوم شکست.

بازیکن 28 ساله در بازی زیر خطای دو برابر کرد تا جوکوویچ دو امتیاز شکست کسب کند و صرب فرصت خود را برای بازگرداندن برابری بدست آورد.

جوکوویچ سطح قوام خود را بالا برد و حریف خود را که فقط 5 فوت 7 اینچ (170 سانتی متر) قد ایستاده است بالا برد و در بازی هشتم باز هم شکست و اولین موقعیت خود را با یک سرویس قدرتمند در T تغییر داد.

او در بازی اول ست دوم وقت استراحت دیگری را تضمین کرد تا یک بازی آهن را بدست آورد.

جووکوویچ در بازی پنجم این کار را تکرار کرد ، وقتی شوارتزمن با یک فورهند به بیرون رفت و اگرچه آرژانتینی با کمی مهار کمی احترام به خط امتیاز اضافه کرد ، اما این امر محتوم را به تأخیر انداخت.

رده بالای جدول گفت: “آغاز مسابقه برای من چندان خوب نبود.” “او سرویس من را در بازی سوم شکست اما من موفق به شکستن دوباره شدم. این دیدار نزدیک بود تا اینکه سرویس او را در 4-3 شکستم. من موفق شدم ست اول را ببندم.

“بدیهی است که در ست دوم من کمی بیشتر توپ را چرخاندم ، از هر دو گوشه کمتر تردید داشتم و از نحوه بازی بخصوص در ست دوم بسیار راضی بودم.”

جایگاه های خالی

این قهرمان پنج بار گفت که هوادارانش را که معمولاً O2 Arena را بسته بندی می کنند ، از دست می دهد.

وی افزود: “من سالها در ATP Finals در این عرصه بازی می كنم و از اینكه چندین مسابقه و جو باورنكردنی را تجربه می كنم خوشحالم و بازی در مقابل جایگاههای خالی احساس بسیار عجیبی دارد.”

در بازی عصر در گروه توکیو 1970 ، دانیل مدودف در دیدار برگشت هفته گذشته فینال مسترز پاریس ، وقتی مدودف در رده های برتر قرار گرفت ، قهرمان الكساندر زورف قهرمان سال 2018 می شود.

تبلیغ شده

رافائل نادال شماره دو جهان با تعقیب اولین تاج خود در فینال ATP ، روز یکشنبه در اولین مسابقه خود در گروه لندن 2020 به همراه دومینک تییم در اوپن برنده شد.

O2 Arena قبل از انتقال مسابقات قهرمانی پایان سال به تورین سال آینده میزبان فینال ATP برای دوازدهمین و آخرین فصل است.

مباحث ذکر شده در این مقاله