نواک جوکوویچ برای پیروزی تلاش می کند، استفانوس سیتسیپاس در مونت کارلو پیشرفت می کند

نواک جوکوویچ روز سه‌شنبه در مسابقات مسترز مونت کارلو با پیروزی به رقابت بازگشت، اما حریف روسی که رتبه 198 را در اختیار داشت، در حالی که دو بار مدافع عنوان قهرمانی، استفانوس سیتسیپاس، با بازنشستگی رقیبش مصدوم شد، او را مجبور به کار کرد. جوکوویچ پس از ناکامی در دریافت معافیت از ورود به ایالات متحده برای مسابقات ماه گذشته ایندین ولز و اوپن میامی به دلیل موضع ضد واکسیناسیون خود به دادگاه بازگشت. شماره یک جهان در خطر از دست دادن ست ابتدایی مقابل ایوان گاخوف، بازیکن مقدماتی روسیه بود و سپس با نتیجه 7-6 (7/5)، 6-2 در 1 ساعت و 47 دقیقه بازی را کاهش داد.

این بازیکن صربستانی که در مونت کارلو در سال های 2013 و 2015 برنده زمین خاکی بود، گفت: «تا به حال بازی او را تا به امروز ندیده بودم و همیشه روبرو شدن با حریفی که نمی شناسید دشوار است.

جوکوویچ که در غیاب رافائل نادال و کارلوس آلکاراز مورد علاقه برای سومین تاج پادشاهی است، برای حضور در مرحله یک چهارم نهایی با لورنزو موستیتی رتبه 21 یا لوکا ناردی، 159، هر دو ایتالیایی، روبرو خواهد شد.

سیتسیپاس پس از اینکه بنجامین بونزی فرانسوی با مشکل مچ دست چپ تنها پس از 22 دقیقه بازنشسته شد و در ست اول 4-1 از یونانی عقب افتاد، به دور سوم صعود کرد.

تسیسیپاس شماره سه جهان در مرحله بعدی با نیکلاس جاری شیلیایی با رتبه 58 یا الکسی پوپیرین استرالیایی 94 برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی دیدار می کند.

“تنیس زشت”

جوکوویچ در حال آماده سازی برای بیست و سومین مسابقه گرند اسلم در مسابقات آزاد فرانسه است. اما بازی آنطور که انتظار می رفت آسان نبود و گاخوف در اولین وقت استراحت 4-3 پیش افتاد.

جوکوویچ بلافاصله شکست خورد، اما نتوانست مانع از تای بریک شود که در اولین ست پوینت خود به پایان رساند.

ست دوم یک طرفه بود با وجود اینکه گاخوف تا انتها ادامه داشت.

جوکوویچ که این هفته به دنبال کسب رکورد 39 قهرمانی در مسابقات ATP Masters است، گفت: “احتمالاً، اگر بتوان آن را اینگونه نامید، امروز یک پیروزی زشت تنیس برای من بود.”

“من بهترین بازی ام را انجام نداده ام، به خصوص در ست اول. و به نوعی انتظار داشتم که این اتفاق به نحوی با شرایط چرخشی، باد زیاد امروز و تغییر جهت رخ دهد.

تمرین کردن و سپس انجام یک بازی رسمی روی خاک رس متفاوت است.

“اما در مجموع، من فقط از روشی که فکر می کنم در لحظات مهم اعصابم را حفظ کردم و توانستم در دو ست به پیروزی برسم راضی هستم.”

روبلف، زورف زنده می مانند

پیش از این آندری روبلف و الکساندر زورف هر دو با حذف یک ست جان سالم به در بردند، اما نایب قهرمان سال گذشته آلخاندرو داویدوویچ فوکینا در اولین مانع سقوط کرد.

بازیکن پنجم روبلف، دریافت کننده خداحافظی در دور اول، در تساوی 4-6، 6-2، 6-2 اسپانیایی Jaume Munar را شکست داد.

زورف آلمانی قبل از اینکه در دور اول الکساندر بوبلیک قزاق را با نتایج 3-6، 6-2، 6-4 بازی کند، فصل خود را در زمین خاکی با تردید شروع کرد.

روبلف 25 ساله که در دور سوم با هموطنان روسی خاچانوف، دن ایوانز یا ایلیا ایواشکا، بازیکن مقدماتی، ایلیا ایواشکا روبرو خواهد شد، گفت: “احساس این بود که “به هیچ وجه، ممکن است در دور اول موناکو بیرون بیایم”.

زورف برای اولین بار پس از بازنشستگی در نیمه نهایی اوپن فرانسه در سال گذشته مقابل رافائل نادال به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا، به زمین خاکی بازگشت.

آلمانی رده سیزدهم کمی کمتر از دو ساعت طول کشید تا از کنار بوبلیک عبور کند.

زورف گفت: “در بعضی مواقع صادقانه بودن احساس وحشتناکی می کرد.”

“معمولا پنج یا 10 دقیقه طول می کشد تا به زمین خاکی عادت کنم، اما امسال کمی متفاوت بود. باید آسیب را از سرم خارج می کردم. باید دوباره به سر خوردن عادت کنم.”

زورف که دو بار در نیمه نهایی مونت کارلو حضور یافته است، در مرحله بعدی با روبرتو باوتیستا آگوت اسپانیایی برای راهیابی به دور سوم بازی خواهد کرد.

داوودویچ فوکینا اسپانیایی با نتیجه 6-2 و 6-2 به نفر نهم کارن خاچانوف سقوط کرد.

خاچانوف 75 دقیقه وقت صرف کرد تا داوودوویچ فوکینا را که سال گذشته در فینال به تسیسیپاس باخت.

لورنزو سونگو ایتالیایی چهار امتیاز بازی را حفظ کرد و اوگو هامبرت مقدماتی فرانسوی را با نتایج 3-6، 7-5، 7-5 شکست داد و در دور دوم با دانیل مدودف، نفر سوم بازی می کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله