نواک جوکوویچ برابر با رکورد شماره یک جهان در پایان سال پیت سامپراست


نواک جوکوویچ روز جمعه برای ششمین بار با ادعای رتبه شماره یک پایان جهان در پایان سال از قهرمان دوران کودکی تقلید کرد. جوکوویچ ، 33 ساله ، پس از رافائل نادال ، تنها مردی که می توانست جایگاه نخست او را رد کند ، در این موقعیت تایید شد و تصمیم گرفت هفته آینده در رویداد صوفیه بازی نکند. جوکوویچ همچنین در سالهای 2011 ، 2012 ، 2014 ، 2015 و 2018 شماره یک پایان فصل جهان بود. جوکوویچ گفت: “پیت شخصی بود که وقتی بزرگ می شدم به او نگاه می کردم ، بنابراین مطابقت با رکورد او یک رویا است.”

اخبار

این ستاره صربستانی ، برنده 17 عنوان گرند اسلم ، پیش از این در ماه سپتامبر از 286 هفته در رتبه نخست سمپرا گذشته بود.

جوکوویچ در 8 مارس سال آینده می تواند رکورددار راجر فدرر که رکورددار 310 هفته است ، بگذرد.

آندره گاودنزی ، رئیس ATP گفت: “پایان سال به عنوان شماره 1 یکی از چشمگیرترین موفقیت ها در ورزش ما است که به برتری پایدار در طول فصل نیاز دارد.”

“دیدن اینکه نواک برای ششمین بار به این هدف دست یافته و مطابقت دارد با کارنامه پیت کاملاً باورنکردنی است و او همچنان جایگاه خود را در کتاب های تاریخ تثبیت می کند.”

جوکوویچ فصل 39-3 برنده را با انتخاب چهار عنوان – هشتمین دوره مسابقات آزاد استرالیا ، دبی ، مسابقات سینسیناتی ، که در نیویورک و رم برگزار شد ، انتخاب کرده است.

با این حال ، او به دلیل ضربه زدن با توپ به یک قاضی خط ، قبل از تلاش او برای بردن دومین رولان گاروس ، با شکست رام و ناپذیر مقابل نادال در فینال ، از مسابقات US Open رد صلاحیت شد.

جوکوویچ ماه گذشته وقتی به یک چهارم نهایی در وین صعود کرد ، عملا اطمینان داشت که در پایان رده بندی به پایان سال 2020 می رسد.

او با شکست 6-2 ، 6-1 توسط لورنزو سونگو بازنده خوش شانس ایتالیایی در پایتخت اتریش متحیر شد و سنگین ترین باخت دوران حرفه ای خود را در یک تقابل بهترین سه ست متحمل شد.

تبلیغ شده

وی با ابراز ناراحتی گفت: “من آنچه را برای آن آمده ام انجام داده ام و شماره یک را ایمن کرده ام. و با نتیجه امروز کاملاً خوب هستم.”

در اواخر این ماه ، جوکوویچ تلاش خواهد کرد تا از 15 نوامبر یک جام ششم ATP فینال برابر با رکورد به دست آورد.

مباحث ذکر شده در این مقاله