نجام ستی، رئیس بورد کریکت: پاکستان در صورت حذف از جام ملت‌های آسیا ممکن است 3 میلیون دلار ضرر کند.

نجم ستی، رئیس بورد کریکت پاکستان© توییتر

نجم ستی، رئیس هیئت کریکت پاکستان (PCB) گفته است که اگر این کشور از بازی در جام ملت‌های آسیا در سال جاری خودداری کند، حدود 3 میلیون دلار درآمد حاصل از مسابقات را از دست خواهد داد. ستی گفت که پاکستان مایل است این از دست دادن درآمد را متحمل شود زیرا در مورد حق میزبانی جام ملت های آسیا “یک موضوع اصولی” است. ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که تا زمانی که جام ملت‌های آسیا با مدل ترکیبی مانند پیشنهاد ما برگزار نشود، یعنی هند بازی‌های خود را در یک مکان دریایی برگزار کند و پاکستان میزبان بازی‌های باقی‌مانده در خانه باشد، ما هیچ برنامه دیگری را نمی‌پذیریم. بازی کن” گفت.

پاکستان قرار است در ماه سپتامبر میزبان جام ملت های آسیا باشد، اما بلاتکلیفی محل برگزاری این مسابقات را احاطه کرده است، زیرا هند مشخص کرده است که نمی تواند در پاکستان بازی کند.

ستی یک “مدل ترکیبی” را برای میزبانی جام ملت های آسیا پیشنهاد کرده است که در آن هند مسابقات خود را در یک مکان دریایی برگزار می کند. وی افزود: ما حق میزبانی خود را از دست نخواهیم داد.

ستی گفت: «امنیت اکنون بهانه ای برای آنها نیست و ما به آنها گفته ایم که اگر دولت آنها مجوز بازی در پاکستان را به آنها نمی دهد، مدارک کتبی این را به ما نشان دهید.

وقتی همه تیم‌های دیگر از جمله استرالیا، انگلیس، نیوزلند بدون هیچ مشکلی در پاکستان بازی می‌کنند، نباید هیچ نگرانی امنیتی برای هند در تور پاکستان وجود داشته باشد.»

رئیس PCB گفت: 80 درصد از درآمدهای شورای کریکت آسیا از مسابقات پاکستان و هند حاصل شده است. او در پاسخ به سوالی قبول کرد که اگر ACC مدل ترکیبی را برای مسابقات بپذیرد، می تواند بر جام جهانی ICC نیز تاثیر داشته باشد.

ستی در پاسخ به سوالی در مورد امتناع احتمالی پاکستان از بازی در جام جهانی، گفت که روابط با ICC متفاوت است و در چنین سناریویی روابط ممکن است تحت تأثیر منفی قرار گیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله