ناراحتی جوکوویچ “وحشتناک” توسط موزیتی در مونت کارلو در 16 بازی آخر

نواک جوکوویچ در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات مسترز مونت کارلو توسط لورنزو موزیتی در سه ست در روز پنجشنبه پس از اینکه مرد شماره یک جهان در سرویس به سختی تلاش کرد، ناک اوت شد. جوکوویچ که دو بار در پرنسیپیالیتی در سال‌های 2013 و 2015 برنده شده بود، هشت بار شکست خورد و در یک روز مرطوب و سرد در Cote d’ با نتایج 4-6، 7-5، 6-4 به موزیتی که در رده بیست و یکم قرار داشت، شکست خورد. لاجوردی. جوکوویچ گفت: “احساس پس از اینگونه بازی کردن، صادقانه وحشتناک است. اما به او تبریک می گویم. او در لحظات مهم سرسخت ماند و بس.”

صرب ها با یک ست و یک بریک مقابل موزیتی پیش افتادند، اما جوان ایتالیایی در ست دوم شکست خورد و پس از آن که باران مسابقه را برای یک ساعت قطع کرد، در ست تصمیم گیری پیروز شد.

موزیتی به دیدار یک چهارم نهایی با جانیک سینر، هموطن خود، که قبل از شکست هوبرت هورکاچ از لهستان با نتایج 3-6، 7-6 (8/6، 6-1) امتیاز بازی را حفظ کرد، صعود کرد.

جوکوویچ، محبوب بزرگ در غیاب رافائل نادال و کارلوس آلکاراز، در ست ابتدایی 5-2 جلو افتاد. او قبل از شکستن موزیتی برای بار سوم، سرویس را کنار گذاشت و سعی داشت آن را ببندد.

بازیکن برتر دوباره در بازی دوم 4-2 را کنترل کرد، اما در بازی ای که با نارضایتی جوکوویچ شروع شد، به راحتی شکست خورد.

موزیتی در سه گیم بعدی پیروز شد و در تلاش دوم با موفقیت در ست دوم خدمت کرد و در حالی که 5-4 پیش افتاد، شانس خود را از دست داد.

بارش باران در اوایل ست تعیین کننده باعث شد تا بازی به حالت تعلیق درآید، در حالی که موزیتی در وقت استراحت تعیین کننده 5-3 پیش رفت و در نهایت پیروزی را در چهارمین امتیاز مسابقه خود رقم زد.

موزیتی که در سال 2021 در رولان گاروس جوکوویچ را پیش از بازنشستگی دو ست رهبری کرد، گفت: “من برای گریه نکردن تلاش می کنم زیرا این یک رویا برای من است.”

شکست دادن نواک برای من چیز قابل توجهی است.

جوکوویچ، دارنده رکورد 38 عنوان مسترز، از سال 2015 فراتر از یک هشتم نهایی در مونت کارلو نرفته است.

جوکوویچ گفت: “فکر نمی کنم فاجعه آمیز باشد، اما احساس من در حال حاضر بد است زیرا بازی را باختم. همین.”

روز خوبی برای من نیست، بنابراین واقعاً حوصله صحبت کردن ندارم.»

– بیداری رود –

کاسپر رود، فینالیست اوپن فرانسه نیز پس از شکست 6-1، 7-6 (8/6) مقابل یان-لنارد استروف آلمانی، که در هر سه دیدار خود نروژی را شکست داده، تعظیم کرد.

استروف که در رده 100 قرار دارد – که از مسابقات مقدماتی عبور کرد – پس از اینکه روسی هموطنش کارن خاچانوف را 7-6 (7/4) و 6-2 شکست داد، در مرحله یک چهارم نهایی با آندری روبلف بازی خواهد کرد.

رود در 9 پیروزی متوالی در زمین خاکی بود – که در ژوئیه گذشته در گستاد و سپس در استوریل در روز یکشنبه پیروز شد – اما در موناکو از حالت عادی خارج شد.

مرد شماره چهار جهان که سال گذشته به فینال یو اس اوپن نیز رسید، دو امتیاز بازی را نجات داد و با نتیجه 5-2 شکست خورد و در ست دوم 6-5 پیش افتاد تا استراف به تساوی برسد.

پس از آن، آلمانی یک تای بریک سخت گرفت، زمانی که رود برگشتی را به بیرون فرستاد.

دانیل مدودف با فرم خوب، دو امتیاز مسابقه را در یک تای بریک ست نهایی ذخیره کرد تا الکساندر زورف را با نتایج 3-6، 7-5، 7-6 (9/7) زیر نور چراغ ها پشت سر بگذارد.

زورف در ست دوم و بار دیگر در ست سوم سرویس زد.

مدودف گفت: “اگر از نظر ذهنی درست عمل می کرد، می توانست دو بار بازی را تمام کند.”

حریف بعدی او هولگر رون دانمارکی در رتبه نهم است که پس از کناره گیری متئو برتینی به دلیل مشکل عضلانی که ایتالیایی در بازی قبلی خود داشت، به یک هشتم نهایی راه یافت.

استفانوس سیتسیپاس که دو بار مدافع عنوان قهرمانی شده بود، در دور سوم بازی خود را پشت سر گذاشت.

پس از اینکه نفر هشتم آمریکایی در سه ست یری لهکا از جمهوری چک را شکست داد، سیتسیپاس به مصاف تیلور فریتز می رود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله