“من به ماهی بهی گفتم…”: راویندرا جادجا دو تأثیر عمده بر حرفه خود را فاش می کند

Ravindra Jadeja با MS Dhoni (L) در IPL 2023© BCCI

Ravindra Jadeja، مربی همه کاره چنای سوپر کینگز، در مورد سفر کریکت خود و اینکه چگونه حرفه او تحت تأثیر دو “ماهندرا” – کاپیتان ماهندرا سینگ دونی و مربی دوران کودکی او ماهندرا سینگ چوهان، صحبت کرد. Jadeja بازی کریکت را در جامناگر زمانی که تنها هشت سال داشت آغاز کرد و به بازی کریکت زیر 19 سال برای هند ادامه داد. او ابتدا به عنوان یک اسپینر و سپس به عنوان یک بازیکن همه کاره برای هند عالی بود و بیشتر موفقیت های او تحت کاپیتانی MS Dhoni – هم برای هند و هم در لیگ برتر هند – بدست آمد.

«من به ماهی بهایی این را هم گفته ام که، مری کریکت کی سفر ماهندرا سینگ چوهان اور ماهندرا سینگ دونی که بیچ من هی راه های های. سفر کریکت من از آنجا شروع شد. من از سال 1996 زمانی که هشت ساله بودم در جام نگر شروع کردم. حتی الان هم گاهی برای ملاقات آقا به آن زمین می روم، تمرین نمی تواند اتفاق بیفتد زیرا حدود 300 تا 400 بچه آنجا هستند بنابراین می تواند به یک جمعیت بزرگ تبدیل شود.

وقتی شروع به کار کردم، می‌خواستم یک بول‌باز سریع شوم. من قبلاً با دیدن پرتاب کننده های سریع در حال فرستادن پرنده فکر می کردم که من نیز می توانم این کار را انجام دهم اما هرگز این سرعت را نداشتم. مربی من ماهندرا سینگ چوهان، او به من گفت که تو به اندازه کافی قد بلند نیستی یا به اندازه کافی سریع نیستی، پس لطفا دچار توهم نباش. در آن زمان فکر کردم، بله، ارتفاع لازم را ندارم. سپس شروع به بولینگ چرخش بازوی چپ کردم.

Jadeja همچنین حکایت جالبی در مورد چگونگی ایجاد ذوق در بولینگ اسپین به اشتراک گذاشت.

“در آن زمان ما نمی‌توانستیم زیاد ضربه بزنیم زیرا دروازه چمن خوب نبود. از طرف دیگر وقتی توپ به یک ضربه خشن برخورد می کند و زیاد می چرخد، علاقه شما به انجام مجدد آن افزایش می یابد. اگر می بینید که خمیر را با چرخش بزرگ بیرون می آورید، علاقه شما به اسپین بولینگ افزایش می یابد و بنابراین من شروع به علاقه بیشتر به آن کردم. ساختن و نگهداری ویکت به عهده ما بود و خود خمیر باید ویکت ها و چیزهای دیگر را می چرخاند. بنابراین فکر کردم که نمی‌خواهم همه این کارها را انجام دهم، فقط با توپ در دست آنجا می‌ایستم و وقتی ویکت آماده شد، کاسه می‌زنم.»

موضوعات ذکر شده در این مقاله