“من به عنوان کاپیتان اشتباهات زیادی مرتکب شده ام”: برخورد صادقانه ویرات کوهلی در رهبری

عکس فایل ویرات کهلی.© AFP

ویرات کوهلی، مهاجم هند، پس از بر عهده گرفتن وظایف رهبری از ام اس دونی، تیم ملی را رهبری کرد. اگرچه هند در زمان سلطنت کوهلی به عنوان کاپیتان نتوانست هیچ یک از جام های مهم ICC را به دست آورد، این تیم بر کریکت جهان مسلط شد. کهلی چه از ایجاد اعتماد به نفس به هم تیمی هایش گرفته تا ایستادن در کنار بازیکنانش، نقش رهبر را به زیبایی ایفا کرد. با این حال، قبل از ورود به مدار ارشد بین المللی نیز، کهلی خود را به عنوان یک رهبر شایسته ثابت کرده بود. او پیش از هدایت هند به جام جهانی زیر 19 سال، در کریکت داخلی دهلی را نیز رهبری کرد.

کهلی در مصاحبه ای فاش کرده است که اشتباهات زیادی به عنوان یک رهبر مرتکب شده است و از پذیرش آن شرم ندارد. وی افزود هر کاری که انجام داد برای بهتر شدن تیم بود.

“من شرم ندارم بپذیرم زمانی که کاپیتان بودم اشتباهات زیادی مرتکب شده ام، اما تنها چیزی که به یقین می دانم این است که هرگز به انگیزه های خودخواهانه خودم کاری انجام ندادم. تنها هدف من این بود که تیم را به جلو ببرم، شکست ها همچنان اتفاق خواهند افتاد. کوهلی در یکی از اپیزودهای «بگذار ورزش باشد» که در دیزنی+ هاتستار پخش می‌شود، گفت، اما قصد و نیت هرگز در جای اشتباه نبود.

کوهلی عضوی از تیم هند است اما هدایت تیم را ترک کرده است. روهیت شارما در حال حاضر کاپیتان تیم ملی کریکت هند است.

کوهلی در حال حاضر بخشی از فصل جاری لیگ برتر هند است. او برای رویال چلنجرز بنگلور بازی می کند. باتر راست دست با پایان کمپین IPL 2021 از سمت کاپیتان RCB کنار رفت.

در فصل جاری، کوهلی 420 دوش در 11 مسابقه با میانگین 42.00 به ثمر رسانده است. نرخ ضربه او در IPL 2023 133.76 است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله