منچستریونایتد در ضربات پنالتی برایتون را شکست داد و با منچسترسیتی فینال جام حذفی را راه اندازی کرد

منچستریونایتد روز یکشنبه در ومبلی در ضربات پنالتی برایتون را شکست داد تا فینال جام حذفی را مقابل منچسترسیتی که سه گانه را دنبال می کند، رقم بزند. ویکتور لیندلوف ضربه نقطه‌ای تعیین‌کننده را به ثمر رساند که تیم اریک تن هاگ با نتیجه 7-6 پیروز شد، پس از از دست دادن سولی مارچ، و در مسیر دوبل جام حذفی ماند. نیمه نهایی پس از وقت اضافه با نتیجه 0-0 به پایان رسید و هیچ یک از طرفین برتری لازم برای خروج از بن بست را نداشتند. تن هاگ سه تغییر را نسبت به نمایش ترسناک تیمش در لیگ اروپا در سویا در اواسط هفته انجام داد.

لوک شاو به جای هری مگوایر تعلیق شده به عنوان مدافع میانی وارد میدان شد و مارکوس راشفورد و برونو فرناندز جایگزین جیدون سانچو و مارسل سابیتزر شدند.

یونایتد در حال حاضر قهرمان جام اتحادیه در این فصل شده است تا به خشکسالی شش ساله جام پایان دهد و در موقعیتی قوی برای پایان دادن به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر قرار دارد.

اما اعتماد به نفس آنها در شکست 3-0 روز پنجشنبه در اسپانیا که به معنای شکست 5-2 در مجموع در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا بود، از بین رفت.

برایتون که 40 سال پیش بازی فینال جام حذفی را به یونایتد باخت، در دو بازی گذشته لیگ بین دو تیم پیروز شده بود و هفته گذشته پس از شکست دادن چلسی، با اوج به ومبلی آمد.

وقتی کائورو میتوما در دقیقه ششم توسط آنتونی به طرز ناشیانه ای در لبه محوطه جریمه فرود آمد، باشگاه ساحل جنوبی ابتدا به گل نشست.

الکسیس مک آلیستر، قهرمان آرژانتینی جام جهانی، یک کولینگ خوب زد که دیوید دخیا قبل از اینکه جولیو انسیسو شوت خود را به بیرون بزند، به خوبی از آن جلوگیری کرد.

کنترل برایتون

برایتون روبرتو دزربی بر مالکیت توپ مسلط بود و یونایتد ظاهراً خوشحال بود که عقب بنشیند و سعی کند از سرعت راشفورد و آنتونی استفاده کند.

رابرت سانچز، دروازه بان برایتون، تلاش برونو فرناندز را در اولین تلاش معنادار یونایتد شکست داد.

انبوه هواداران برایتون مایل بودند هر زمان که توپ به پای او پس از یک بازی کابوس‌آمیز برای اسپانیایی در سویا می‌افتد، روی اعصاب دخیا بازی کنند.

انسیسو، ملی پوش پاراگوئه ای، درست پس از نیم ساعت پس از یک کار خوب در سمت چپ توسط میتوما چشمگیر، با فاصله اندکی شوت کرد.

یونایتد که برای دوره‌های طولانی ضعیف بود، فرصت‌های زیادی را کمی قبل از پایان نیمه ایجاد کرد.

ابتدا فرناندز زمانی که آنتونی مارسیال بدون علامت در وسط محوطه جریمه برای گرفتن توپ التماس می کرد، فرناندز با فاصله کمی از دروازه به بیرون پرتاب کرد.

سپس راشفورد کریستین اریکسن را انتخاب کرد که ضربه او توسط سانچز به بیرون فرستاده شد.

برایتون در شروع نیمه دوم به سرعت از بلوک ها خارج شد. انسیسو قبل از اینکه دنی ولبک، مهاجم سابق یونایتد از کرنر به بیرون برود، دخیا را مجبور به یک سیو هوشمند کرد.

پس از آن یونایتد یک فرصت طلایی برای برتری ایجاد کرد که راشفورد توسط انسیسو در دقیقه 64 سرنگون شد اما فرناندز نتوانست توپ را از روی دیوار عبور دهد.

یونایتد اکنون در صدر قرار داشت، اما نتوانست پیشرفت کند و با وارد شدن بازی به 10 دقیقه آخر زمان عادی، تنش افزایش یافت.

مارس یک سیو خوب از دخیا انجام داد و برایتون دوباره به جلو رفت و به دنبال یک برنده دیرهنگام بود و سپس او از یک کرنر به بیرون رفت.

اما هیچ یک از طرفین نتوانستند بن بست را بشکنند و کریگ پاوسون، داور مسابقه، برای وقت اضافه ضربه زد.

بازی طولانی شد، با موقعیت های نیمه در هر دو انتها، قبل از اینکه ضربه منحرف شده راشفورد توسط سانچز برگشت داده شود، در حالی که ساعت به پایان وقت اول وقت اضافه نزدیک می شود.

در حال حاضر یونایتد پنج تغییر ایجاد کرده بود.

راشفورد، بهترین گلزن، که برای زدن دنده به سختی تلاش می‌کرد، در 10 دقیقه مانده به پایان بازی، دخیا به دنبال ضربه‌ای با دهانه دروازه در انتهای دیگر دروازه را دفع کرد.

یک تیراندازی با کیفیت در مقابل هواداران برایتون رخ داد اما در نهایت شیاطین سرخ اعصاب خود را حفظ کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله