ملانیا ترامپ: بانوی اول اکراه

ملانیا ترامپ: بانوی اول اکراه

ملانیا ترامپ گفته است که شهروندی ایالات متحده در سال 2006 ، “بزرگترین امتیاز در سیاره زمین” بود.

واشنگتن:

ملانیا ترامپ در مورد انتقادات درباره همه چیز ، از سخنانش گرفته تا لباس هایش ، در انتها قرار گرفته است. گاهی اوقات ، او کمتر از زندگی در کاخ سفید شیفته به نظر می رسید.

اما هفته آینده بیایید ، اسلوونیایی 50 ساله بومی – اولین بانوی اول متولد خارجی پس از دو قرن – ممکن است اقامت خود را در بال شرقی برای چهار سال دیگر تمدید کند.

ترامپ ، همسر سوم شوهر رئیس جمهور خود ، یک مدل سابق با نگاه خیره کننده ای است که منبع حمایتی محرمانه ای از رهبر ایالات متحده بوده است ، بیشتر از قاب دوربین.

در یک کتاب که سال گذشته منتشر شد ، کیت بنت گزارشگر CNN گفت که بانوی اول “بسیار قدرتمندتر و تأثیرگذارتر از شوهرش است” از آنچه مردم می دانند.

در سال 2018 ، ترامپ علنا ​​خواستار برکناری مشاور ارشد رئیس جمهور شد. در واقع آن مقام به در نشان داده شد.

اما او تا حد زیادی معما باقی می ماند ، حداقل از لحاظ سیاسی. و هنگامی که او هدف خود را در کانون توجه قرار داده است ، انتقادات را به دنبال دارد.

کمپین ضد زورگویی “بهترین باش” – تعهد امضای وی به عنوان بانوی اول – با استقبال کمتری روبرو شده است ، به طوری که بسیاری از آنها به توییت های همسرش که کمتر از مدنی است اشاره کرده اند.

و انتخاب های مد او باعث جنجال و تفسیر گسترده ای شده است.

کیت اندرسن براور ، نویسنده کتاب “اولین زنان: لطف و قدرت بانوان اول مدرن آمریکا” به خبرگزاری فرانسه گفت: “بانوان اول با انجام چالش عظیم بدون شرح کار و مواجهه با انتقادات عمومی تقریباً مداوم روبرو هستند.”

“آنها هرگز نمی توانند همه را به طور هم زمان راضی کنند و برخی از خانمهای اول مانند ملانیا بیش از دیگران مبارزه می کنند.”

– زندگی پر زرق و برق –

ملانیا کناوس متولد آوریل 1970 در اسلوونی – در آن زمان بخشی از یوگسلاوی – از مادر صنعت مد و پدری فروشنده اتومبیل بود ، وی قبل از عزیمت به میلان و پاریس برای شروع حرفه مدلینگ خود در رشته طراحی و معماری تحصیل کرد.

همین امر او را در سال 1996 به ایالات متحده آورد ، جایی که دو سال بعد ، با ترامپ دیدار کرد.

بانوی اول گفته است که تابعیت ایالات متحده در سال 2006 “بزرگترین امتیاز در سیاره زمین” بوده است.

در واقع ، تجربه آمریکایی او یکی از امتیازات است – زندگی جت تنظیم شده بین یک آپارتمان مجلل در نیویورک در برج ترامپ و اقامتگاه های فلوریدا.

در ابتدا ، به نظر نمی رسید که ملانیا با آرزوهای ریاست جمهوری همسرش همراه باشد.

مغول املاک و مستغلات به واشنگتن پست گفت: “او گفت ،” ما چنین زندگی بزرگی داریم. چرا می خواهید این کار را انجام دهید؟ “

سرانجام ملانیا پس از لوئیزا آدامز ، همسر انگلیسی متولد جان کوئینسی آدامز ، که از سال 1825 تا 1829 رئیس جمهور بود ، به اولین بانوی اول متولد خارجی آمریکا تبدیل شد.

– Sartorial sass –

دونالد ترامپ در ژانویه 2017 وارد کاخ سفید شد ، اما پس از اتمام سال تحصیلی 11 ساله در آن زمان ، ملانیا و پسرشان بارون فقط در ماه ژوئن به او پیوستند.

او در آن زمان در توییتر نوشت: “منتظر خاطره هایی هستیم که در خانه جدیدمان ایجاد خواهیم کرد! #Movingday”.

اما در واشنگتن ، او به سرعت تابش شدید کانون توجه سیاسی را احساس کرد.

او در آگوست 2017 برای بازدید از تگزاس که طوفان ویران کرده بود ، به دلیل پوشیدن کفش کوتاه ، مورد تحقیر قرار گرفت ، اگرچه قبل از ترک هواپیما ، به کفش های ورزشی تغییر کرد.

سپس سفر او در ژوئن 2018 به مرز ایالات متحده و مکزیک برای دیدار از کودکان مهاجر بود – در ژاکت ای که روی آن نوشته شده بود “من واقعاً اهمیتی نمی دهم ، تو؟”

آیا او از شوهرش انتقاد می کرد؟ رسانه؟ دختر ناتنی او ایوانکا؟ یا فقط یک ژاکت که او دوست داشت بپوشید؟ هیچ کدام از اینها اهمیتی نداشت و عناوین منفی دیرتر باقی ماندند.

استفاده از کلاه ایمنی سفید به سبک استعماری هنگام استفاده از سافاری در کنیا چند ماه بعد دقیقاً کمکی نکرد.

برای کاترین جلیسون ، استاد تاریخ دانشگاه اوهایو ، ترامپ می تواند چهره خود را تقویت کند اگر “در حضور عمومی بیشتر مصاحبه کند و مصاحبه های بیشتری انجام دهد – اما البته کلمات و کمد لباس خود را با دقت انتخاب کند.”

– دلسوز –

مهمترین نقطه قوت ترامپ به عنوان بانوی اول توانایی وی در ایجاد آرامش و عطوفت است – کاری که همسرش برای انجام آن تلاش می کند – در مورد موضوعات داغ مانند Covid-19 و به هم خوردن تنش های نژادی.

اگرچه امسال او تا حد زیادی در مبارزات انتخاباتی غایب بود ، اما بخشی از آن به دلیل نبرد با ویروس کرونا بود ، سخنرانی او در کنوانسیون نامزدهای جمهوری خواهان در ماه آگوست مورد ستایش قرار گرفت.

جلیسون گفت: “هر زمان كه او برای نمایش بزرگ حمایت به او احتیاج داشته باشد ، او خود را نشان می دهد.”

Brower خاطرنشان کرد که ملانیا در پایگاه سیاسی همسرش “فوق العاده محبوب” است.

وی روز سه شنبه در یک راهپیمایی مبارزاتی در ایالت میدان نبرد پنسیلوانیا ، اولین رویداد انفرادی خود در سال 2020 ، گفت: “دونالد یک مبارز است. او این کشور را دوست دارد و هر روز برای شما می جنگد.”

در چهار سال بالقوه دیگر در کاخ سفید ، ملانیا چه کاری انجام می دهد؟ براور پیش بینی کرد که وی حتی نمایه پایین تری را نیز در پیش خواهد گرفت.

Brower که آخرین کتاب او “تیم پنج نفره: باشگاه رئیس جمهور در عصر ترامپ” است ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “او یک شخص بسیار خصوصی است.”

“و اگرچه من فکر می کنم که ما همچنان کار او را در زمینه کمک به افراد مبتلا به اعتیاد به مواد افیونی و کارهای سنتی بانوی اول ادامه خواهیم داد ، اما کمتر او را در صحنه عمومی خواهیم دید.”

(به غیر از عنوان ، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک خبر مشترک منتشر شده است.)