مایا یوشیدا از “مبارزه” جام جهانی استفاده می کند تا به شالکه کمک کند تا Drop را شکست دهد

شالکه روز شنبه در بحبوحه یک فرار خارق العاده از سقوط، با بیش از اندکی کمک مدافع میانی و کاپیتان مایا یوشیدا، به مصاف بایرن مونیخ، صدرنشین لیگ می رود. یوشیدا 34 ساله که در اوایل سال 2023 کاپیتان شد و شالکه آخرین بار در بوندس لیگا کشته شد، نقش مهمی در احیای شگفت انگیز تیم داشت. شالکه اکنون در رده پانزدهم قرار دارد و یک رده با دو امتیاز فاصله دارد و سه بازی باقی مانده است. احیای آنها – که بعد از 10 شکست در 11 بازی بین سپتامبر و ژانویه بعید به نظر می رسید – حول ثبات دفاعی مستحکم ساخته شده است.

یوشیدا، کاپیتان ژاپن به خبرگزاری فرانسه گفت که تجربه خود در جام جهانی 2022، جایی که تیمش در مرحله گروهی اسپانیا و آلمان را شکست داد، او را برای مبارزه با سقوط فولاد آماده کرد.

یوشیدا گفت: “کسب نتایج در جام جهانی باعث می شود که شما از طرف هم تیمی ها و سایر افرادی که با آنها کار می کنید، احترام قائل شوید. این بسیار مهم است.”

من با تجربه به اینجا آمدم اما اینکه کاپیتان تیم ملی بودم که مقابل تیم ملی شما (آلمان) بازی کردم و پیروز شدم… مردم به من گوش می دهند و می فهمند.”

اما در حالی که در میانه نبرد پرتنش قهرمانی با رقیب بوروسیا دورتموند، کسب امتیاز در برابر تیم بایرن در میان سخت ترین کارهای فوتبال آلمان قرار می گیرد، حتی در نظر گرفتن این شاهکار نشان می دهد که شالکه تا چه حد تحت رهبری یوشیدا پیشرفت کرده است.

شالکه را به مکان بهتری بیاورید

یوشیدا در جولای گذشته و پس از صعود شالکه به عنوان قهرمان دسته دوم، با انتقالی آزاد از سمپدوریا به آبی های سلطنتی پیوست.

زمانی که یوشیدا با شالکه قرارداد امضا کرد، یک دهه سابقه حرفه ای در لیگ های برتر اروپایی پشت سر خود داشت، به علاوه بیش از 120 بازی ملی که بسیاری از آنها به عنوان کاپیتان بودند.

شالکه با تنها 9 امتیاز از 17 بازی، در ته جدولی قرار گرفت و به نظر می رسید که برای بازگشت مستقیم به لیگ دسته دوم آماده است و آینده بلندمدت قهرمان هفت دوره آلمان را مخدوش می کند.

در اولین بازی نیم فصل دوم، شالکه با تساوی بدون گل در خانه مقابل کلن مبارزه کرد و این شاهکار هفته بعد مقابل بوروسیا مونشن گلادباخ را تکرار کرد.

مصدومیت کاپیتان و پسر محلی دنی لاتزا باعث شد که یوشیدا بازوبند را به دست آورد.

شالکه تنها دو مورد از هشت تیم بعدی خود را تحت هدایت یوشیدا از دست داد و 10 امتیاز ارزشمند را از آن خود کرد.

یوشیدا به خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی زمانش رسید، فقط باید انرژی خود را جمع کنید و بجنگید.

“تیم من را به دست آورد. این بدان معناست که من را برای ماموریت به اینجا آورده اند تا تیم را در لیگ نگه دارم. وقتم را صرف فکر کردن به این می کنم که چگونه به این ماموریت برسم.

اوضاع در حال بهبود است، اما ما هنوز در منطقه ایمنی نیستیم. ما باید امتیازات بیشتری را جمع آوری کنیم. من می خواهم بدون از دست دادن تمرکز به کار ادامه دهم.”

در داخل یا خارج از زمین، می‌خواهم به شالکه کمک کنم تا به مکان بهتری برود.»

“هیچ چیز دیگری وجود ندارد”

هم تیمی های یوشیدا در شالکه از تاثیری که این مدافع متولد ناکازاکی بر باشگاه داشته است قدردانی می کنند.

مایکل لانگر، دروازه بان 38 ساله شالکه، از سال 2017 در این باشگاه حضور داشته و اوج صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 19-2018 و پایین ترین سطح سقوط در پایان فصل 2020-21 را تجربه کرده است.

این بازیکن اتریشی به خبرگزاری فرانسه گفت که خرید یوشیدا “یک پیروزی بزرگ برای باشگاه” به عنوان یک فوتبالیست و همچنین “به عنوان یک انسان” بود.

“اول از همه فکر می کنم او تجربه زیادی را برای ما در زمین به ارمغان آورد، اما در خارج از زمین نیز. او مرد بسیار ارتباطی است.

او همیشه توصیه های خوبی دارد و ذهن روشنی در مورد چگونگی فوتبال دارد.

او بسیار محترم و سخت کوش است و من فکر می کنم هر بازیکن جوانی در تیم ما می تواند به بالا نگاه کند و بگوید من باید مانند او این کار را انجام دهم زیرا او هر روز یک نمونه کامل است.

نحوه کار او در تمرین، نگرش، آمادگی، او یک کاملا حرفه ای است.

یوشیدا دو مسابقه را به دلیل کشیدگی عضلانی از دست داد، اما برای پیروزی 2-1 شالکه مقابل وردربرمن در اواخر آوریل بازگشت.

“هدف ما به عنوان یک تیم این است که در لیگ بمانیم و از سقوط اجتناب کنیم. چیز دیگری وجود ندارد.”

یوشیدا گفت: “وقتی زمانش رسید، فقط باید انرژی خود را جمع کنید و بجنگید.”

“تیم من را به دست آورد. یعنی من را برای ماموریت به اینجا آوردند تا تیم را در لیگ نگه دارم. وقتم را صرف فکر کردن به این می کنم که چگونه به این ماموریت برسم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله