مادرید مسلط در لیگ قهرمانان اروپا برتری قابل توجهی از چلسی به دست آورد

کریم بنزما و مارکو آسنسیو با برتری 10 نفره بر چلسی و برتری 2-0 در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید را به ثمر رساندند. رکورد 14 برنده و قهرمان فعلی به یک پیروزی راحت در برابر تیم فرانک لمپارد رسید، که بن چیلول در نیمه دوم به دلیل پایین آوردن رودریگو گوس در حالی که او روی دروازه می دوید، اخراج شد. بنزما از فاصله نزدیک در دقیقه 21 بعد از اینکه کپا آریزابالاگا با ضربه زدن به وینیسیوس جونیور ضربه ای را وارد دروازه او کرد، گلزنی کرد.

مادریدی ها علیرغم اینکه بازی را کنترل می کردند، باید تا دقیقه 74 منتظر می ماندند و آسنسیو بعد از یک کرنر معمولی، از لبه محوطه جریمه دروازه را سوراخ کرد.

در نبرد بین دو قهرمان اخیر لیگ قهرمانان، مادرید قدرت خود را با نمایشی چشمگیر نشان داد، در حالی که چلسی نشان داد که چرا در رده یازدهم لیگ برتر دست و پنجه نرم می کند.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید گفت: “ما از نتیجه راضی هستیم، برای عملکرد، اما هنوز تمام نشده است، باید بجنگیم تا 90 دقیقه دیگر در استمفوردبریج فداکاری کنیم.”

ما فقط برای امشب راضی هستیم، هنوز تمام نشده است. می دانیم که چلسی هفته آینده تلاش خواهد کرد تا همه چیز را ارائه دهد.”

آنچلوتی که بین سال‌های 2009 تا 2011 لمپارد را در چلسی مربیگری می‌کرد، به تونی کروس و لوکا مودریچ هافبک‌های کهنه‌کار خود تکیه کرد.

لمپارد در دومین بازی خود پس از جانشینی گراهام پاتر در هفته گذشته، تیاگو سیلوا و انگولو کانته را پس از نگرانی های مصدومیت مستقیماً در ترکیب اصلی قرار داد.

کانته در نیمه‌های 2021 مقابل مادرید خوش درخشید و چلسی در مسیر کسب جام برای دومین بار آنها را شکست داد و عملکرد او برای لمپارد مثبت بود.

هافبک فرانسوی در ابتدا ژائو فلیکس مهاجم قرضی اتلتیکو را از دست داد، اما او به سمت تیبو کورتوا، دروازه بان سابق چلسی شلیک کرد.

هواداران مادرید قبل از بازی حمایت خود را از فده والورده نشان داده بودند، پس از اینکه او در روز شنبه به الکس بائنا بازیکن ویارئال مشت زد و او تقریباً به آنها یک شمشیر که با فاصله کمی از هدف پرواز می کرد، جایزه داد.

آنچلوتی گفت: برای من او بهترین بازیکن زمین بود و انرژی زیادی صرف کرد.

او در بازیابی توپ بی عیب و نقص بود.

بنزما که فصل گذشته در استمفورد بریج هت تریک کرد و گلی را زد که باعث شد مادرید در بازی برگشت مقابل آبی ها قرار بگیرد، ششمین گل خود را مقابل چلسی به ثمر رساند تا دروازه حریف را باز کند.

دنی کارواخال یک توپ وسوسه انگیز را بالای سر برد و اگرچه کپا با نوک انگشتانش به تلاش وینیسیوس رسید، بنزما با یک ضربه زدن ساده باقی ماند.

چلسی تقریباً یک گل تساوی فوری به ثمر رساند، اما کورتوا یک مهار خیره کننده انجام داد تا رحیم استرلینگ را از فاصله نزدیک رد کند.

مادرید با حریفان خود بازی کرد و آنها را برای حرکات بزرگ در جعبه خود بازگرداند و وینیسیوس، رودریگو و دیوید آلابا به نزدیکی رفتند.

– ضربات بلوز –

چلسی در این فصل به سختی برای گلزنی تلاش کرده است و پس از موقعیت های اولیه خود، ساختن در خط حمله را دشوار دید.

آبی‌ها برای اولین بار از سال 1993 در چهار بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها گل نزده‌اند – و تنها مهاجم خالص آنها، پیر امریک اوبامیانگ، برای بازی در لیگ قهرمانان ثبت نام نکرده است.

لمپارد می گوید: «آخرین ذره گاهی اعتماد به نفس است. “اگر کار می کنی، ادامه بده، چیزی می تواند تغییر کند.

“هیچ بازیکنی نمی خواهد گل بزند، گاهی اوقات آنها به حمایت، اعتماد به نفس و فشار مثبت نیاز دارند.”

تقابل سربالایی چلسی قبل از پایان یک ساعت زمانی سخت‌تر شد که چیلول رودریگو را در حالی که از روی دروازه می‌دوید عقب کشید و یک کارت قرمز مستقیم دریافت کرد.

یک شب سخت زمانی پیچیده شد که آسنسیو تلاشی را از طریق پاهای فوفانا در گوشه پایینی فشار داد تا برتری میزبان را دو برابر کند.

بنزما ممکن بود یک گل دیگر را در وقت های تلف شده به ثمر برساند اما بعد از اینکه کپا یک سانتر را به مسیر او زد، از هدف خارج شد.

آنتونیو رودیگر یک بلوک خوب برای خنثی کردن میسون مانت در اواخر انجام داد تا مطمئن شود که تیم قبلی او نمی تواند هیچ چیز مثبتی را در بازی دوم انجام دهد.

لمپارد گفت: “ما مقابل رئال مادرید 2-0 شکست خورده ایم، این یک واقعیت است و تمام شده است.”

“(اما) ما اکنون در جای دیگری هستیم، در جایی هستیم که اشتباه بودن چیزها را ثابت کنیم، لحن را تغییر دهیم، داستان را تغییر دهیم.”

سه شنبه هفته آینده چلسی میزبان مادرید است و برنده ها در مرحله نیمه نهایی به مصاف منچسترسیتی یا بایرن مونیخ خواهند رفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله