لیگ برتر لانکا توسط ICC بیش از اتهام تلاش برای رفع مشکل بازی تأیید می شود: گزارش

ICC Probes لانکا لیگ برتر در مورد ادعای رفع مشکل بازی: گزارش

دادگاه بین المللی کیفری گفته است که در مورد تحقیقات در حال انجام اظهار نظر نمی کند.© خبرگزاری فرانسه


یک گزارش رسانه ای گفت ، شورای بین المللی کریکت در حال تحقیق درباره تلاش ادعایی برای رفع مسابقات لیگ برتر سریلانکا است که از روز پنجشنبه آغاز می شود. این شکایت ادعا می کند که یک بازیکن سابق کریکت ملی به یک بازیکن لیگ برتر لانکا مراجعه کرده و توسط واحد مبارزه با فساد ICC (ACU) مورد بررسی قرار گرفته است. روزنامه افزود: “بازیکن ملی پوش سابق که گویا این رویکرد را انجام داده در حال حاضر در خارج از کشور است.”

اخبار

دادگاه بین المللی کیفری گفت در مورد هرگونه تحقیق در مورد آن بحث نمی کند واحد مبارزه با فساد اداری سریلانکا نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

مسابقات Twenty20 روز پنجشنبه بدون تماشاگر آغاز می شود ، اما تحت نظارت دقیق مقامات مبارزه با فساد ICC ، هیئت ملی و وزارت ورزش.

هفته گذشته ، نوان زویسا ، مربی سابق بولینگ سریع سریلانکا گفت که وی از تصمیم دادگاه تعیین شده توسط ICC که پس از تحقیقات دو ساله وی را به جرم سه جرم مربوط به تنظیم مسابقات مجرم شناخته است ، تجدیدنظر خواهد کرد.

سال گذشته و پس از آنکه هارین فرناندو ، وزیر ورزش وقت اعلام كرد كه دادگاه بین المللی کیفری جزیره اقیانوس هند را فاسدترین ملت كریكت جهان می داند ، سریلانكای دیوانه كریكت قانونی را علیه فساد در ورزش وضع كرد.

هیئت سریلانکا و ICC برنامه های ضد فساد را برای بازیکنان و مقامات اجرا کرده و یک خط تلفن 24 ساعته برای گزارش هرگونه “فعالیت مشکوک یا فاسد” ایجاد کرده اند.

تبلیغ شده

این مسابقات اولین کریکت برتر سریلانکا از زمان بیرون رفتن ناگهانی انگلیس از یک سری آزمایش دو مسابقه در ماه مارس با گسترش بیماری همه گیر ویروس کرونا خواهد بود.

این شروع به دلیل محدودیت ویروس کرونا برای اعمال ویروس که باعث کشته شدن 94 نفر و آلودگی نزدیک به 21000 نفر در سریلانکا شده است ، سه بار به تأخیر افتاد.

مباحث ذکر شده در این مقاله