لیگ برتر: آرسنال توسط لیورپول در تلاش برای قهرمانی

آرسنال روز یکشنبه در تساوی 2-2 مقابل لیورپول با دو گل برتری کرد تا منچسترسیتی امید تازه ای برای حفظ عنوان قهرمانی لیگ برتر داشته باشد. شاگردان میکل آرتتا شش امتیاز بالاتر از سیتی در صدر جدول قرار گرفتند، اما مدافع عنوان قهرمانی اکنون سرنوشت قهرمانی را در دستان خود دارد. سیتی یک بازی در پیش دارد و در اواخر این ماه میزبان توپچی ها در اتحاد است. به نظر می رسد گل های گابریل مارتینلی و گابریل ژسوس باعث شد که آرسنال به سمت هشتمین برد متوالی در لیگ حرکت کند. اما محمد صلاح یک گل را قبل از پایان نیمه به ثمر رساند تا جرقه دفاع از لیورپول را بزند.

صلاح یک پنالتی نیمه دوم را از دست داد تا اینکه روبرتو فیرمینو در سه دقیقه مانده به پایان بازی با ضربه سر به گل تساوی دست یافت.

شاگردان یورگن کلوپ پس از آن یک سری فرصت‌ها را از دست دادند تا آرون رمزدیل، دروازه‌بان آرسنال، یک امتیاز را برای تیمش به دست آورد.

اما این مسابقه همچنین برای مدت طولانی در خاطره یک حادثه قابل توجه درست پس از سوت نیمه نیمه باقی خواهد ماند که کمک داور کنستانتین هاتزیداکیس با آرنج به صورت اندی رابرتسون، مدافع چپ لیورپول ضربه زد.

آرسنال از سال 2012 بدون پیروزی در لیگ خارج از خانه مقابل لیورپول باقی مانده است زیرا علیرغم شروعی عالی، یکی از موانع اصلی بین آنها و قهرمانی را پشت سر گذاشت.

تنها 8 دقیقه طول کشید تا تیم میهمان به موفقیت دست پیدا کند زیرا بوکایو ساکا از خط دفاعی لیورپول عبور کرد و توپ با مهربانی شکست خورد تا مارتینلی از هم تیمی برزیلی خود آلیسون بکر عبور کند.

تنها یک گل از دست ژسوس و یک سیو خوب توسط آلیسون برای انکار الکساندر زینچنکو باعث شد تا آرسنال در عرض 15 دقیقه از دیدگان خارج نشود.

افت فرم ویرجیل فن دایک نقش مهمی در سقوط لیورپول از تیمی که در فصل گذشته به چهار برابر بی‌سابقه نزدیک شده بود و در میانه جدول قرار داشت، داشت.

مدافع میانی هلندی در حالی که آرسنال در دقیقه 28 با ضربه سر در ارسال مارتینلی بدون علامت رها شد، آرسنال برتری خود را دو برابر کرد.

اما نشانه‌هایی از یک تیم جوان برای اولین قهرمانی خود در نهایت نشان داد که صلاح مبلغ معوقه را سه دقیقه قبل از نیمه تمام نصف کرد.

لیورپول حتی می‌توانست در وقت استراحت به تساوی برسد، زیرا جردن هندرسون یک فرصت بزرگ دیگر را رقم زد.

اما این تازه شروع درام بود زیرا رابرتسون توسط کمک داور هاتزیداکیس با آرنج در حالی که بازیکنان زمین را برای نیمه تمام ترک می‌کردند با آرنج برخورد کرد.

این اتفاق باعث شد تا لیورپول در نیمه دوم از بلوک ها بیرون بیاید و یک فرصت طلایی برای تساوی پیدا کرد که راب هولدینگ دیوگو جوتا را پایین آورد، اما صلاح پنالتی را به بیرون زد.

صلاح لحظاتی بعد تقریباً جبران کرد زیرا رمزدیل یک مهار خیره کننده برای نگه داشتن تیمش در جلو انجام داد و دروازه بان انگلیس دوباره در 9 دقیقه از زمان نیاز داشت تا تک به تک با داروین نونز را نجات دهد.

فیرمینو در نهایت فشار لیورپول را زمانی که با ضربه سر ترنت الکساندر-آرنولد را به خانه فرستاد تا یک پایان سکو را به پایان برساند، به حساب آورد.

صلاح قبل از اینکه رامسدیل سیوهای قابل توجهی از مصری و ابراهیما کوناته انجام داد تا مطمئن شود آرسنال فقط با یک امتیاز فرار می کند، صلاح در موقعیتی باشکوه به میدان رفت.

اما تجمع لیورپول ممکن است خیلی کم باشد، خیلی دیر، هم در روز و هم برای شانس آنها در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده.

قرمزها پس از پیروزی 7-0 مقابل منچستریونایتد در ماه گذشته نتوانسته اند هیچ یک از پنج بازی خود را ببرند.

لیورپول همچنان در رده هشتم قرار دارد و 12 امتیاز از چهار تیم برتر فاصله دارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله