لولای برزیل خشونت نژادپرستانه وینیسیوس جونیور را محکوم کرد.

رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا روز دوشنبه توهین نژادپرستانه وینیسیوس جونیور ستاره رئال مادرید را پس از هدف قرار گرفتن بازیکن برزیلی وی در جریان بازی لیگ اسپانیا در والنسیا محکوم کرد. لولا در یک کنفرانس خبری در پایان اجلاس سران G7 در هیروشیما، ژاپن گفت که می‌خواهد پیام «همبستگی» را به مهاجم 22 ساله ارسال کند. لولا گفت: “او مورد حمله قرار گرفت. او را “میمون” می نامیدند.

در اواسط قرن بیست و یکم امکان وجود چنین تعصب نژادی قوی در این همه استادیوم فوتبال وجود ندارد.

این ناعادلانه است که به یک بچه فقیر که در زندگی خیلی خوب عمل کرده است، که ممکن است در راه تبدیل شدن به بهترین در جهان باشد – او مطمئنا بهترین در رئال مادرید است – در هر استادیومی که بازی می کند مورد توهین قرار می گیرد.

بازی یکشنبه که با نتیجه 1-0 به سود رئال مادرید به پایان رسید، در اواسط نیمه دوم پس از اینکه به نظر می رسید وینیسیوس مورد توهین نژادپرستانه یکی از هواداران والنسیا قرار گرفته بود، برای چند دقیقه متوقف شد.

سپس در اواخر مسابقه زمانی که وینیسیوس به دلیل ضربه زدن به هوگو دورو از والنسیا در جریان یک نزاع از بازی اخراج شد، هرج و مرج به وجود آمد.

وینیسیوس که بارها در اسپانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته است، پس از بازی در شبکه های اجتماعی به شدت انتقاد کرد.

او نوشت: “این اولین بار و نه دومین یا سومین بار بود. نژادپرستی در لالیگا یک هنجار است. آنچه قبلاً لیگ رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو و مسی بود، تبدیل به لیگ نژادپرستان شده است.”

“اما من قوی هستم و تا آخر با نژادپرستان مبارزه خواهم کرد. حتی اگر از اینجا دور باشد.”

لولا از فیفا و لیگ اسپانیا خواست “اقدامات جدی” اتخاذ کنند.

او گفت: “ما نمی توانیم اجازه دهیم فاشیسم و ​​نژادپرستی در استادیوم های فوتبال حاکم شود.”

موجی از حمایت از وینیسیوس در رسانه های اجتماعی به وقوع پیوست.

ریچارلیسون بازیکن ملی پوش برزیلی، رونالدو اسطوره بازنشسته و ژیلبرتو گیل نماد موسیقی از جمله کسانی بودند که رفتار نژادپرستانه با او در اسپانیا را محکوم کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله