لذت دوگانه: جیوتی بگز مدال طلای انفرادی، تیمی مختلط در بخش ترکیبی مرحله 1 جام جهانی

جیوتی سوره ونام، کماندار کامپوند هندی، با کسب مدال طلای انفرادی و ترکیبی تیمی در مرحله 1 جام جهانی در روز شنبه، تیراندازی بی عیب و نقصی را به نمایش گذاشت. جیوتی و شریک اولیه‌اش اوجاس دیوتاله زمانی که چین تایپه را با نتیجه 159-154 در فینال تیم ترکیبی کامپوند رام کردند تا حساب هند را با یک طلا در جلسه صبح باز کنند، به سختی رکورد جهانی را از دست دادند. در حالی که جیوتی تمام 10های کامل را در هشت تیر خود داشت، دئوتله 20 ساله یک بار وسط را از دست داد، در پایان پایانی که او 9 را شلیک کرد. این دو هندی امتیاز رکورد جهانی 160/160 را تنها با یک امتیاز از دست دادند.

این دومین مدال طلای هند در جام جهانی در رشته ترکیبی تیمی نیز بود. جیوتی و آبیشک ورما کهنه کار سال گذشته اولین طلای خود را در جام جهانی 3 در پاریس به دست آوردند.

جیوتی دارنده مدال نقره قهرمانی جهان 2021 در جلسه بعدازظهر با پیروزی یک طرفه 149 بر 146 مقابل سارا لوپز از کلمبیا، اولین طلای انفرادی خود را در مسابقه نمایشی به دست آورد.

این برد انتقام شکست جیوتی در مسابقات قهرمانی جهانی یانکتون در سال 2021 را گرفت که در فینال 144-146 به حریف کلمبیایی باخت.

علیرغم غیبت ورما، قهرمان چندگانه هند در جام جهانی، که نتوانست از مسابقات ملی جدا شود، این زوج هندی تازه ظاهر به سختی از نظر تجربه به نظر نمی رسیدند و 15 بار باورنکردنی از 16 تیر به مرکز ضربه زدند تا رتبه دوازدهم خود را شکست دهند. رقبای خود در یک فینال کج.

دو نفر دوم هندی 15 10 کامل را سوراخ کردند که 12 بار از آنها به X (نزدیکتر به مرکز) برخورد کردند.

پایان دوم یک ماجرای افسانه ای بود زیرا هندی ها در هر چهار تلاش خود به X ضربه زدند تا نتیجه را 80-76 به سود خود کنند.

جیوتی و دیوتال هیچ مانعی نداشتند که به تیراندازی عالی خود ادامه دادند تا در پایان ماقبل آخر به برتری 120-116 برسند. درست در پایان پایانی بود که دیوتال با یک امتیاز 9 رکورد جهانی را از دست داد.

Deotale گفت: “ما تقریباً آن را دریافت کردیم، اما 9 را حذف کردیم، بنابراین دفعه بعد مطمئناً آن را امتحان خواهیم کرد.”

با این حال، این جوان گفت که رکورد جهانی در ذهنش نیست.

“این اشتباه من بود و من کار اشتباهی انجام دادم، به همین دلیل آن نه بود.” جیوتی که از کسب این عنوان هیجان زده بود، گفت: “ما شروعی عالی با طلای ترکیبی داشتیم، بنابراین امیدواریم سال بسیار خوبی داشته باشیم.”

جیوتی شماره 11 جهان که در صدر جدول رده بندی با یک رکورد برابر جهانی قرار گرفت، تیراندازی باورنکردنی خود را به بخش کامپوند انفرادی رساند تا طلای دخترش را به دست آورد.

در حالی که او در فینال تیم مختلط عملکرد بی عیب و نقصی داشت، این زن 26 ساله اهل ویجایاوادا در نیمه نهایی و فینال تنها سه امتیاز از دست داد.

جیوتی که سال گذشته در مرحله سوم جام جهانی پاریس مدال نقره داشت، الا گیبسون شماره یک جهان از بریتانیا را با نتیجه 148 بر 146 در یک پایان فشرده نیمه نهایی که تا پایان پنجم و آخر پیش رفت، حذف کرد.

جیوتی و الا تا پایان ماقبل آخر 118 بودند. در تصمیم گیری، هندی اعصاب خود را حفظ کرد تا این موضوع را با سه 10 حل کند، زیرا رقیب او تحت فشار با انداختن دو امتیاز شکست خورد.

سپس در تکرار فینال قهرمانی جهانی 2021، جیوتی و سارا 30-همه قفل شدند، زیرا هر دو در ابتدا سه 10 زدند.

هندی در پایان دوم زمانی که مجموعاً 30 با دو ایکس (نزدیک به مرکز) رسید، پیش افتاد و سارا 29 امتیاز را به دست آورد.

جیوتی برتری خود را با دو امتیاز (119-117) با سه امتیاز 10 دیگر در پایان چهارم افزایش داد، جایی که سارا بار دیگر یک امتیاز از دست داد.

جیوتی با حفظ ثبات خود، موضوع را با یک دور کامل دیگر به پایان رساند تا انتقامی شیرین از سارا بگیرد.

کمانداران هندی روز یکشنبه به دنبال دو مدال در بخش ریکرو هستند.

تیم بازگشت مردان برای طلا با چین مبارزه خواهد کرد، در حالی که دراج بومادوارا، مرد ارتش، یک برد تا مدال فاصله دارد و به نیمه نهایی راه یافته است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله