لالیگا: فران تورس با پیروزی بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید به پیروزی رسید

ضربه فران تورس به بارسلونا کمک کرد تا از رکود اخیر خارج شود و روز یکشنبه در لالیگا با نتیجه 1-0 مقابل اتلتیکو مادرید به پیروزی برسد و گامی بلند برای کسب اولین عنوان قهرمانی خود از سال 2019 برداشته باشد.

پس از دو تساوی متوالی بدون گل، رئال مادرید رده دوم با شکست دادن سلتاویگو در روز شنبه از برتری بارسلونا کاسته شد، اما تورس در نیمه اول امتیاز کم امتیاز خود را با 8 بازی باقی مانده به 11 امتیاز بازگرداند.

اتلتیکو از دیگو سیمئونه، سومین تیم اسپانیایی به عنوان با فرم ترین تیم اسپانیا رسید اما تورس در دقیقه 44 از لبه محوطه جریمه به خانه ضربه زد تا پیروزی شاگردان ژاوی هرناندز را تضمین کند.

هر دو تیم در نیمه دوم فرصت های واضحی برای گلزنی داشتند اما بارسلونا همچنان برتری خود را حفظ کرد تا اولین شکست اتلتیکو از زمان دیدار این دو تیم در ژانویه در متروپولیتانو را به ارمغان آورد.

میزبان بیست و سومین کلین شیت فصل را در لالیگا ثبت کرد و مارک آندره تر اشتگن با یک سیو خوب مانع از گل تساوی آنتوان گریزمان شد.

ژاوی به خبرنگاران گفت: “من همیشه گفته ام که مارک در بین سه دروازه بان برتر جهان است و برای بازی ما، فکر می کنم او بهترین است.”

او یک تضمین است، دفاع ما نیز – کار دفاعی اساسی است و مارک در لحظات مختلف تعیین کننده بوده است.”

ژاوی پس از مصدومیت، فرنکی دی یونگ را به ترکیب اصلی بازگرداند، اما پدری پس از دو ماه غیبت مجبور شد به نیمکت نشینی بسنده کند.

گریزمان تقریباً بلافاصله به تیم قبلی خود ضربه زد و با تلاشی خوب از فاصله در همان دقیقه اول، پس از اینکه سرخیو بوسکتس توپ را در جلوی محوطه جریمه خود از دست داد، تیر افقی را به هم زد.

مهاجم فرانسوی، با فرمی عالی، پس از عملکرد خوب یانیک کاراسکو، در حالی که اتلتیکو نیمه اول را تحت الشعاع قرار داد، با سیو چشمگیر تراشتگن رد شد.

با این حال، بارسلونا درست قبل از این فاصله، با رافینیا یک توپ بلند را کنترل کرد و به تورس در لبه محوطه جریمه رسید.

در حالی که رابرت لواندوفسکی، بهترین گلزن لالیگا، از کنار او عبور می‌کرد و توپ را فرا می‌خواند، تورس تصمیم شجاعانه‌ای گرفت که به تنهایی به میدان برود، و این تصمیم مثمر ثمر بود زیرا او توپ را از کنار یان اوبلاک و به گوشه پایینی عبور داد.

این اولین گل بارسلونا از زمان حمله تورس به الچه در 1 آوریل بود که به سه بازی دردناک بدون گل پایان داد.

تورس به موویستار گفت: “ما باید هر طور که بود برنده می شدیم، مهم بود که یک گام بزرگ رو به جلو در شکار لالیگا برداریم.”

تیم خیلی سخت کار کرد، هواداران از همان لحظه اول با ما بودند و نتیجه به دست ما افتاد.»

– انتها به انتها –

در نیمه دوم بارسلونا پدری را از میان تماشاگران 80000 نفری نیوکمپ به غرش انداخت و گاوی تلاش خود را از روی دروازه شکست داد.

رودریگو دی پل، برنده جام جهانی، ممکن بود در انتهای دیگر بازی را به تساوی بکشاند، اما در حالی که بازی شروع به تکه تکه شدن کرد، توپ را به بیرون زد.

گاوی و رافینیا هر دو در فاصله چند ثانیه تلاش‌های نادرست خود را از نقطه‌ای خالی انجام دادند که باید بازی را از دسترس خارج می‌کرد، قبل از اینکه تراشتگن ضربه حیله‌گر گریزمان را از بین ببرد.

سیمئونه گفت: “این یک واقعیت است که قاطع بودن شما را قهرمان می کند – اگر در هر دو جعبه قوی باشید، شانس بسیار بیشتری برای قهرمان شدن دارید.”

بارسلونا فرصت طلایی دیگری برای گل دوم داشت، اما لواندوفسکی خودخواهانه از راه دور به بیرون شوت کرد و او و رافینیا روی دروازه دویدند.

یک پاس ساده باعث می شد بازیکن برزیلی با یک دروازه باز مواجه شود، اما ناامید از بهبود وضعیت گلزنی ضعیف خود در سال 2023 – او از ابتدای سال فقط 4 گل در لیگ به ثمر رسانده است – لواندوفسکی به تنهایی رفت و تلاش خود را از دست داد.

ژاوی افزود: “فران شادترین مرد جهان است، رافینیا و لواندوفسکی کمی غمگین هستند.”

“خوشحالم چون تیم پیروز شده است، اما ناراحتم چون گل نزده است. لواندوفسکی با 17 گل بهترین گلزن است — تصور کنید بقیه چه احساسی دارند.”

مهاجم لهستانی به دلیل ولخرجی اش مجازات نشد زیرا بارسلونا از اعتراض دیرهنگام هندبال علیه بوسکتس برای پیروزی جان سالم به در برد.

اوبلاک گفت: لالیگا برای مدتی سخت بوده و هنوز هم هست، ما نمی‌توانیم آن را کمی هیجان‌انگیزتر کنیم.

اگر بارسلونا به همین منوال ادامه دهد، با برتری هایی که دارد، قهرمان این لیگ خواهد شد.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله