قیمت موتور زانتیا – سایت قیمت ها

این پیشرانه در پارس ۱۰۸ اسب بخار نیرو در دور موتور ۵۶۰۰ تولید میکند و در دور موتور ۴۰۰۰، ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور در دست راننده قرار میدهد. به علت تنفس بهتر پیشرانه و بالا رفتن راندمان حجمی در این مدل قدرت به ۱۱۰ اسب بخار افزایش یافت و گشتاور هم در دور ۴۲۵۰ به ۱۵۵ نیوتن متر رسید. این خودرو نخستین فرزند از این خانواده است که در سال ۷۹ ارائه شد. خرج تعمیرات مگان از رقیبی مثل مزدا3 به مراتب بیشتر است و پیچیدگی خاص خود را دارد. اين موتور حجم جابه جايي(حجم موتور) cc1580 و قطر سيلندر mm83 و كورس پيستون mm73 دارد. اگر اولویت شما برای خرید پژو پارس، قدرت موتور آن باشد بهترین گزینه برای شما پارس ELX 1.8 یا همان پارس موتور زانتیا و یا پارس 16 سوپاپ است. به طور کلی، انواع خودروهای پژو پارس، فرمان پذیری مناسبی به خصوص در سرعت های بالا دارند. در سالهایی که ایران خودرو با هوشمندی پرشیا را به بازار معرفی کرد، در میان خودروهای خودروسازان داخلی تقریباً هیچ رقیبی در کلاس پرشیا وجود نداشت و این خودرو از همان اوایل عرضه هم از فروش خوبی برخوردار بود. در این بین خودروهای مدل 83 تا 86 وضعیت بهتری دارند و معمولاً خودروهای 86 به بعد از لحاظ کیفیت قطعات دچار مشکل شدهاند.

البته موتور مدل ال ایکس 16 سوپاپه است که دو برابر بیشتر از پرشیا سال بوده. گیربکس های این خودرو دو نوع دستی و اتوماتیک بودند . ترمز عقب ال ایکس از نوع صفحهای و آینههای آن برخلاف مدلهای قدیمی برقی و تاشو است. قفل مرکزی با ریموت رادیویی از دیگر خصوصیات این خودرو است. پژو پارس خودروی مرکز تحقیقات ایران خودرو است که در سال ۷۹ به بار نشست. در نمای جلو، چراغ هایی بادامی به چشم می خورند که گرافیک داخل آنها با پس زمینه مشکی تزئین شده است. چراغ ترمز سوم در بالای شیشه عقب قرار دارد و چراغهای عقب هم دودی نیستند. از جمله آپشن های آن میتوان به آینههای الکتریکی با چراغ راهنما و شیشههای سولار UV دار، قفل میکروسوئیچی، ایموبلایزر در مدل ۲۸۷۰۵ اشاره کرد. نمونه ۵۳۰ به عنوان پروفروش ترین نمونه از یک موتور ۶سیلندر ۳لیتری با قدرت ۲۳۱ اسب بخار بهره میبرد که در سال ۲۰۰۶این موتور دستخوش تغییراتی شد و قدرتش به ۲۵۸ اسب بخاررسید. پژو پارس تاکنون در پنج نوع که در حال حاظر چهار مدل از آن تولید می گردد. قیمت پژو پارس ELX کمی بالاتر از LX می باشد که دلیل آن تفاوت در نوع موتور است. در سالهای نخست ارائه پارس عدهای به اشتباه فکر میکردند این خودرو از ۴۰۵ قویتر است که تصور درستی نبود چون ۴۰۵ و پرشیا (نام خودرو در آن سالها) از نظر فنی کاملاً شبیه هم بودند.

EBD برای هر چهار چرخ، غربیلک فرمان چرمی، قطعات طرح چوب و جلو آمپر طرح جدید است که و با داشتن رینگ آلومینیومی15 اینچ کاملاً از سایر پارسها مجزا میشود. بابک چهارباشیان – در بازار با نام پرشیا موتور زانتیا میشناسندش و رنگ سفیدش از دیرباز آن را تا حدی در نگاه مشتریان بالا برده که بعضا خریدش را با فشارهای مالی فراوان و در حد یک خودرو روز اروپایی به جان میخرند. را در دهههای پیشین که همگی با فناوری روز در زمان خودشان مونتاژ و به بازار کشور ارائه شدند را فراموش کردهاند. موتور این خودرو همان نمونه ۱.۸ لیتری بود که در سرسیلندرش به جای یک میل سوپاپ از دو میل سوپاپ استفاده شده است تا سوپاپهای این خودرو را که دو برابر مدل پیشین یعنی ۱۶ عدد بودند را به حرکت درآورد. این دو به ترتیب 43 و 42 میلیون و 800 در نمایندگی قیمت دارند. به همین دلیل در ادامه این گزارش در قالب دو جدول تفاوتهای فنی و تجهیزات پژو پارس سال و پژو LX TU۵ آورده شده است.در حال حاضر پژو پارس با دو موتور (XU7) و (TU5) در دو مدل پارس سال و پارس ال ایکس در ایرانخودرو تولید میشود. با این حال خیلی از صاحب نظران، پارس یا همان پرشیا را هنوز هم موفقترین خودروی فیس لیفت شده در کشور میدانند.

اما از لحاظ قیمت در حال حاضر پژو پارس ELX با قیمت 24میلیون تومان و زانتیا نیز با… سواری اسپرتیج نرم و راحت است وسیستم تعلیق به خوبی از پس ناهمواریهای مسیر بر میآید، اما از ان انتظار قابلی آفرود نداشته باشید. این خودرو با موتور 4 سلیندر 8 سوپاپ با قدرت مشابه موتور 405 به بازار عرضه شد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰.۳ ثانیه است یعنی با این خودرو میتوان به مدت ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ رسید. این موتور با قدرت 97 اسب بخار میتواند در 11 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و با این شتاب سریعترین پارس موجود در بازار است. شتاب ۱۱ ثانیه ایی این مدل با جعبه دنده ۵ سرعته دستی آن را به سریعترین پارس بازار تبدیل کرده است. پیشرانه و جعبه دنده است سنگینتر است. مزیت مهم خرید پژو پارس آپشن های بیشتری است که در این خودرو به کار رفته. این خودرو آپشن ویژهای نداشت و از دیگر موارد میتوان به ترمزهای عقبش که دیسکی شدند اشاره کرد. دیسک ترمز چرخ های جلوی زانتیا را ایران می سازد و برای هر چرخ، کمی بیش از ۶۰۰ هزار تومان عرضه می گردد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت موتور زانتیا.