قهرمانی آرسنال علیرغم مبارزه دیرهنگام مقابل ساوتهمپتون امیدوار است

آرسنال برای نجات تساوی 3-3 مقابل ساوتهمپتون، یک مبارزه دیرهنگام باورنکردنی انجام داد، اما رهبران لیگ برتر همچنان به خاطر یک نتیجه مخرب که چالش قهرمانی آنها را در روز جمعه به خطر انداخت، ناامید مانده بودند. شاگردان میکل آرتتا با وجود عقب افتادن 3-1 در حالی که تنها دو دقیقه از زمان عادی باقی مانده در ورزشگاه امارات باقی مانده بود، با یک امتیاز فرار کردند. گل مارتین اودگارد باعث احیای آرسنال شد و بوکایو ساکا گل تساوی را در وقت های تلف شده به ثمر رساند.

اما، با وجود فرار هیجان‌انگیز، آرتتا با سر در دست کار را تمام کرد زیرا توپچی‌ها روز چهارشنبه به منچسترسیتی در رده دوم جدول سفر خواهند کرد، زیرا می‌دانند این تیم پپ گواردیولا است که سرنوشت قهرمانی را در دست دارد.

آرسنال با سیتی پنج امتیاز اختلاف دارد، اما قهرمان دو بازی به دلیل حضور در نیمه نهایی جام حذفی مقابل شفیلد یونایتد در روز شنبه در پیش دارد.

اگر سیتی مقابل آرسنال پیروز یا مساوی شود و سپس در بازی های باقی مانده خود پیروز شود، مهم نیست که لندنی های شمالی چه کنند، قهرمان خواهند شد.

آرسنال پس از دو گل متوالی در تساوی های مخرب 2-2 مقابل وستهم و لیورپول در دو بازی قبلی خود، حداقل روحیه فوق العاده ای برای تغییر روند نشان داد.

آرتتا گفت: “بدیهی است که از نتیجه راضی نیستیم. ما دوباره کار را برای خودمان سخت کردیم.”

“اگر سه بازی را مانند ما به شیوه ای شلخته واگذار کنید، پیروزی بسیار دشوار است، اما نحوه واکنش ما، من بازیکنانم را بیشتر از همیشه دوست دارم.

این تیم جوان در شرایطی که بر خلاف شرایط است، واکنشی باورنکردنی نشان می‌دهد.»

آرون رمزدیل، دروازه بان آرسنال، تنها پس از 27 ثانیه به کارلوس آلکاراز از ساوتهمپتون گل اول را داد.

در یک پیچ دردناک، تئو والکات مهاجم سابق توپچی ها بود که صدر جدول ساوتهمپتون را دو برابر کرد.

گابریل مارتینلی قبل از اینکه Duje Caleta-Car ضربه سوم ساوتهمپتون را بزند، یک گل برای آرسنال عقب کشید.

اودگارد و ساکا تضمین کردند که آرسنال از اولین شکست در 10 بازی لیگ اجتناب کند.

اما 6 برد متوالی سیتی در لیگ، آرسنال را تحت فشار شدید قرار داد و تیم جوان آرتتا در خطر فروپاشی قرار دارد، مگر اینکه نتوانند در مسابقه دوشیشان در ورزشگاه اتحاد پیروز شوند.

آرتتا گفت: “این یک فینال نیست زیرا هنوز شش بازی باقی مانده است.”

ما افت کرده ایم، اما آنها بیش از هر کس دیگری مایلند که آن را ببرند. شما می توانید این روحیه را در رختکن ببینید، اما واضح است که ما باید در دفاع بهتر عمل کنیم.”

امیدهای قهرمانی آرسنال از حمایت آخرین گروه توپچی ها برای بردن جام در سال 2004 برخوردار شدند، زیرا پاتریک ویرا، تیری آنری و سول کمپبل به جمع حاضران در امارات پیوستند.

اما حتی حضور آن مثلث نمادین هم نمی‌توانست آنها را الهام بخشد زیرا اعصابی که تیم آرتتا را عذاب می‌داد با اشتباه حیرت‌انگیز رمزدیل در همان دقیقه اول آشکار شد.

آرسنال مضطرب

رمزدیل با در اختیار گرفتن توپ در داخل محوطه خود، یک پاس انتحاری به سمت توماس پارتی انجام داد که کاملاً هافبک در لبه منطقه از دست رفت.

آلکاراز با خوشحالی این هدیه را پذیرفت و ضربه خود را از کنار رامسدیل در معرض دید شکست.

نگرانی در آرسنال چه در زمین و چه در سکوها محسوس بود و ساوتهمپتون پس از یک خطای فاجعه بار دیگر از میزبان در دقیقه 14 بار دیگر ضربه ای زد.

پارتی توپ را در اختیار آلکاراز قرار داد و پاس عالی او گابریل ماگالهاس را از موقعیت خارج کرد و به والکات اجازه داد تا به محوطه وارد شود و با دقتی بی‌نظیر از رمزدیل عبور کند.

آرسنال در دقیقه 20 بازی را کاهش داد، زمانی که ساکا از جناح راست به پایین پرتاب شد و سانتر خود را به سمت مارتینلی به عقب کشید. او با یک ضربه والی خوب از فاصله 10 یاردی گاوین بازونو را نوازش کرد.

اما به نظر می رسید کالتا-کار در دقیقه 66 ضربه چکشی را وارد کرده است که از کرنر جیمز وارد پروس به خانه برگشت.

به افتخار آنها، آرسنال حاضر به تسلیم نشد و اودگارد در دقیقه 88 با یک بیگودی فوق العاده از لبه محوطه بازونو را شکست داد.

آرسنال که موجی به جلو می ریخت، یک فرار قابل توجه را عطر و طعم کرد و ساکا در دقیقه 90 با پایان بالینی پس از دفع ضربه ریس نلسون توسط بازونو، گل تساوی را به ثمر رساند.

زمانی که لئاندرو تروسارد به تیر دروازه شلیک کرد، آرسنال می توانست پیروزی را ربوده و امیدهای قهرمانی خود را با یک نخ باریک آویزان کند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله