فینال IPL 2023: همه آنچه باید در مورد GT در مقابل CSK Title-decider بدانید

فینال لیگ برتر هند (IPL) 2023 قرار است روز یکشنبه در استادیوم نارندرا مودی در احمدآباد برگزار شود و مدافع عنوان قهرمانی گجرات تایتانز در فینال به مصاف چنای سوپر کینگز برنده چهار دوره مسابقات خواهد رفت. این دو تیم بدون شک ثابت‌ترین تیم‌ها در این فصل بوده‌اند و به ترتیب اول و دوم شده‌اند. مردان MS Dhoni وقتی دو تیم در مقدماتی 1 به مصاف هم رفتند، از تیم هاردیک پاندیا برتری یافتند. آنها اکنون دوباره در تصمیم‌گیرنده عنوان به مصاف هم می‌روند.

شوبمن گیل با زدن 851 دوش در 15 مسابقه، ستاره بی‌نظیری با خفاش در این فصل بوده است. او قبلاً در این کمپین 3 صد و 4 پنجاه به ثمر رسانده است.

در بخش بولینگ، سه گانه GT متشکل از محمد شامی، رشید خان و محیط شارما به ترتیب با 28، 27 و 24 ویکت، سه جایگاه برتر را به خود اختصاص داده اند.

برای CSK، بازیکنان متعددی در موقعیت‌های مختلف قدم برداشته و ارائه کرده‌اند. همانطور که آنها در فینال با GT روبرو می شوند، MS Dhoni به دنبال این است که با رکورد روهیت شارما در کسب بیشترین عناوین IPL (5) برابری کند.

همه آنچه باید در مورد فینال IPL 2023 بدانید:

– فینال CSK vs GT در ساعت 7:30 بعدازظهر IST آغاز می شود در حالی که بازی پرتاب در ساعت 7:00 بعد از ظهر انجام می شود.

– این دیدار در ورزشگاه نارندرا مودی احمدآباد، خانه گجرات تایتانز برگزار می شود. مسابقات مقدماتی 2 نیز در همین محل برگزار شد. تایتان ها هندی های بمبئی را در این مسابقه شکست دادند تا در فینال با سوپر کینگز قرار بگیرند.

– Chennai Super Kings و Gujarat Titans در مجموع 4 بار در IPL با یکدیگر روبرو شده اند که مردان Dhoni تنها یک بار برنده شده اند. برد انفرادی برای CSK در این فصل در Qualifier 1 به دست آمد.

– CSK و GT آخرین بار در ورزشگاه نارندرا مودی در افتتاحیه IPL 2023 دیدار کرده بودند که مردان هاردیک برتری یافته بودند.

– مراسم اختتامیه نیز قرار است پیش از شروع فینال در ورزشگاه نارندرا مودی برگزار شود. مراسم اختتامیه از ساعت 18:00 IST آغاز می شود.

– بر اساس گزارش ها، برندگان فینال IPL 2023 مبلغ 20 کرور روپیه را به خانه خواهند برد. نایب قهرمان 13 کرور INR دریافت خواهد کرد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله