فینال IPL 2023: فهرست کامل رکوردهای شکسته شده در پیروزی چنای سوپر کینگز بر گجرات تایتانز

چنای سوپر کینگز پس از کسب عنوان IPL 2023 جشن می گیرند© BCCI

چنای سوپر کینگز روز سه شنبه در ورزشگاه نارندرا مودی در احمدآباد با پنج ویکت (DLS) گجرات تایتانز را شکست داد و عنوان قهرمانی لیگ برتر هند (IPL) 2023 را به دست آورد. این یک پنجمین عنوان بی سابقه برای CSK تحت رهبری MS Dhoni بود و در این روند، آنها به موفق ترین فرنچایز مشترک در تاریخ مسابقات تبدیل شدند. این مسابقه با 10 ران از دو توپ آخر بازی بسیار جذاب بود و راویندرا جادجا آن را با سبکی تمام کرد.

نگاهی به رکوردهایی که در طول عنوان IPL 2023 شکسته شد –

Chennai Super Kings با پنج عنوان به موفق ترین فرنچایز مشترک تاریخ مسابقات تبدیل شد. هنگامی که نوبت به مسابقات T20 می رسد، آنها همراه با هندی ها و تایتان های بمبئی (آفریقای جنوبی) با هفت عنوان در رتبه دوم قرار دارند – یکی پس از Sialkot Stallions (8).

MS Dhoni همچنین با پنج جایزه موفق‌ترین کاپیتان مشترک IPL شد. روهیت شارما کاپیتان هندی های بمبئی تنها بازیکن کریکت دیگری است که پنج عنوان قهرمانی IPL را کسب کرده است.

آمباتی رایودو ششمین عنوان IPL خود را به دست آورد – که در کنار روهیت شارما، مشترکاً بالاترین عنوان قهرمانی بین هر بازیکنی بود.

این اولین باری است که سه توپ انداز از یک تیم در بین 3 بازیکن برتر لیست لباس های بنفش قرار می گیرند – محمد شامی (28)، رشید خان (27) و محیط شارما (27).

مجموع مجموع تایتانز گجرات (214/4) در برابر CSK بالاترین تعداد تیم ها در فینال تورنمنت T20 بود که در نهایت با تیم بازنده پایان یافت. پیش از این، رویال چلنجرز بنگلور در فینال IPL 2016 امتیاز 200/7 را به ثمر رساند اما در نهایت با 8 ران در برابر سان رایزرز حیدرآباد شکست خورد.

این مسابقه همچنین شاهد انجام دویست و پنجاهمین بازی خود در لیگ برتر هند بود. او اولین کسی است که در تاریخ این ورزش به این نقطه عطف رسیده است.

موضوعات ذکر شده در این مقاله