فران تورس در حالی که سویا ویارئال را گیج می‌کند، بارسلونا به اتلتیکو پیروز شد

ضربه فران تورس به بارسلونا کمک کرد تا از رکود اخیر بیرون بیاید و روز یکشنبه در لالیگا با نتیجه 1-0 مقابل اتلتیکو مادرید به پیروزی برسد و گامی بلند برای کسب اولین قهرمانی خود از سال 2019 برداشته شود. سویا، تازه از شکست دادن منچستریونایتد در لیگ اروپا، یک برنده دیررس را ربود و 2-1 ویارئال را شکست داد و یوسف انسیری در وقت های تلف شده راهی خانه شد. پس از دو تساوی متوالی بدون گل برای بارسا، رئال مادرید در رده دوم با شکست سلتاویگو در روز شنبه به برتری خود رسید، اما تورس در نیمه اول با نتیجه کم امتیاز خود را با هشت بازی باقی مانده به 11 امتیاز بازگرداند.

اتلتیکو از دیگو سیمئونه، سومین تیم اسپانیایی به عنوان با فرم ترین تیم اسپانیا رسید اما تورس در دقیقه 44 از لبه محوطه جریمه به خانه ضربه زد تا پیروزی شاگردان ژاوی هرناندز را تضمین کند.

هر دو تیم در نیمه دوم فرصت های واضحی برای گلزنی داشتند اما بارسلونا همچنان برتری خود را حفظ کرد تا اولین شکست اتلتیکو از زمان دیدار این دو تیم در ژانویه در متروپولیتانو را به ارمغان آورد.

میزبان بیست و سومین کلین شیت فصل را در لالیگا ثبت کرد و مارک آندره تر اشتگن با یک سیو خوب مانع از گل تساوی آنتوان گریزمان شد.

ژاوی به خبرنگاران گفت: “من همیشه گفته ام که مارک در بین سه دروازه بان برتر جهان است و برای بازی ما، فکر می کنم او بهترین است.”

او یک تضمین است، دفاع ما نیز – کار دفاعی اساسی است و مارک در لحظات مختلف تعیین کننده بوده است.”

ژاوی پس از مصدومیت، فرنکی دی یونگ را به ترکیب اصلی بازگرداند، اما پدری پس از دو ماه غیبت مجبور شد به نیمکت نشینی بسنده کند.

گریزمان تقریباً بلافاصله به تیم سابق خود ضربه زد و با تلاشی خوب از فاصله در همان دقیقه اول، تیر افقی را به هم زد.

بارسلونا درست قبل از وقفه از بن بست خارج شد و رافینیا یک توپ بلند را کنترل کرد و در لبه محوطه جریمه به تورس ارسال کرد و او توپ را به خانه یان اوبلاک برد.

این اولین گل بارسلونا از زمان حمله تورس به الچه در 1 آوریل بود که به سه بازی دردناک بدون گل پایان داد.

– انتها به انتها –

بارسلونا در نیمه دوم پدری را از نیوکمپ به غرش انداخت.

گاوی و رافینیا هر دو در فاصله چند ثانیه تلاش‌های نادرست خود را از نقطه‌ای خالی انجام دادند که باید بازی را از دسترس خارج می‌کرد، قبل از اینکه تراشتگن ضربه حیله‌گر گریزمان را از بین ببرد.

سیمئونه گفت: “این یک واقعیت است که قاطع بودن شما را قهرمان می کند – اگر در هر دو جعبه قوی باشید، شانس بسیار بیشتری برای قهرمان شدن دارید.”

بارسلونا فرصت طلایی دیگری برای گل دوم داشت، اما روبرت لواندوفسکی خودخواهانه از فاصله دور به بیرون شوت کرد و او و رافینیا روی دروازه دویدند.

یک پاس ساده باعث می‌شد بازیکن برزیلی یک دروازه باز داشته باشد، اما در سال 2023 ناامید از بهبود وضعیت گل‌زنی ضعیف خود – او از ابتدای سال فقط چهار گل در لیگ به ثمر رسانده است – لواندوفسکی به تنهایی به میدان رفت و تلاش خود را به خوبی شکست داد.

ژاوی افزود: فران شادترین مرد جهان است؛ رافینیا و لواندوفسکی کمی غمگین هستند.

“خوشحالم چون تیم پیروز شده است، اما ناراحتم چون گل نزده است. لواندوفسکی با 17 گل بهترین گلزن است — تصور کنید بقیه چه احساسی دارند.”

مهاجم لهستانی به دلیل ولخرجی اش مجازات نشد زیرا بارسلونا از اعتراض دیرهنگام هندبال علیه سرخیو بوسکتس برای پیروزی جان سالم به در برد.

– ایمن سویا –

سویا پس از حذف غول های لیگ برتر، منچستریونایتد از لیگ اروپا در اواسط هفته، یک پیروزی چشمگیر دیگر را در برابر ویارئال رقم زد که در رده ششم قرار گرفت.

از زمان ورود خوزه لوئیس مندیلیبار، مربی آندلسی ها در شش بازی شکست نخورده و بسیار قوی تر از دوره قبلی خود، خورخه سامپائولی، هستند و به رده دوازدهم صعود کرده اند، هشت امتیاز بالاتر از سه رده آخر.

رافا میر در نیمه اول تیم احیا شده مندلیبار را پیش انداخت اما پائو تورس، مدافع ویارئال، آنها را از فاصله نزدیک به عقب برد.

خسوس ناواس با یک حرکت کم به سویا نزدیک شد که با سوت از کنار دروازه عبور کرد، قبل از اینکه ان-نیسیری که دو گل مقابل یونایتد به ثمر رساند، رامون سانچز پیزخوان را دوباره در دقیقه 94 به وجد آورد.

والنسیا یک برد راحت 2-0 در زمین مقابل الچه ته جدولی به دست آورد، اما همچنان در منطقه سقوط یعنی هجدهم باقی می ماند، زیرا آنها رکورد بدتری را با آلمریا در رده هفدهم دارند.

شکست 3-1 ختافه مقابل مایورکا، تیم مادریدی را در رده شانزدهم قرار داد و تنها یک امتیاز بالاتر از آلمریا و والنسیا قرار گرفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله