“فراتر از درک”: راجر فدرر با شکوه به لیونل مسی ادای احترام کرد

بدون شک بهترین فوتبالیست تمام دوران، لیونل مسی نامی است که نیازی به معرفی ندارد. نه تنها در دنیای فوتبال، مسی یک برند در عرصه ورزش جهانی است. پس از اینکه این بازیکن آرژانتینی در فهرست 100 فرد تاثیرگذار سال 2023 توسط تایم قرار گرفت، راجر فدرر، بزرگ تنیس، ادای احترامی باشکوه به این فوتبالیست آس کرد. مسی و فدرر ممکن است به دو ورزش متفاوت تعلق داشته باشند، اما تأثیری که آنها توانسته اند از طریق عملکرد خود ایجاد کنند، از همه مرزهای ورزشی فراتر می رود.

مسی سال گذشته به آرژانتین کمک کرد تا قهرمان جام جهانی فوتبال شود و فرانسه را در ضربات پنالتی در فینال شکست داد. با این برد، مسی کابینه جام های خود را تکمیل کرد و تنها عنوانی را کسب کرد که تمام عمر از او دور مانده است. از این رو او در سال 2023 در میان 100 فرد تأثیرگذار روی کره زمین قرار گرفت.

رکوردهای گلزنی و قهرمانی لیونل مسی در اینجا نیازی به بازگویی ندارد. چیزی که در مورد مسی 35 ساله برای من متمایز است، عظمت ثابت او در طول سالیان متمادی است. دستیابی به آن و حفظ آن بسیار دشوار است. او مانند یک شعبده باز دریبل می زند. فدرر برای مسی نوشت، و پاس‌های زاویه‌ای او آثار هنری هستند. آگاهی و انتظار او تقریباً فراتر از درک است.

“زندگی حرفه ای من به تازگی به پایان رسیده است. اکنون متوجه شده ام که ما ورزشکاران چقدر وزن داریم. اما در زندگی روزمره ما حتی متوجه آن نمی شویم. برای بازیکنی مانند مسی، این وزن احتمالاً سنگین تر است، زیرا او نماینده یک باشگاه مشهور جهان و یک کشور بسیار پرشور است. پیروزی آرژانتین در جام جهانی باشکوه بود. میلیون‌ها هوادار برای جشن گرفتن در خیابان‌های بوئنوس آیرس یک لحظه شگفت‌انگیز در ورزش بود که در سراسر جهان شاهد آن بودند. حتی کسانی که این کار را نمی‌کنند. اگر فوتبال را دنبال کنید باید تاثیر واقعی محبوب ترین بازی جهان را درک کرده باشید.”

ستاره بازنشسته تنیس همچنین فاش کرد که فوتبالیست های آرژانتینی مانند دیگو مردونا و گابریل باتیستوتا بازیکنان مورد علاقه او در دوران رشد بودند.

“در بزرگ شدن، دیگو مارادونا و گابریل باتیستوتا بازیکنان آرژانتینی مورد علاقه من بودند. من به اندازه کافی خوش شانس بودم که هر دوی آنها را ملاقات کردم. آنها از من الهام گرفتند. اکنون مسی می تواند الهام بخش نسل های آینده باشد. من فقط می توانم امیدوار باشم که خلاقیت و هنر منحصر به فرد او را ببینیم. کمی طولانی تر. وقتی مسی در زمین بازی می کند زیاد پلک نزنید. ممکن است چیزی باورنکردنی را از مرد لحظه از دست بدهید.”

موضوعات ذکر شده در این مقاله