ظهیر خان از جراحات مکرر بولرهای هندی متحیر است و می گوید که این “فراتر از درک او” است

ظهیر خان، بازیکن اسبق هند، روز پنجشنبه گفت که از این واقعیت که یک رشته توپ انداز سریع در حال گذراندن وقت خود دور از میدان برای پرستاری از آسیب های مکرر هستند، “متحیر” است و افزود که جایی برای آنها “آسیب های بزرگ” مشکلی پیش می آید. به غیر از جاسپریت بومرا، که چندین ماه از میادین دور بوده است، بازیکنان راست بازوی دیپاک چهار و پراسید کریشنا نیز برای مدت طولانی کریکت را از دست داده اند. چهار در IPL در حال انجام بازگشت داشت، اما چند بازی را به دلیل آسیب دیدگی همسترینگ برای چنای سوپر کینگز از دست داد در حالی که پراسید مشکلات مربوط به کمر داشت که منجر به شکستگی استرس شد.

ظهیر گفت: “من به همان اندازه شما در این مورد متحیر هستم. شما به بول کاران اشاره کردید، اما برخی از کتک زننده ها نیز صدمات جدی دارند. این چیزی است که خارج از درک من است و مطمئناً به این ترکیب مربوط می شود.” رسانه ها در جریان تعاملی که توسط جیو سینما برگزار شد.

برخی چیزها باید به دقت بررسی شوند از نظر نحوه نزدیک شدن آنها به کل فصل، تمرینات و نسبت استراحت به ریکاوری و خیلی چیزهای دیگر.

او افزود: «تشخیص فقط یک کلمه (برای توصیف) بسیار دشوار است که دقیقاً چه اتفاقی دارد می‌افتد، اما من می‌توانم بگویم، بله، جایی برای همه این افراد آسیب‌های بزرگ وجود دارد.

اما ظاهر از نحوه عملکرد دو بازیکن کلیدی دیگر هند – محمد شامی و محمد سراج – در این IPL خوشحال بود.

“مشاهده عملکرد آنها لذت بخش بود. آنها همه چیز را ساده نگه داشته اند، چیزی که لازم است. من می گویم این روش درستی برای نزدیک شدن به پاورپلی است و دیدن بول داران (مثل آنها) در حال تنظیم چنین شرایطی عالی است. به عنوان مثال، ساده کردن کارها و گرفتار نشدن در قالب، “ظهیر گفت.

ظهیر گفت که یک IPL سنگین برای شامی و سراج نباید بر حجم کاری آنها تأثیر زیادی بگذارد و به میزان بولینگ مورد نیاز در کریکت تست اشاره کرد زیرا بازیکنان هند نیز به فینال مسابقات جهانی آزمون خود در برابر استرالیا از 7 ژوئن چشم دوخته اند.

“به عنوان یک بولر، هرچه بیشتر کاسه بازی کنید، برای شما بهتر است – من همیشه به آن نگاه کرده‌ام. وقتی به حجم کار نگاه می‌کنید، همیشه معتقد بودم که درباره IPL به عنوان یک تورنمنت و T20 به عنوان یک تورنمنت صحبت می‌کنم. ظاهر، توضیح داد که اورهای با شدت بالا مانند 64 یا 70 هستند – این همان اورهایی است که شما به آنها نگاه می کنید.

“این یک حجم کاری (سناریو) خیلی زیاد نیست. با دانستن اورهای مسابقه، همیشه می توانید خودتان را مدیریت کنید، اما وقتی به فینال مسابقات تست نگاه می کنید، در مورد افزایش این حجم کاری صحبت می کنید. در یک مسابقه تست، شما بولینگ 18 را انجام خواهید داد. وی افزود: 20 اور در روز که با شدت بالا خواهد بود.

“از نقطه نظر مدیریت حجم کار، برای یک توپ انداز این است که خود را آماده کنید تا یک روز را برای 90 اور در زمین بگذرانید و روز بعد دوباره برگردید و در صورت نیاز آن را انجام دهید. این نوعی آماده سازی است. برنده جام جهانی 2011 گفت: از نظر حجم کاری باید همین الان افزایش یابد نه اینکه کاهش یابد.

این سرعت‌باز سابق از شیوه‌ای که سان‌رایزرز حیدرآباد استفاده کرده و از عمران مالک این IPL استفاده می‌کند، ابراز نارضایتی کرد، که سرعت سریع آن همه را تحت تأثیر قرار داده است.

ظهیر گفت: “من فکر می کنم که عمران مالک به خوبی توسط فرنچایز با روشی که باید از خدمات او توسط SRH استفاده می شد، مورد استفاده قرار نگرفت و این امر مشهود است.”

وی افزود: “وقتی در مورد یک دریانورد جوان صحبت می کنید، به دنبال ایجاد آن محیط و حمایت نیز هستید. چنین راهنمایی لازم است. متأسفانه این امر از سوی SRH دیده نشد و به همین دلیل است که او فصلی را تجربه کرده است. راهی که داشت.” زاهیر، که همچنین رئیس جهانی توسعه کریکت در هندی‌های بمبئی است، گفت که این فرنچایز علی‌رغم غایب پرتاب‌کننده‌های اعتصابی جاسپریت بومرا و جوفرا آرچر، خوب عمل کرده است.

وقتی در مورد سرخپوستان بمبئی صحبت می کنید و وقتی به نحوه سپری شدن فصل نگاه می کنید، فصل آسانی (به دلیل) از دست دادن (جاسپریت) بومراء و سپس جوفرا آرچر نبوده است. از نظر بولینگ، فصل سختی بوده است. اما ضربه زدن بسیار خوب بوده است – این راهی است که من آن را می بینم.”

در مجموع، فصل بسیار خوب بوده است و من می‌توانم بگویم که شتاب در آنها وجود دارد. ظهیر گفت، خوب بود.

ظاهر اعتراف کرد که MI بومراه را از دست داده است اما افزود که پیوش چاولا (20 ویکت در 13 مسابقه) با تجربه خود فوق العاده خوب عمل کرده است.

“در این شکی وجود ندارد – بومراء یک برنده مسابقه است. من در مورد این واقعیت که در ترکیب سرخپوستان بمبئی بولینگ بی تجربگی وجود دارد، بسیار پر سر و صدا بوده ام.

«پیش چاولا فوق‌العاده خوب عمل کرده و مسئولیت یک بولس‌باز ارشد را در کمپ به دوش می‌کشد، اما این ضعف در بولینگ آنها همیشه وجود داشت و بومراه دلیل اصلی آن بود و سپس جفره نیز به آن لیست پیوست. متفاوت بود.” او گفت.

“شما در طول سال ها در IPL، ارزشی را که تجربه به ارمغان می آورد، دیده اید، کسی که آنجا بوده، این کار را کرده است، کسی که می تواند فشار را به خوبی تحمل کند.

او افزود: “در بخش اسپین، تعداد زیادی از اسپینرهای جوان در اطراف وجود دارند. چاولا یک تماس مستقیم بود، زیرا او می تواند با تجربه خود به این افراد کمک کند.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله