شماره یک جهان Swiatek خواستار برابری جایزه پولی است

ایگا سویاتک شماره یک جهان روز چهارشنبه خواستار برابری جوایز بین مسابقات WTA و ATP شد. قهرمان اپن فرانسه و یو اس اوپن پس از حفظ عنوان قهرمانی خود در اشتوتگارت در آخر هفته گذشته، با شکست دادن آرینا سابالنکا شماره دو جهان در فینال، خود را برای رقابت در اوپن مادرید آماده می کند. سویاتک اندکی بیش از 100000 یورو (111000 دلار) برنده شد، که برخی با 475000 یورو (526000 دلار) کارلوس آلکاراز برای قهرمانی در مسابقات آزاد بارسلونا در تضاد بودند.

سویاتک به یک خبر گفت: «من فکر می‌کنم (تنیس) بهتر از بسیاری از ورزش‌ها است، اما هنوز هم می‌توانیم روی چیزهای زیادی کار کنیم، می‌دانید که در برخی تورنمنت‌های WTA در مقایسه با ATP در یک سطح، جوایز مساوی دریافت کنیم. کنفرانس چهارشنبه

همانطور که می‌دانیم گرند اسلم‌ها در حال حاضر یکسان هستند. این خوب است، اما مطمئناً خوب است که WTA روی آن تمرکز کند، اما من واقعاً نمی‌خواهم وارد آن شوم، زیرا این یک تجارت و گاهی اوقات سیاسی است.

“فکر نمی‌کنم تاثیر زیادی داشته باشم. فقط می‌توانم بگویم که اگر ورزش ما برابر بود، برای ما خوب بود، به خصوص به این دلیل که ما به نوعی کار مشابهی انجام می‌دهیم.”

– ثبات –

بازیکن برتر لهستانی در مادرید می گوید که بازی زنان ثبات بیشتری نسبت به مردان در حال حاضر دارد و می تواند احساسات بالاتری را ایجاد کند.

سویاتک می‌گوید: «همچنین افرادی را دریافت می‌کنم که می‌گویند تماشای تنیس مردان زیباتر است و بچه‌ها می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند، زیرا از نظر فیزیکی و بیولوژیکی قوی‌تر هستند».

اما فکر می‌کنم افراد زیادی بودند، مثلاً چند سال پیش، که می‌گفتند (بازی زنان) یکنواخت نیست و این مایه شرمساری است و باید بهتر باشد، اما در حال حاضر اساساً فکر می‌کنم که ما یکسان هستیم. نسبت به بچه ها با بازی ما سازگارتر است.

«تماشای تنیس زنان همان احساسات را به همراه دارد و حتی گاهی اوقات احساسات بیشتری را دوست دارد، زیرا ما زن هستیم و کمی احساساتی‌تر هستیم.

اما، بله، من فکر می کنم خوب است که WTA بتواند آن را یکنواخت کند.

در سال 1973، US Open اولین رویداد گرند اسلم بود که به بازیکنان زن و مرد جوایز مساوی پرداخت کرد.

پس از آن مسابقات آزاد استرالیا در سال 2001 برگزار شد، قبل از آن که مسابقات آزاد فرانسه و ویمبلدون نیز در سال 2007 تصمیم به انجام این کار گرفتند.

سویاتک گفت که باید به بازی در ارتفاعات بالاتر در مادرید عادت کند.

او افزود: “من احساس می کنم (توپ ها) بیشتر شبیه گلوله های پرنده هستند، شما باید آنها را کنترل کنید – و خاک رس کمی متفاوت است، حرکت و چیزهای دیگر، فقط باید به آن عادت کنم.”

من می‌خواهم در هر تورنمنتی که می‌روم برنده شوم، اما مطمئناً مادرید هنوز هم چنین تورنمنت‌هایی است که صددرصد به آن فکر نکرده‌ام، بنابراین فقط می‌خواهم تجربه کسب کنم.»

سویاتک در بازی افتتاحیه خود در این مسابقات به مصاف “بازنده خوش شانس” اتریشی جولیا گرابهر خواهد رفت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله