سون هیونگ مین ستاره اسپرز اولین آسیایی شد که 100 گل در لیگ برتر به ثمر رساند.

سون هیونگ مین گل تاریخی خود در پیروزی 2-1 تاتنهام مقابل برایتون را به پدربزرگ فقیدش تقدیم کرد، پس از اینکه ستاره کره جنوبی به اولین آسیایی تبدیل شد که 100 بار در لیگ برتر گلزنی می کند. سون به سبک قرنی خود با یک فینیش کرلینگ فوق العاده توانست تاتنهام را در نیمه اول در شمال لندن در روز شنبه پیش بیاورد. پس از گل تساوی لوئیس دانک، برنده دقیقه 79 هری کین تضمین کرد که گل سون از بین نخواهد رفت، زیرا تاتنهام در رده پنجم در جستجوی راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا با قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر باقی ماند.

این یک تقویت خوب برای پسر 30 ساله بود که فصل سختی را پشت سر گذاشت.

سون علاوه بر یک دوره غیرعادی طولانی از فرم شخصی ضعیف، که شامل چندین جادو روی نیمکت است، مجبور شده است با مرگ اخیر پدربزرگش کنار بیاید.

او به بی بی سی گفت: “این چیزی بود که من آرزویش را داشتم. این یک دستاورد شگفت انگیز است که بدون هم تیمی هایم به آن دست نمی یافتم.”

“به ثمر رساندن 100 گل در لیگ برتر چیز بزرگی است. من واقعا احساساتی بودم زیرا در چند هفته گذشته لحظات سختی را پشت سر گذاشتم. پدربزرگم فوت کرد و این کار آسانی نبود. من می خواهم آن گل را برای او بفرستم.”

سون از زمانی که در سال 2015 از بایرلورکوزن با بایرلورکوزن قراردادی با مبلغ 22 میلیون پوند (27 میلیون دلار) به نظر می رسد، دوران حرفه ای قابل توجهی در تاتنهام داشته است.

نمایش های پویا او را به عنوان یکی از ترسناک ترین بازیکنان لیگ برتر معرفی کرده است، در حالی که شخصیت متواضع او او را مورد علاقه هواداران تاتنهام قرار داده است.

سون امیدوار است آخرین لحظه عطف او به عنوان الهام بخش دیگر آسیایی هایی باشد که رویای بازی در لیگ های برتر اروپا را دارند.

وی گفت: امیدوارم همه بازیکنان آسیا به ویژه در کره جنوبی به این موفقیت نگاه کنند و باور داشته باشند که می توانند آن را نیز انجام دهند.

این برای آسیا چیز خوبی است و من مسئولیت بزرگی را بر عهده می‌گیرم که الگوی خوبی برای کمک به جوانان باشم. می‌خواهم آنها باور کنند که یک بازیکن آسیایی می‌تواند کارهای شگفت‌انگیزی در لیگ برتر انجام دهد.»

سون با اعتراف به اینکه گاهی اوقات برایش سخت بود که در طول فصل سختش خوش‌بین بماند، افزود: “گاهی اوقات همیشه انتظار یک فصل شگفت‌انگیز را دارید. من ناامید هستم اما بازیکن کاملی نیستم، بنابراین باید به نقاط ضعفم نگاه کنم.

هواداران از من حمایت می کنند و من باید مسئولیت بزرگی را بر عهده بگیرم تا در ادامه فصل عملکرد خوبی داشته باشم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله