سه نفر به دلیل توهین نژادپرستانه به وینیسیوس جونور بازداشت شدند: پلیس اسپانیا

عکس فایل وینیسیوس جونیور.© AFP

پلیس اسپانیا سه جوان را مظنون به توهین نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور مهاجم رئال مادرید در جریان بازی آخر هفته دستگیر کرد که اعتراض بین المللی را برانگیخت. مهاجم ملی پوش 22 ساله برزیلی روز یکشنبه در جریان شکست 1-0 مقابل والنسیا هدف یک هوادار خانگی قرار گرفت و بعداً از بازی اخراج شد. او در این فصل اغلب در استادیوم های سراسر اسپانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته است. پلیس ملی اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد: پلیس امروز سه جوان را در والنسیا به دلیل رفتار نژادپرستانه که یکشنبه در بازی والنسیا و رئال مادرید رخ داد، دستگیر کرد.

بازی یکشنبه برای دقایقی متوقف شد و داور در گزارش پس از بازی خود نوشت که فریادهای “میمون” به سمت وینیسیوس کشیده شده است.

دادستان های اسپانیا تحقیقاتی را در مورد این حادثه آغاز کردند که توسط رئیس جمهور برزیل لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا و نخست وزیر اسپانیا پدرو سانچز محکوم شد.

اوایل روز سه‌شنبه پلیس اعلام کرد که سه مرد را سه‌شنبه دستگیر کرده است که مظنون به آویزان کردن آدمک وینیسیوس جونیور، مهاجم رئال مادرید از پلی در مادرید در ژانویه است.

پلیس در بیانیه‌ای جداگانه گفت: چهار مردی که در مادرید دستگیر شدند، مظنون به جنایت نفرت هستند که یک مانکن با پیراهن وینیسیوس را از پل آویزان کردند.

آدمکی که پیراهن وینیسیوس جونیور را پوشیده بود در روز 26 ژانویه قبل از بازی این باشگاه مقابل اتلتیکو مادرید از روی پل بزرگراهی نزدیک زمین تمرین رئال مادرید به گردن آویزان شد.

بنری به رنگ قرمز و سفید اتلتیکو که روی آن نوشته شده بود «مادرید از رئال متنفر است» نیز بر روی پل نصب شده بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله