سازمان جهانی اقدام علیه کشتی گیران هندی را محکوم کرد و خواستار “تحقیق بی طرفانه” در مورد اتهامات آنها شد

در میان اعتراض طولانی مدت کشتی گیران آسیایی هند که ادعا می کنند شکایات آنها علیه بریج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) تا حد زیادی نادیده گرفته شده است، نهاد جهانی این ورزش – اتحادیه جهانی کشتی (UWW) – بیانیه ای در این خصوص منتشر کرده است. در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، UWW از مقامات خواسته است تا تحقیقات بی‌طرفانه‌ای را در مورد این اتهامات انجام دهند. آنها همچنین خواستار برگزاری انتخابات در WFI شده‌اند، که ممکن است به تعلیق این نهاد ملی منجر شود.

UWW اخیراً نسبت به بازداشت کشتی گیران معترض ابراز نگرانی کرده است. روز یکشنبه، کشتی گیران درجه یک توسط پلیس دهلی بازداشت شدند که قصد داشتند به سمت پارلمان جدید راهپیمایی کنند. تصاویری از قهرمانان وینش فوگات و پسر عمویش سانگیتا فوگات که توسط پلیس به دست و به زمین چسبانده شده بودند، شوک و خشم را در سراسر کشور برانگیخت.

“چند ماه است که اتحادیه جهانی کشتی با نگرانی زیادی وضعیت هند را که در آن کشتی گیران به اتهامات سوء استفاده و آزار و اذیت رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) اعتراض می کنند، پیگیری کرده است. UWW در بیانیه خود گفته است که در مراحل اولیه کنار گذاشته شده و در حال حاضر مسئول نیست.

وقایع این روزهای اخیر نگران‌کننده‌تر است که کشتی‌گیران به‌خاطر راهپیمایی اعتراضی توسط پلیس دستگیر و موقتاً بازداشت شدند. محلی که بیش از یک ماه در آن اعتراض داشتند نیز توسط مقامات پاکسازی شده است. “

UWW موضع خود را در مورد این موضوع روشن کرد و اقدام علیه کشتی گیران را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: “UWW رفتار و بازداشت کشتی گیران را قاطعانه محکوم می کند. از عدم نتیجه تحقیقات تاکنون ابراز ناامیدی می کند. UWW از مقامات مربوطه می خواهد تا تحقیقات کامل و بی طرفانه در مورد اتهامات را انجام دهند.”

همانطور که قبلاً از ابتدای این وضعیت انجام داده است، UWW جلسه ای با کشتی گیران برگزار خواهد کرد تا وضعیت و ایمنی آنها را جویا شود و حمایت خود را برای حل عادلانه و عادلانه نگرانی های آنها تأیید کند.

هیئت حاکمه جهانی نیز تهدید به تعلیق کرد. “در نهایت، UWW اطلاعات بیشتر در مورد مجمع عمومی انتخابی بعدی را از IOA و کمیته موقت WFI درخواست خواهد کرد. مهلت 45 روزه ای که در ابتدا برای برگزاری این مجمع انتخابی تعیین شده بود، باید رعایت شود. در صورت عدم انجام ممکن است این کار انجام شود. UWW فدراسیون را به حالت تعلیق درآورد و در نتیجه ورزشکاران را مجبور به رقابت با پرچم بی‌طرف کرد. یادآوری می‌شود که UWW قبلاً با تخصیص مجدد مسابقات قهرمانی آسیا که در اوایل سال جاری در دهلی نو برنامه‌ریزی شده بود، اقداماتی را در این شرایط انجام داد.

در همین حال، کشتی گیران معترض پس از مداخله نارش تیکایت، رهبر کشاورز، برنامه های خود را برای ارسال مدال های خود در گانگا در هاریدوار لغو کردند. آنها مهلت پنج روزه برای اقدام علیه رئیس فدراسیون کشتی داده اند.

موضوعات ذکر شده در این مقاله