سابالنکا در فینال مادرید انتقام سوئیاتک را طرح می کند، سیتسیپاس بیرون می آید

آرینا سابالنکا روز پنج شنبه با حضور در فینال اوپن مادرید برای دومین بار در سه سال گذشته یک هدیه تولد زودهنگام به خود داد و سپس نقشه انتقام از ایگا سویاتک شماره یک جهان را گرفت. شماره دو جهان روز جمعه 25 ساله شد و بلاروسی با وزش نسیم از ماریا ساکاری شماره نهم جهان یونانی با نتایج 6-4 و 6-1 جشن گرفت. سابالنکا، قهرمان سال 2021 در مادرید، پس از شکست ورونیکا کودرمتووا، 6-1، 6-1، برنده اوپن فرانسه و ایالات متحده، در مسابقه قهرمانی روز شنبه به مصاف سویاتک خواهد رفت.

سابالنکا قهرمان آزاد استرالیا برای پنجمین عنوان قهرمانی WTA 1000، سیزدهمین عنوان حرفه ای در مجموع و سومین عنوان قهرمانی در سال 2023 خواهد بود.

او این فرصت را خواهد داشت تا انتقام شکست خود را در ست های مستقیم از سویاتک در مسابقه قهرمانی ماه گذشته اشتوتگارت بگیرد.

او گفت: “من واقعاً می خواهم این انتقام را بگیرم.” واقعا عالی خواهد بود که بتوانیم بازیکنی مانند ایگا را روی خاک رس شکست دهیم.

“در اشتوتگارت روی توپ های کوتاه عجله داشتم، خیلی تلاش کردم تا شوت برنده را بزنم. این بار با حوصله بیشتری بازی کردم و منتظر توپ مناسب بودم تا امتیاز را تمام کند.”

سوئیاتک، بازیکن برتر این تیم، رکورد 5-2 برد- باخت مقابل سابالنکا را به دست آورده است و در سه دیدار قبلی این دو در زمین خاکی نیز پیروز شده است.

در مرحله یک چهارم نهایی مردان، یان-لنارد استروف شماره پنج جهان استفانوس سیتسیپاس را حیرت زده کرد تا تنها سومین بازنده خوش شانسی باشد که به نیمه نهایی مسابقات ATP Masters رسیده است.

آلمانی 33 ساله که در مرحله مقدماتی پیش از حضور در قرعه‌کشی اصلی شکست خورده بود، با نتایج 7-6 (7/5)، 5-7، 6-3 پیروز شد.

او اکنون در مرحله نیمه نهایی روز جمعه به مصاف اصلان کاراتسف از روسیه می رود.

استراف که از قضا آخر هفته گذشته در مقدماتی مغلوب کاراتسف شده بود، گفت: “احساس شگفت انگیزی است. نبرد بسیار بسیار سختی بود. من قبلا می دانستم، باید بهترین عملکردم را داشته باشم.”

در مرحله دیگر نیمه نهایی، مدافع عنوان قهرمانی و شماره دو جهان، کارلوس آلکاراز، که روز جمعه تولد 20 سالگی خود را جشن می گیرد، به مصاف بورنا کوریچ از کرواسی می رود.

استراف که در رتبه 65 جهان قرار دارد، پس از توماس یوهانسون در تورنتو در سال 2004 و لوکاس پویله در رم در سال 2016 به عنوان یک بازنده خوش شانس برای رسیدن به نیمه نهایی مسترز.

– شکست در مسابقات مقدماتی –
استراف اضافه کرد: “اصلان این هفته تا اینجای کار فوق العاده بازی می کند و او به راحتی مرا در مسابقات مقدماتی شکست داد. من بهترین تنیس را در آن مسابقه بازی نکردم.”

کاراتسف در نبرد تیم های ضعیف با نتیجه 7 بر 6 (7/3) ژانگ ژیژن از پیش رو برداشت و به چهار تیم آخر راه یافت.

کاراتسف، روس رتبه 121 جهان، باید از مرحله مقدماتی در پایتخت اسپانیا می گذشت.

ژانگ، با رتبه 99، اولین بازیکن چینی بود که یک مسابقه ATP 1000 را به هشتم پایانی رساند.

بین آنها، این دو مرد با حذف دانیل مدودف، نفر دوم و هموطن خود در مرحله یک هشتم نهایی، با حذف کاراتسف، تنها یک ست در هفت مسابقه، شش تیم را حذف کردند تا به مرحله یک چهارم نهایی برسند.

روز پنجشنبه، کاراتسف اعصاب خود را در لحظات کلیدی بهتر حفظ کرد و قبل از پیروزی در تای بریک، هر سه امتیاز بریک را که در ست اول با آن روبرو شد نجات داد.

او بلافاصله در گیم افتتاحیه ست دوم شکست خورد و در یک ساعت و 40 دقیقه به پیروزی رسید.

کاراتسف، 29 ساله، در سال 2021 به نیمه نهایی اوپن استرالیا راه یافت، اما قبلاً هرگز در مسابقات مسترز 1000 به 4 تیم آخر راه نیافته بود.

او در اوایل سال 2022 قبل از سقوط به رتبه چهاردهم این رده بندی صعود کرد.

کاراتسف گفت: “من سال را درون 100 تیم برتر آغاز کردم، سپس در مسابقات سقوط کردم و چند بازی را باختم. شما باید ادامه دهید و باور کنید.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله