زمانی که از رینکو سینگ خواسته شد زمین را پاک کند، داستان سورئال قهرمانان کریکت را می نویسد

“لازم نیست به کسی بگویید که کف یک مرکز آموزشی را تمیز می کنید. فقط صبح بیایید، نظافت را انجام دهید و بروید. هیچ کس نمی داند.” اما من این ایده را دوست نداشتم.» رینکو سینگ یک بار مصیبت خود را روایت کرده بود. اینها سخنان پدرش به رینکو جوان قبل از شروع بازی در سطح زیر 16 سال برای اوتار پرادش بود. خانواده هفت نفره که شامل پنج پسر بود، درآمد ناچیز پدر خانچند از تحویل سیلندرهای گاز مایع را در خانه به خانه، برای تامین مالی ناکافی دانستند و بیشتر آنها مجبور بودند برای گذران زندگی خود کارهای عجیب و غریب انجام دهند. زندگی، در واقع برای رینکو و خانواده اش سخت بود.

با این حال، استقامت او را حفظ کرد و اکنون پس از ضربه قدرت هیجان انگیزش در IPL در یکشنبه شب، او به یک نام آشنا تبدیل شده است.

وقتی با کانال رسمی یوتیوب KKR صحبت کرد، آرواره‌های او سفت شد: “من آنقدر تحصیل نکرده‌ام که دوباره به دانشگاه‌ها بازگردم. فقط کریکت است که می‌توانست مرا جلو ببرد و این فقط یکی از گزینه‌ها نبود، بلکه تنها گزینه بود.” زمان بازگشت در طول یک تعامل

روز یکشنبه، این بازیکن 25 ساله تنومند اهل آلیگر نه تنها برای پنج ضربه ششم متوالی به هم تیمی خود یاش دایال ضربه زد تا یک برد باورنکردنی در IPL به دست آورد، بلکه تک تک توپ هایی که در ورزشگاه نارندرا مودی از روی طناب ها اوج گرفتند. خود یک بیانیه بود

در چند سال گذشته، خانواده او توانسته اند با پول IPL با فقر خداحافظی کنند، اما از این پس، او از ستاره شدن IPL برای آیندگان برخوردار خواهد شد.

ایان بیشاپ در حال پخش بود که رینکو تحویل آهسته تری به پشت دایال زد.

“رینکو سینگ، نام را به خاطر بسپار” با صدای بیشاپ چیزی بود که دوست داشتید در یک حلقه بشنوید.

رینکو پس از ضربه پیروزی خود گفت: “پدرم خیلی تلاش کرد، من از خانواده کشاورز هستم. هر توپی که از زمین بیرون می زدم به افرادی تقدیم می شد که خیلی برای من فداکاری کردند.”

در طول فصل داخلی 2021، او در حالی که برای دومین بار در یک بازی برای UP می رفت، از ناحیه زانو آسیب جدی دید و تحت عمل جراحی قرار گرفت. پدرش به قدری افسرده بود که چند روز قبل از اینکه به او بفهماند مصدومیت بخشی از زندگی بازیکنان است دست از غذا خوردن کشید.

آن پسر علیگر

علیگر به عنوان یک مرکز فرهنگی هند در نظر گرفته می شود و دانشگاه مسلمان مشهور علیگر هنوز جایگاه خود را در بین موسسات علمی نخبه کشور دارد.

نزدیک به یک قرن و نیم در حال حاضر (148 سال) این خانه خانه روشنفکران، شاعران، اصلاح طلبان اجتماعی، ورزشکاران (سرگرد ضیان چاند و لالا آمارنات) بوده است.

بزرگترین پیوند شهر با ورزش این است که زادگاه کاپیتان سابق هاکی هند ظفر اقبال است.

اما علیگر به رینکو نیز تعلق دارد، که پدرش اگر سعی می‌کردند کریکت را بر مطالعات ترجیح دهند، اغلب همه پنج پسرش را از پای در می‌آورد.

“برای انجام مسابقات بین کلنی یا باشگاهی مناسب، باید پول جمع می کردی تا یک توپ چرمی بخری و پدرم هرگز به من پول نمی داد. یک بار برای بازی در کانپور رفتم و مادرم 1000 روپیه از خواربار فروشی محلی قرض گرفت. رینکو در آن زمان به یاد می آورد تا پول جیبی ام را تامین کنم.

“پاپا سه هوم پاانچو بهیون کو باهوت معار پادی های (همه پنج برادر از پدر کوبیده شده اند). پدرم دستفروش بود، سیلندرهای گاز مایع تحویل می داد و وقتی برای کار در دسترس نبود، ما برادران مجبور شدیم آن را پر کنیم. و پدر تا زمانی که ما زایمان نکرده بودیم با چوب می نشست.

بلند کردن سیلندر LPG سنگین نیاز به قدرت زیادی دارد. رینکو و یکی از برادرانش اغلب سیلندر سنگین را با دوچرخه خود حمل می‌کردند و سپس برای تحویل از طریق خطوط فرعی علیگر به مناطق مسکونی و هتل‌ها می‌رفتند.

“هوم پاانچو بهیون نه پاپا کو کام من باهوت مداد کاری هاین. (هر پنج برادر در کارش به پاپا کمک کرده اند.” پس چه زمانی پدرش بالاخره از کتک زدن او به دلیل نادیده گرفتن درس و بازی کریکت دست کشید.

“یک تورنمنت به نام جام جهانی مدرسه توسط DPS Aligarh برگزار می شد و من به عنوان “مرد تورنمنت” قضاوت شدم. این اولین باری بود که پاپا برای تماشای من روی زمین آمده بود. یک موتور دوچرخه در جلو به من دادند. Usdin ke baad unhone kabhie nahi mara (او هرگز بعد از آن روز دستش را بلند نکرد)” رینکو برای اولین بار در آن تعامل در حال خنده دیده شد.

از طریق رتبه ها می آیند

او سهم خود را رد کرد زیرا در طول آزمایشات U-16 UPCA دو بار نادیده گرفته شد، اگرچه خودش اعتراف کرد که در آن زمان برای آن سطح آماده نبود.

اما در سال 2012، او آماده بود و در اولین بازی خود در Vijay Merchant Trophy، 154 گل به ثمر رساند و اینینگ مانند آن در یک تورنمنت BCCI به او اطمینان داد که اگر سخت کار کند، می تواند کریکت نخبه بازی کند.

در عرض چند سال، او در تیم U-19 بود و در سال اول (2014) مستقیماً به تیم یک روزه UP معرفی شد و هرگز به عقب نگاه نکرد.

هنگامی که بازی کریکت رقابتی را شروع می کنید، سرمایه گذاری های خاصی وجود دارد و کیت یکی از اصلی ترین آنهاست.

“حداقل پنج یا شش نفر واقعاً در سفرم به من کمک کردند. مربی دوران کودکی من، مسعود امینی، محمد زیشان، که لباس کامل شامل خفاش کریکت را برای من فراهم کرد، آرجون سینگ فاکیرا، نیل سینگ و سواپنیل جین افرادی هستند که همیشه خواهم بود. متشکرم،” او در آن زمان گفته بود.

در سه سال گذشته، رینکو خانواده خود را به آپارتمان جدیدشان در شهر نقل مکان کرده است، اولین کاری که با پول IPL انجام داد. او تمام وام های معوقه خانواده اش را پرداخت کرده است.

“Jo dikkate thi saari duur ho gayi, (همه مشکلات حل شده است)” شادی قابل لمس بود.

رینکو سینگ استعداد و توانایی را دارد اما پس از یکشنبه می توان به جرات گفت که او قلب دارد که در سخت ترین شرایط صاحب صحنه بزرگ شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله