ریاض محرز تریبل منچسترسیتی را به فینال جام حذفی فرستاد

ریاض محرز با هت تریک این بازیکن الجزایری که روز شنبه در ومبلی مقابل شفیلد یونایتد به پیروزی رسید، منچسترسیتی را به فینال جام حذفی اخراج کرد.

نمایش فوق‌العاده محرز باعث شد که سیتی به سه شکست پیاپی خود در نیمه نهایی جام حذفی پایان دهد.

این بازیکن 32 ساله در اواخر نیمه اول با یک پنالتی مقاومت یونایتد را در هم شکست و پس از این فاصله با دو پایان بالینی سه گانه خود را تکمیل کرد.

حریف سیتی در فینال ومبلی در 3 ژوئن، برنده دیدار نیمه نهایی یکشنبه بین منچستریونایتد و برایتون خواهد بود.

شاگردان پپ گواردیولا برای اولین بار از سال 2019 به فینال بازگشتند، زمانی که آنها برای تنها بار در دوران سلطنت اسپانیایی جام حذفی را به دست آوردند.

آنها اولین تیمی هستند که بعد از اورتون در سال 1966 بدون دریافت یک گل به فینال می رسند.

گواردیولا گفت: “این چهارمین فصل متوالی است که در نیمه نهایی هستیم. ما در گذشته نمی توانستیم برنده شویم اما امروز نمایش دادیم.”

ما نمی توانیم فراموش کنیم که سه روز پیش در مونیخ بودیم. ممکن است سخت باشد. ما باید عملکرد خوبی از خود نشان می دادیم و این کار را انجام دادیم. همه بچه هایی که وارد شدند عالی بودند.

من واقعا خوشحالم که باشگاه پس از سال ها به فینال بازگشته است.”

گواردیولا در مورد پیروزی محرز در بازی افزود: “ریاض وقتی بازی نمی کند همیشه با من بدخلق است. او باعث می شود متوجه شوم.

وقتی بازی می‌کند، او آنجاست، این مهم‌تر است. او بازیکن بزرگی است. من برای ریاض خیلی راضی هستم.»

سیتی در 11 بازی از 12 بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها پیروز شده است و همچنان در مسیر کسب سه گانه به یاد ماندنی است زیرا آنها در تعقیب آرسنال در لیگ برتر و مصاف با رئال مادرید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند.

گواردیولا از سه گانه: ما خیلی دور هستیم. اما پس از سال‌ها، کسب عناوین بسیار، هنوز یک سال دیگر در مراحل آخر رقابت‌های بزرگ اینجا هستیم.

ذهنیت باشگاه، نه فقط بازیکنان، وجود دارد. به همین دلیل است که من دوست دارم در این باشگاه باشم.”

سیتی در رده دوم روز جمعه زمانی که آرسنال، رهبر لیگ برتر انگلیس با تساوی 3-3 در انتهای جدول، ساوتهمپتون متوقف شد، مورد استقبال قرار گرفت.

این نتیجه باعث شد که قهرمان پنج امتیاز از آرسنال عقب باشد، اما در حالی که دو بازی در آستانه دیدار حساس آنها مقابل توپچی ها در روز چهارشنبه در منچستر قرار دارد.

با در نظر گرفتن بازی آرسنال، گواردیولا به کوین دی بروین، جان استونز، روبن دیاس و فیل فودن در میان شش تغییر تیمی که روز چهارشنبه در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ به تساوی رسید، استراحت داد.

اگرچه سیتی در اوج فرم قرار دارد و یونایتد یک برد تا صعود به لیگ برتر فاصله دارد، تعداد شگفت انگیزی از صندلی های خالی در بین 69603 تماشاگر وجود داشت.

هواداران یونایتد برای مدت کوتاهی سطح دسی بل را بالا بردند که ایلیمان ندایه یک فرصت طلایی را در عرض دو دقیقه هدر داد و از فاصله نزدیک به استفان اورتگا شلیک کرد.

ندایه لحظاتی بعد به سمت دروازه کناری شلیک کرد، زیرا ترکیب سیتی که بسیار تغییر کرده بود در تلاش برای گل زدن بود.

شاگردان گواردیولا حدود 80 درصد توپ و میدان را از آن نقطه در انحصار داشتند.

آنها سرانجام در دقیقه 43 زمانی که یونایتد نتوانست یک ضربه ایستگاهی را دفع کند، به موفقیت دست یافتند و باعث شد تا دنیل جبیسون یک پنالتی بیهوده را با هک وحشتناک برناردو سیلوا دریافت کند.

محرز بقیه کارها را انجام داد و با آرامش وس فودرینگهام را از محل اشتباه به راه انداخت.

در حالی که یونایتد نتوانست جلوی جریان را بگیرد، محرز با تلاش انفرادی در دقیقه 61 عملاً نتیجه را به پایان رساند.

محرز، مکس لو را دزدید قبل از شروع یک موج مهیج که دریای سرخ مدافعان بلیدز را از هم جدا کرد، مدافعان به طرز عجیبی تصمیم گرفتند که به وینگر ضربه نزنند، زیرا او یک پایان جالب را فراتر از فودرینگهام زد.

روز به یاد ماندنی برای محرز بود و او در دقیقه 66 سه گانه خود را تکمیل کرد.

پاس عرضی جک گریلیش به ماهرز رسید و او یک ضربه پایین پای چپ از فودرینگهام از فاصله 10 یاردی عبور داد.

این سیگنالی برای گواردیولا بود که ارلینگ هالند را جایگزین کند زیرا افکار سیتی به دیدار با آرسنال معطوف شد.

موضوعات ذکر شده در این مقاله