روهیت شارما به شاهکار مونومنتال T20 دست یافت و دومین هندی شد که موفق به انجام این کار شد

روهیت شارما کاپیتان هندی های بمبئی© BCCI

سرخپوستان بمبئی روز یکشنبه در مقابل سان رایزرز حیدرآباد با هشت ویکت پیروز شدند و امیدهای خود را برای بازی های پلی آف زنده نگه داشتند. با تعقیب 201، MI به راحتی تنها در 18 اور به خط پایان رسید، که توسط کامرون گرین اولین قرن IPL بود. به جز گرین، بازیکن دیگری که در تعقیب و گریز برجسته شد، کاپیتان روهیت شارما بود که 56 توپ را از 27 توپ شکست و سهم زیادی در پیروزی تیم داشت. روز به یاد ماندنی برای روهیت تبدیل شد، زیرا تیم او نه تنها به پیروزی دست یافت، بلکه او به دو نقطه عطف مهم در این مسابقه نیز دست یافت.

روهیت 11000 دویدن خود را در قالب T20 تکمیل کرد و دومین خمیر هندی شد که به این شاهکار نادر دست یافت. تنها هندی دیگر در لیست نخبگان کتک زن، ویرات کوهلی با 11864 دوش است.

کاپیتان هندی همچنین 5021 دویدن خود را برای هندی های بمبئی تکمیل کرده است و دومین بازیکنی است که 5000 دویدن به علاوه برای یک فرنچایز را تکمیل کرده است. به جز او، تنها کوهلی 7162 دوش برای رویال چلنجرز بنگلور داشته است.

با آمدن به مسابقه، بمبئی هدف 201 را با 12 توپ و 8 ویکت خالی کرد و 16 امتیاز از 14 مسابقه را به دست آورد. اما سرنوشت آنها بعد از بازی در بنگالورو – که در حال بارندگی است – بین رویال چلنجرز بنگلور و گجرات تایتانز در اواخر روز تعیین خواهد شد.

اگر رقابت بین RCB و GT به پایان برسد، بمبئی به چهار مرحله نهایی راه پیدا می کند، اما اگر میزبان برنده شود، بر اساس نرخ خالص بهتری که انجام می شود، واجد شرایط می شوند. MI در حال حاضر NRR برابر 0.044- در مقابل 0.180+ RCB دارد.

با یک NRR پایین تر، MI وظیفه غیرمحتمل داشت که در 11.4 اور یا 70 توپ در صورت رد شدن از RCB روی میز، 201 گل به ثمر برساند.

گرین در طول 100 شکست ناپذیری خود که تنها 47 توپ به دست آورد، هشت چهار و هشت شش ضربه زد. او 53 دوش با سوریاکومار یاداو (25 بدون بیرون) برای ویکت سوم بدون شکست اضافه کرد تا MI از خط عبور کند.

(با ورودی های PTI)

موضوعات ذکر شده در این مقاله