رومن گروسژان پس از سقوط آتشین ، بیمارستان را تغییر داد و مردی تغییر یافته را ترک کرد


رومن گروسژان به خبرگزاری فرانسه گفت كه پس از خروج از بیمارستان در روز چهارشنبه در پی فرار چشمگیر خود از سقوط سریع السیر آتشین در گرندپری فرمول یک بحرین ، “مرگ” را دید. راننده هاس ، گروسژان پس از برخورد با دانیل کویت در اولین دور مسابقه روز یکشنبه ، به طریقی خود را از اتومبیل فروزانش فقط با سوختگی در دستان و شکستگی پای چپ خارج کرد و در یک بیمارستان نظامی در بحرین مداوا شد. گروسژان به خبرگزاری فرانسه گفت: “من مرگ را از نزدیک دیدم. شما نمی توانید آن را زندگی کنید و همان انسان باشید.”

اخبار

این فرانسوی 34 ساله قبل از اینکه زنده بماند ، تقریباً نیم دقیقه در ماشینش گیر کرده بود ، بیشتر به خاطر سلول زنده ماندن ماشین ، دستگاه به اصطلاح “هاله” او بود.

وی برای AFP این حادثه را توصیف کرد ، که به گفته وی “شدیدترین” در دوران حرفه ای خود در F1 و آتش سوزی بعدی نبود که توانست با جراحات جزئی از آن فرار کند.

گروسژان با صدای لرزیدن گفت: “من بلافاصله کمربند ایمنی را باز کردم و سعی کردم از ماشین پیاده شوم ، اما فهمیدم که کلاه ایمنی ام به چیزی برخورد می کند.”

“من عقب نشستم ، به خودم گفتم كه گیر كرده ام و منتظر می مانم.

“اما در سمت چپ من ، کاملا نارنجی بود و فهمیدم که دارد می سوزد. به خودم گفتم:” وقت انتظار نیست ، سعی می کنم از سمت راست بیرون بیایم “، اما نتوانستم. از سمت چپ هم بیرون نروید.

“من فکر کردم:” این نمی تواند به پایان برسد ، نه اکنون “. من سعی کردم دوباره بیرون بیایم ، اما نتوانستم ، بنابراین نشستم و مرگ را دیدم ، نه از نزدیک ، بلکه از خیلی نزدیک … احساسی است که آرزو می کنم برای هیچ کس نباشد. “

“زندگی من را برای همیشه تغییر داد”

گروسژان گفت که او با فکر کردن به سه فرزند خود در حالی که شعله های آتش وسیله نقلیه او را فرا گرفته بود ، راهی برای استخراج خود پیدا کرد.

وی گفت: “آنجا بود كه من منابع را برای بیرون آوردن پای مسدود شده ، سر برگرداندن … و قرار دادن دستانم برای بلند كردن خودم از دانستن اینكه قرار است بسوزند ، پیدا كردم ، اما مشكلی نبود.”

وی پس از انتقال به یک مرکز پزشکی از شوک و درد شروع به لرزیدن کرد ، اما او توانست “چهره های آشنا را ببیند” و با همسر ، ماریون ژول گروژین ، مجری تلویزیون فرانسه صحبت کند.

گروسژان گفت كه او با روانشناس ورزش همیشگی خود صحبت می كند تا درمورد هرگونه مشكل روحی كه می تواند ناشی از این مسواك زدن با مرگ باشد ، كمك كند.

وی گفت: “در حال حاضر ، کابوس ، افکار بد ، فلاش بک یا لحظه های ترس ندارم ، اما این بدان معنا نیست که آنها آمدن نخواهند داشت و به همین دلیل است که ما در مورد آن بحث خواهیم کرد.”

راننده برزیلی Pietro Fittipaldi – نوه امرسون فیتی پالدی قهرمان دو بار جهان – اولین مسابقه F1 خود را به جای Grosjean در مسابقات جایزه بزرگ Sakhir این آخر هفته ، در بحرین انجام خواهد داد.

گروسژان اظهار امیدواری کرد تا ماه آینده برای آخرین GP سال 2020 در ابوظبی برگردد ، که همچنین می تواند آخرین مسابقه F1 او باشد زیرا هاس روز چهارشنبه اعلام کرد که پسر مایکل شوماخر میک در سال آینده در یک ترکیب جدید به نیکیتا مازپین تازه کار روسی می پیوندد.

تبلیغ شده

وی گفت: “محدودیت هایی که برای آینده به من تحمیل شده مربوط به ترس از این نیست که بار دیگر این اتفاق بیفتد بلکه بیشتر از این است که دیگر مجبور نباشم این کار را با عزیزانم انجام دهم.”

“یک هفته قبل ، یک سال مرخصی غیرممکن به نظر می رسید. امروز به خودم می گویم که kitesurf ، مسابقات دوچرخه سواری خواهم دید ، بچه هایم را می بینم ، سرگرم می شوم ، شراب می نوشم. این زندگی من را برای همیشه تغییر خواهد داد.”

مباحث ذکر شده در این مقاله