رودریگو بریس مادرید را بر سویا برد

رودریگو روز شنبه با زدن دو گل، رئال مادرید را با نتیجه 2-1 مقابل سویا در لالیگا برد و تیمش را با 4 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب رده سومی اتلتیکو مادرید رساند. مادرید وینیسیوس جونیور وینگر مصدوم را نداشت، وینسیوس جونیور که در طول هفته پس از آزار نژادپرستانه هواداران والنسیا در آخر هفته گذشته مورد حمایت جهانی قرار گرفت. شاگردان کارلو آنچلوتی در خط حمله، کریم بنزما و مارکو آسنسیو را نیز از دست دادند.

رودریگو تنها مهاجم ثابت مادریدی بود. پس از اینکه رافا میر به فینالیست های لیگ اروپا که روز چهارشنبه مقابل رم قرار گرفتند، برتری داد، رودریگو با دو گل شانس خود را رقم زد، اولین گل از یک ضربه ایستگاهی.

رودریگو به DAZN گفت: “انتخاب سخت است. آنها هر دو گل خوبی بودند، شاید گل دوم کمی بیشتر باشد، اما گلزنی از روی ضربه ایستگاهی همیشه خاص است.”

ما همیشه آن‌ها را تمرین می‌کنیم و قبلاً در مورد آن صحبت می‌کنیم، هر کسی که مطمئن‌تر است آن را می‌گیرد و من توپ را می‌گیرم.»

آنچلوتی در 10 دقیقه باقی مانده رودریگو را از زمین خارج کرد.

رودریگو گفت: “من کمی از او عصبانی بودم زیرا می خواستم یک گل دیگر بزنم، یک هت تریک، اما اشکالی ندارد، او به من گفت که به این ترتیب ما برنده خواهیم شد.”

خوزه لوئیس مندیلیبار، سرمربی سویا، بسیاری از بازیکنان اصلی معمول خود را در ورزشگاه غرق باران رامون سانچز پیزخوان چرخاند تا برای فینال مقابل شاگردان ژوزه مورینیو آماده شود.

میر در دقیقه سوم پس از مهار ضربه برایان گیل، یک ریباند را به سقف دروازه کوبید تا سویا را جلو بیاندازد.

رودریگو باید گل تساوی را می زد، اما پس از بازی خوب دنی سبایوس و لوکاس وازکز، زمانی که به خوبی قرار می گرفت، خارج از هدف شلیک می کرد.

با این حال، بازیکن برزیلی خیلی زود رئال مادرید را از یک ضربه ایستگاهی به تساوی کشاند و تلاش خود را دور دیوار و به گوشه پایینی، یاسین بونو، دروازه بان اشتباه پا، رساند.

میر در اوایل نیمه دوم با تلاشی که با کمی سوت به پایان رسید دوباره نزدیک شد، قبل از اینکه رودریگو برای گل دوم خود به ثمر رسید.

مهاجم برزیلی که توسط تونی کروس آزاد شد، گونزالو مونتیل، مدافع سویا را به یک سمت و سپس به سوی دیگر فرستاد، قبل از اینکه از مقابل بونو به خانه برود.

این نهمین گل برزیلی در لیگ فصل بود، رقابتی که در آن او کم کم به یکی از قابل اعتمادترین بازیکنان آنچلوتی تبدیل شد.

آنچلوتی به خبرنگاران گفت: رودریگو به عنوان یک مهاجم مرکزی برجسته بود، او می تواند در آنجا بازی کند.

او ویژگی‌های متفاوتی دارد، اما با دریبل‌هایش در اطراف محوطه جریمه، گلزنی در آنجا آسان‌تر از گلزنی از بیرون است.»

– گرم شده –

مارکوس آکونا به دلیل تکل زشت روی سبایوس در مراحل پایانی برای سویا اخراج شد و تیمش شانس زیادی برای بازگشت نداشت.

کارت قرمز یک مسابقه آرام را داغ کرد و بازیکنان در 9 دقیقه وقت تلف شده در چند نوبت پارو زدند، اما لوس بلانکوس در نهایت توانست بر پیروزی خود را قطعی کند.

آخرین بازی خارج از خانه مادرید، دیدار مقابل والنسیا در مستایا بود، جایی که وینیسیوس مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفت.

آنچلوتی پس از آن که بازی بدون هیچ حادثه ای سپری شد به تمجید از هواداران سویا پرداخت.

آنچلوتی گفت: “جو تغییر کرد. امروز نشانه خوبی بود.”

مردم کم کم درک می کنند که در یک استادیوم چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید. ما باید همینطور ادامه دهیم.”

رئال مادرید اوایل ماه مه قهرمان کوپا دل ری شد، اما پس از حذف منچسترسیتی از لیگ قهرمانان اروپا، رقابت‌های آنها تیره شد، در حالی که بارسلونا برای اولین بار از سال 2019 قهرمان لالیگا شد.

با این حال، این پیروزی باید به رئال کمک کند تا بالاتر از رقیب شهری اتلتیکو، که یکشنبه میزبان رئال سوسیداد است، پایان یابد.

سویا فصل را فاجعه بار آغاز کرد، اما پس از اخراج جولن لوپتگی، مربی و سپس خورخه سامپائولی، مندیلیبار کشتی را حفظ کرد.

این بازیکن اسپانیایی سویا را به رده دهم رسانده است و از نبرد سقوط دور شده و به فینال لیگ اروپا راه یافته است.

میر به DAZN گفت: “ما یک خانواده هستیم، این را نشان دادیم، لحظات بسیار بدی داشتیم، اما یک چهارم آخر فصل تماشایی بود.”

حالا ما جایزه فینال را داریم، می خواهیم با جام به اینجا برگردیم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

موضوعات ذکر شده در این مقاله